Gjest For en ferie.... Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Vi skulle ha to feriedager, i går og idag. Vi reiste glad og fornøyd avgårde fredag etter jobb, men ferien ble ikke som vil hadde ønsket.... Lørdag våknet vi tidlig, vår lille tulle på 5 år spydde hele formiddagen. Søndag var det min tur, jeg låg rett ut med magesjau. Mandag fikk 5-åringen feber, og orket ingenting. Og i dag ble lillesøster syk, feber å slakk. Og pappa også da, selvsagt, våknet med feber og vondt i bihulene... Alt er helt perfekt!!! Kan jeg bruke "syke barn" egenmelding i slike tilfeller? Skulle jeg vært i arbeid, så måtte jeg faktisk vært hjemme med syke barn. Vi holdt ungene inne både i går og i dag, kan jeg be om å få disse to dagene tilgode?? Hva sier dere? Er det umoralsk,eller er det noe jeg har krav på??? 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Jeg tror man må være syk i minst 6 dager av ferien for å få tilbake feridager. 0 Siter
Gjest annlovinda Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Tror du må være syk en hel uke for å få ferien tilgode. Tror også du må ha sykmelding for å få ferien tilgode. 0 Siter
EllaJo Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Du må ha vært syk i minst 6 dager for å få ny ferie. I tillegg levere legeerklæring på at du har vært syk 0 Siter
Søssa Skrevet 20. februar 2007 Skrevet 20. februar 2007 Hvis du blir syk I ferien må du være syk i minst seks dager for å kunne kreve ferien igjen senere. Blir du syk FØR ferien, må du kreve ferien på nytt senest siste arbeidsdag før ferien skulle påbegynnes. Her er det ingen krav til hvor lenge sykdommen varer. Jeg tror at begge tilfeller må dokumenteres med sykmelding, og det er kun egen sykdom som gjelder. Gradert sykmelding gir ikke rett til ny ferie. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.