Gå til innhold

Syk i ferien - tilgode?

Anbefalte innlegg

Gjest For en ferie....
Skrevet

Vi skulle ha to feriedager, i går og idag. Vi reiste glad og fornøyd avgårde fredag etter jobb, men ferien ble ikke som vil hadde ønsket....

Lørdag våknet vi tidlig, vår lille tulle på 5 år spydde hele formiddagen. Søndag var det min tur, jeg låg rett ut med magesjau. Mandag fikk 5-åringen feber, og orket ingenting. Og i dag ble lillesøster syk, feber å slakk. Og pappa også da, selvsagt, våknet med feber og vondt i bihulene... Alt er helt perfekt!!!

Kan jeg bruke "syke barn" egenmelding i slike tilfeller? Skulle jeg vært i arbeid, så måtte jeg faktisk vært hjemme med syke barn. Vi holdt ungene inne både i går og i dag, kan jeg be om å få disse to dagene tilgode??

Hva sier dere? Er det umoralsk,eller er det noe jeg har krav på???

candyqueen_83
Skrevet

Jeg tror man må være syk i minst 6 dager av ferien for å få tilbake feridager.

Gjest annlovinda
Skrevet

Tror du må være syk en hel uke for å få ferien tilgode. Tror også du må ha sykmelding for å få ferien tilgode.

Skrevet

Du må ha vært syk i minst 6 dager for å få ny ferie. I tillegg levere legeerklæring på at du har vært syk

Skrevet

Hvis du blir syk I ferien må du være syk i minst seks dager for å kunne kreve ferien igjen senere.

Blir du syk FØR ferien, må du kreve ferien på nytt senest siste arbeidsdag før ferien skulle påbegynnes. Her er det ingen krav til hvor lenge sykdommen varer.

Jeg tror at begge tilfeller må dokumenteres med sykmelding, og det er kun egen sykdom som gjelder. Gradert sykmelding gir ikke rett til ny ferie.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...