Gå til innhold

Bilforsikring og vognkort

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at forsikring på bilen må stå i samme navn som bilen står på?

Kan det bli noe tøys med forsikringa hvis det skulle skje noe, når det er en annen som eier bilen enn den som eier forsikringa?

Skrevet

Et kjørtøy kan ha flere eiere, slik at dette er et spørsmål du må stille forsikringsselskapet.

Normalt er det ingen problemer forbundet med at andre enn registert eier bruker kjøretøyet, untatt dersom man har fått rabatt for at yngre førere ikke skal bruke det.

Skrevet

Et kjørtøy kan ha flere eiere, slik at dette er et spørsmål du må stille forsikringsselskapet.

Normalt er det ingen problemer forbundet med at andre enn registert eier bruker kjøretøyet, untatt dersom man har fått rabatt for at yngre førere ikke skal bruke det.

Saken er at vi satt bilen og forsikringa på bilen, i svigerfars navn da vi kjøpte den. Vi har hele tiden hatt lov til å kjøre den, ingen aldersbegrensning der... Men så flytta vi forsikringa over på navnet til min mann, mens bilen fortsatt står i svigerfars navn. Jeg sier til mannen at da må vi få omregistrert bilen også, men han sier det ikke er så nøye. (Også koster det pæng...)

Skrevet

Saken er at vi satt bilen og forsikringa på bilen, i svigerfars navn da vi kjøpte den. Vi har hele tiden hatt lov til å kjøre den, ingen aldersbegrensning der... Men så flytta vi forsikringa over på navnet til min mann, mens bilen fortsatt står i svigerfars navn. Jeg sier til mannen at da må vi få omregistrert bilen også, men han sier det ikke er så nøye. (Også koster det pæng...)

Javel, så han har altså allerede fått flyttet forsikringen?

I så fall holder jeg med din mann, dette er ingenting å stresse med. Det sentrale er at et selskap har tatt på seg forsikringsansvaret.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...