Gå til innhold

Refleksvest i bilen ! / HUSK Å KJØP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, jeg ser absolutt nytteverdien. Det forundret meg bare at jeg ikke har fått det med meg. Godt man har DOL ;o)

Ikke sant? :-D

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Gemini

6

• Lillemus

5

• stromme

4

• kaffepiken

3

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Påbudet gjelder vel _en_ vest, men såvidt jeg har sett oppfordres man til å ha flere.

Jeg får løpe og kjøpe da :o)

Skrevet

Hehe, helt i orden. Egentlig er det jo latterlig. En ikke godkjent refleksvest må da være bedre enn ingen vest?

Denne godkjenningen har sikkert noe med hvor synlig man er på hvilken avstand, og kvaliteten på refleks-materialet på vesten.

En refleksvest som er grei nok til vanlig bruk, fx jogging eller rusletur langs lokalveien der trafikken går i 50 km/t, er kanskje ikke like effektiv hvis man må ut på motorveien der lovlig hastighet er 100 km/t (og reell hastighet kanskje ennå høyere).

Vet ikke, men innbiller meg at denne godkjenningen har noe med sånt å gjøre?

Skrevet

Fikk refleksvest av samboeren min, jeg. Etter å ha vært med ut og inn av bilen noen ganger (i veska mi), ligger vesten nå endelig trygt i bilen:P

Gjest annlovinda
Skrevet

Vi har en refleksvest liggende i hanskerommet i begge bilene.

Skrevet

20.- på REMA akkurat nå.

ikke EU godkjente vel?altså som selges på rema?

Skrevet

ikke EU godkjente vel?altså som selges på rema?

jo, det de de. Det står CE merke på dem.

Skrevet

åå.flott

Før jeg fant på REMA ringte jeg Vesta som vi har forsikringene hos. Spurte om de hadde gratis vester å gi ut til sine kunder, for det hadde nemlig IF.

Da sendte Veste gratis til meg :o)

Skrevet

jo, det de de. Det står CE merke på dem.

Det holder ikke at det står CE-merke, det skal stå merket: EN-471

Skrevet

Det holder ikke at det står CE-merke, det skal stå merket: EN-471

Når det står på skiltet til REMA noe sånt som:

Husk påbudet med refleksvest i bilden fra 1/3....

Da velger jeg å tro at det er de lovlige de selger.

Skrevet

Når det står på skiltet til REMA noe sånt som:

Husk påbudet med refleksvest i bilden fra 1/3....

Da velger jeg å tro at det er de lovlige de selger.

Enhver sjappe kaster seg på bølgen for å selge flest mulig refleksvester i disse dager, og alle bruker selvsagt det nært forestående påbudet i markedsføringen. Det betyr ikke at alle vester som markedsføres på denne måten er godkjente.

Som jeg skriver i en annen tråd, så er det godt mulig at en vest som er bra nok for jogging langs den lokale småveien, ikke er like bra hvis man må ut av bilen på motorveien der trafikken suser forbi i ca 100 km/t. Da må vesten ha bedre/større refleks for å virke på lengre avstand.

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg fikk på jobben for en stund siden så den er plassert i bilen nå ja :)

Så skal jeg innom forsikringsselskapet i løpet av en dag eller to og hente en til gubben.

Så vi er flinke :D

Gjest Princess Peach
Skrevet

Takk til den som skrev at IF ga ut gratis refleksvester. Jeg fikk samboeren til å ringe med en gang, så da sparte vi oss den utgiften. :)

Gjest Pontiac
Skrevet

Takk til den som skrev at IF ga ut gratis refleksvester. Jeg fikk samboeren til å ringe med en gang, så da sparte vi oss den utgiften. :)

*ler*

Leste noen av svarene og skyndte meg å sette inn et innlegg om akkurat det for å tipse folk slik at de sparte de kronene :)

Vestene er visst utsolgt på en del steder også har jeg hørt.

Gjest Princess Peach
Skrevet

*ler*

Leste noen av svarene og skyndte meg å sette inn et innlegg om akkurat det for å tipse folk slik at de sparte de kronene :)

Vestene er visst utsolgt på en del steder også har jeg hørt.

Ja, har sett etter litt på Rimi og slikt, men har ikke sett at de har solgt dem. Typisk oss å være ute i siste liten på sånt. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...