Gå til innhold

Så ble det Mercedes.

Anbefalte innlegg

Gjest Pontiac
Skrevet

Etter et kjøp av de mest uvanlige, stressende, hysteriske, forferdelige sorten så kjørte jeg nå endelig hjemover med, for meg, ny Mercedes.

Phuhh, trodde det skulle være lystbetont å handle bil, men dette har vært noen svært så slitsomme dager.

Hadde det ikke vært for at pris og bil var så bra så hadde jeg ikke giddet. Faktisk så var jeg på nippet hundre ganger å si til eier at hun bare fikk ta bilen sin selv.

Så nå får vi bare håpe at doningen liker meg slik at han oppfører seg pent i minst fem år, aller helst åtte.

Da er nemmelig minsten 18 og mor kan kjøpe seg toseter :D

Og med denne erfaringa så kan jeg ikke si jeg er lysten på å handle bil på noen år heller for den sakt skyld.

Men fin er den, cruise control, eller hvordan det nå skrives, el.vinduer, el.speil, automat, org.Mercedes kasett/radio, den var ganske søt, og ellers en fin og tight bil.

Takk alle som engasjerte seg i omreg.tråden min.

Det ordnet seg til slutt. Historien gidder jeg ikke fortelle for dere ville nok ikke trodd meg alikavel.

:D

Skrevet

Skriv i korte stikkord da.... vær så snill! Ble jo dødsnysgjerrig jeg nå da!

Og grattis forresten. Håper den oppfører seg bra!

Skrevet

Gratulerer:-)

Husker at du skrev om dette, men ble det den Merchedesen du så på først?

Gjest Pontiac
Skrevet

Gratulerer:-)

Husker at du skrev om dette, men ble det den Merchedesen du så på først?

Tusen takk.

Nei,det ble ikke den første. Denne er et år eldre (98 mod.) men Elegance , så den har alt stæsj den andre ikke hadde.(C180 dette også da)

Gått under 150. Hatt A og B servicer, så den virker veldig ok.

Fikk prutet denne 11 tusen så det var en grunn til tålmodigheten min ;)

Utrolig deilig med en ordentlig bil iallefall, som maler pent og hvor alt virker.

Nå skal jeg rydde ut av gammern min og kjøre den stakkaren til skroten. Har vært skitt lei den i flere år men det må sies at den ikke har kostet mye i deler og den har vært trofast.

Så litt vemodig er det nå :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Eieren var en voksen dame, skikkelig ryddig og pertentlig kvinns, men akk så hysterisk redd for å bli lurt eller at ting ikke skulle gå riktig for seg.

Hele vegen har vi blitt enige om å gjøre ting sånn eller slik men så har hun snakket med noen og da må ting forandres.

Jeg har ringt hit og dit og maset som en gal for at hun hele tiden skulle få info og forsikringer på at ting var ok.

Hun ville ha bekreftelse fra banken at lån var ok, og jeg måtte få min saksbeh. til å kontakte hennes.

Så måtte kontrakten sign. av eier, mailes til meg, og jeg sign. og maile til bank.

Det hadde jeg fått beskjed om.

Når jeg gjør dette og vi da har få timer til vi skulle møtes i Oslo så ringer hun meg helt hysterisk og sier at hun ikke kan få noen bekreftelser siden lånepapirene mine ikke var i banken sign.

Da hadde jeg avtalt med min saksbeh. at jeg skulle levere disse personlig morgenen etter.

Neida, jeg måtte i banken, og det NÅ siden overleveringen var satt til en stund etterpå.

Da måtte jeg springe fra jobben, ringe banken for å høre på åpningstidene, kjøre som et svin for å rekke det, så måtte de stemple papirene og fakse disse til banken i Oslo som måtte fakse disse til hennes bank som måtte bekrefte til henne at alt var ok.

