Gå til innhold

Refleksvest i bilen ! / HUSK Å KJØP

Anbefalte innlegg

Gjest huskelappen
Skrevet

Har du husket å kjøpt inn det og ikke minst lagt den i bilen ?

Du har fortsatt noen dager på deg, men HUSK 1. MARS SKAL den ligge i bilen !!

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• Lillemus

5

• stromme

4

• kaffepiken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg skal kjøpe et par stykker og legge i bilen til kjæresten, han har det ikke og kommer ikke til å tenke på det heller om jeg kjenner ham rett.

Skrevet

Selvfølgelig. :o)

Jeg hørte faktisk på TV på at måtte være EU-godkjente...?!

Skrevet

Dette har jeg ikke fått med meg! Har det stått i avisene? Rart man ikke har fått noe pålegg om dette i posten.. Regner med det er i tilfelle motorstopp eller kollisjon eller noe? Skal man ha en vest pr passasjer eller holder det med en til føreren?

Skrevet

Er det samme hvilket merke?

Den skal være godkjent for det bruket. E110 eller noe?

Skrevet

Dette har jeg ikke fått med meg! Har det stått i avisene? Rart man ikke har fått noe pålegg om dette i posten.. Regner med det er i tilfelle motorstopp eller kollisjon eller noe? Skal man ha en vest pr passasjer eller holder det med en til føreren?

En til føreren. Den skal ligge innen en armlengdes avstand fra førersetet, sånn at du tar den på deg FØR du går ut av bilen hvis du f.eks punkterer, får motorstopp, stopper i forbindelse med ulykke e.l.

Skrevet

Er det samme hvilket merke?

Ja, så lenge det står merket med

EN-471

Skrevet

Den skal være godkjent for det bruket. E110 eller noe?

EN-471

Skrevet

Selvfølgelig. :o)

Ikke helt, de skal være merket med EN-471.

Skrevet

Jeg kjøpte en til hver bil i går, merket EN471.

Foreløpig ligger de ved siden av meg på kjøkkenbordet, for jeg var på trilletur da jeg kjøpte, men jeg skal vel klare å få de ut i bilene til 1. mars.

Skrevet

Det er ikke vanlig at alle i Norge blir skriftlig informert hver gang det kommer ny regler;-)

Mne dte har stått mye om det i avisene, og det kommer sikkert informasjonannonser fra trafikkmyndighetene.

Årsaken til påbudet er at det har vært en rekke påkjørsler av folk som er ute for å sette opp varslettrekant etter biluhell.

Skrevet

Jeg hørte faktisk på TV på at måtte være EU-godkjente...?!

*Legger seg langflat* Sorry!

Skrevet

Ikke helt, de skal være merket med EN-471.

Det har sikkert noe med størrelse på refleksdelen og sånt å gjøre. *legger seg langflat*

Skrevet

Det er ikke vanlig at alle i Norge blir skriftlig informert hver gang det kommer ny regler;-)

Mne dte har stått mye om det i avisene, og det kommer sikkert informasjonannonser fra trafikkmyndighetene.

Årsaken til påbudet er at det har vært en rekke påkjørsler av folk som er ute for å sette opp varslettrekant etter biluhell.

Ja, jeg ser absolutt nytteverdien. Det forundret meg bare at jeg ikke har fått det med meg. Godt man har DOL ;o)

Skrevet

Påbudet gjelder vel _en_ vest, men såvidt jeg har sett oppfordres man til å ha flere.

Skrevet

*Legger seg langflat* Sorry!

Hehe, helt i orden. Egentlig er det jo latterlig. En ikke godkjent refleksvest må da være bedre enn ingen vest?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...