Hun ringte selv til banken der lånet mitt var og selv om de sier at de nå holder på med papirene så var ikke det godt nok, de måtte til hennes bank først (vi snakker om helt samme bank her altså, min, hennes og lånebank er samme)

Så jeg måtte ordne alt dette i banken min, piske på dem så det ble fakset (vi snakker om rett før stengetid her) ringe selger og si at nå var det i gang fra min side så nå måtte hun ringe sin bank. (det holdt som sakt ikke for henne at lånebanken sa at papirene var der)

Så fikk jeg beskjed om å forsikre bilen (som jeg altså ikke hadde og ikke ville stole på at jeg hadde før jeg satt i den på veg hjem) så da måtte jeg ringe forsikringsselskapet, prate mens jeg kjørte og springe inn for å få i gang forsikringa.

Heldigvis hadde jeg lagt den inn der fra før så det gikk fort.

Rett før mente selger at jeg kun skulle få kopier på servicer etc på bilen fordi hun jo hadde betalt det og hennes navn sto der.

Da ble jeg oppgitt og sa at det er ikke du som har vært på service og ikke jeg, det er det bilen som har og alle orginale papirer skal følge bilen.

Dette er i korte trekk, jeg kunne slengt på en del til :D

Men nå vil jeg legge dette bak meg. En ting er jo positivt, men en så pirkete selger så er sikkert bilen i god stand ;)

Gjest Pontiac
Skrevet

Og ps. når det gjelder omreg. så fikk jeg trafikkstasjonen til å sende meg en giroblankett så det har jeg ant. i posten i dag.

Drar opp og omreg. etterpå.

En kan IKKE lage giro selv, den må hentes der eller vente til den blir tilsendt etter 3 til fem dager.

:)

Skrevet

Tusen takk.

Nei,det ble ikke den første. Denne er et år eldre (98 mod.) men Elegance , så den har alt stæsj den andre ikke hadde.(C180 dette også da)

Gått under 150. Hatt A og B servicer, så den virker veldig ok.

Fikk prutet denne 11 tusen så det var en grunn til tålmodigheten min ;)

Utrolig deilig med en ordentlig bil iallefall, som maler pent og hvor alt virker.

Nå skal jeg rydde ut av gammern min og kjøre den stakkaren til skroten. Har vært skitt lei den i flere år men det må sies at den ikke har kostet mye i deler og den har vært trofast.

Så litt vemodig er det nå :)

Da høres det ut som om du har fått deg en bra bil. Hvis denne har vanlig Merchedes kvalitet, så bør den holde i mange år. Men se litt etter rust, de slet litt med det på slutten av 90 tallet.

Gjest Pontiac
Skrevet

Da høres det ut som om du har fått deg en bra bil. Hvis denne har vanlig Merchedes kvalitet, så bør den holde i mange år. Men se litt etter rust, de slet litt med det på slutten av 90 tallet.

Har sjekket for rust og det er noe små flekker ved hjulbue.

På venstre hjulbue er det noen synlige bobler, så jeg baserer meg på å bytte skjerm til sommeren i steden for å ordne med det.

Greiest med en såpass alright bil.

Har heldigvis funnet sted med rimelige org. Mercedesdeler og har folk til lakkering og påsetting. Så det blir nok bra.

Ønsket ikke vrake kjøpet pga. det siden rusta var så lite og så enkelt å ordne og alt ellers var så bra.

Bilen ble hellakkert i 2003 så hadde det vært noe mer burde det vært synlig nå.

Har hørt at C modellen er en av de bedre i forholdt til rust, der sliter visst E en del mer.

:)

Skrevet

Eieren var en voksen dame, skikkelig ryddig og pertentlig kvinns, men akk så hysterisk redd for å bli lurt eller at ting ikke skulle gå riktig for seg.

Hele vegen har vi blitt enige om å gjøre ting sånn eller slik men så har hun snakket med noen og da må ting forandres.

Jeg har ringt hit og dit og maset som en gal for at hun hele tiden skulle få info og forsikringer på at ting var ok.

Hun ville ha bekreftelse fra banken at lån var ok, og jeg måtte få min saksbeh. til å kontakte hennes.

Så måtte kontrakten sign. av eier, mailes til meg, og jeg sign. og maile til bank.

Det hadde jeg fått beskjed om.

Når jeg gjør dette og vi da har få timer til vi skulle møtes i Oslo så ringer hun meg helt hysterisk og sier at hun ikke kan få noen bekreftelser siden lånepapirene mine ikke var i banken sign.

Da hadde jeg avtalt med min saksbeh. at jeg skulle levere disse personlig morgenen etter.

Neida, jeg måtte i banken, og det NÅ siden overleveringen var satt til en stund etterpå.

Da måtte jeg springe fra jobben, ringe banken for å høre på åpningstidene, kjøre som et svin for å rekke det, så måtte de stemple papirene og fakse disse til banken i Oslo som måtte fakse disse til hennes bank som måtte bekrefte til henne at alt var ok.

Hun ringte selv til banken der lånet mitt var og selv om de sier at de nå holder på med papirene så var ikke det godt nok, de måtte til hennes bank først (vi snakker om helt samme bank her altså, min, hennes og lånebank er samme)

Så jeg måtte ordne alt dette i banken min, piske på dem så det ble fakset (vi snakker om rett før stengetid her) ringe selger og si at nå var det i gang fra min side så nå måtte hun ringe sin bank. (det holdt som sakt ikke for henne at lånebanken sa at papirene var der)

Så fikk jeg beskjed om å forsikre bilen (som jeg altså ikke hadde og ikke ville stole på at jeg hadde før jeg satt i den på veg hjem) så da måtte jeg ringe forsikringsselskapet, prate mens jeg kjørte og springe inn for å få i gang forsikringa.

Heldigvis hadde jeg lagt den inn der fra før så det gikk fort.

Rett før mente selger at jeg kun skulle få kopier på servicer etc på bilen fordi hun jo hadde betalt det og hennes navn sto der.

Da ble jeg oppgitt og sa at det er ikke du som har vært på service og ikke jeg, det er det bilen som har og alle orginale papirer skal følge bilen.

Dette er i korte trekk, jeg kunne slengt på en del til :D

Men nå vil jeg legge dette bak meg. En ting er jo positivt, men en så pirkete selger så er sikkert bilen i god stand ;)

Ha ha ha. Herlig historie. Du har helt rett. Jeg tvilte vel litt underveis på om det er sant, men hun kan jo ikke være riktig navla. ha ha ha. Spesielt fint er det jo at HUN passer på DEG og ber deg skaffe forsikring. Dah. Det skjønner jo alle. jeez. Men moro lesing etter en ukul dag på jobb.

Gjest Pontiac
Skrevet

Ha ha ha. Herlig historie. Du har helt rett. Jeg tvilte vel litt underveis på om det er sant, men hun kan jo ikke være riktig navla. ha ha ha. Spesielt fint er det jo at HUN passer på DEG og ber deg skaffe forsikring. Dah. Det skjønner jo alle. jeez. Men moro lesing etter en ukul dag på jobb.

*ler godt*

Godt det kunne være moro lesning for noen da, skal love deg at å erfare dette her var et rent lite helvete ;)

Men nå har jeg fått kost meg litt med doningen og den er da skikkelig fin, det skal sies. Så da var det vel verdt det da *ler*

Jeg har vært snill jente da, sendte henne melding så fort den var omreg. på meg og greier ;)

Ukul dag på jobben? Da får jeg heller ønske en god sisten av uka og en god helg til deg da :D

Skrevet

*ler godt*

Godt det kunne være moro lesning for noen da, skal love deg at å erfare dette her var et rent lite helvete ;)

Men nå har jeg fått kost meg litt med doningen og den er da skikkelig fin, det skal sies. Så da var det vel verdt det da *ler*

Jeg har vært snill jente da, sendte henne melding så fort den var omreg. på meg og greier ;)

Ukul dag på jobben? Da får jeg heller ønske en god sisten av uka og en god helg til deg da :D

Jeg skal bake brownies etterpå. Utrolig hva det å bake gjør for sjelen. Så får heller noen andre spise den opp :-) Jeg er på lavkarbo.

Ukul dag ja? Folk ligger strødd som fluer (de ansatte altså). Den ene vakten har jeg erstattet så mange ganger at det nå er den 5 som har vakten. Helt utrolig. For hele helgen er det kun EN ansatt som er blan "orginalbesetningen", så jeg sliter litt ja.

Men men. Snart kommer våren og lyse tider og friskheten returnerer. Håper jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...