Gå til innhold

Hva mener dere om dette?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Men hvis andre legemidler kan reversere behandlingen, så hjelper det jo ikke mye. Enda farligere å tro at en pedofil er kjemisk kastrert, mens han i virkeligheten er like farlig som før...

Et annet poeng kan være at kastreringen kan føre til frustrasjon og muligens verre forbrytelser.

Det aller beste er vel i første omgang laaange fengselsstraffer, som kan virke preventivt, i motsetning til de latterlig lave straffene de idømmes i Norge, og i tillegg får intensiv langvarig psykisk behandling.

Om de noen gang egentlig blir friske nok oppe i hodet sitt til å slippes ut igjen, skal ikke jeg uttale meg om...

Skrevet

Men hvis andre legemidler kan reversere behandlingen, så hjelper det jo ikke mye. Enda farligere å tro at en pedofil er kjemisk kastrert, mens han i virkeligheten er like farlig som før...

Et annet poeng kan være at kastreringen kan føre til frustrasjon og muligens verre forbrytelser.

Det aller beste er vel i første omgang laaange fengselsstraffer, som kan virke preventivt, i motsetning til de latterlig lave straffene de idømmes i Norge, og i tillegg får intensiv langvarig psykisk behandling.

Om de noen gang egentlig blir friske nok oppe i hodet sitt til å slippes ut igjen, skal ikke jeg uttale meg om...

Ja, det du skriver viser at dette er et altfor komplekst problem til at det egner seg for å svare et enkelt ja eller nei på.

Hvem ville ikke ha sagt ja tilet vidundermiddel som hadde gjort at alle barn kunne være trygge?? Men spørsmålet er altså om det egentlig _er_ et vindundermiddel...

Skrevet

Hvor mye/mange er du villig til å ofre for å muligens redde ett barn?

Det var slike tanker som lå bak bl.a. Bjugn-saken og mange andre justismord på 80- og 90-tallet.

For det første er dette dobbel straff, noe som ikke er lovlig i Norge. Du sperrer inne pedofile og tar fra dem sexlivet i tillegg. Mange pedofile har også et vanlig sexliv.

Videre er det usikkert om dette hindrer deres trang til overgrep, eller deres tiltrekning mot barn.

Dette vil sannsynligvis føles som et overgrep for de pedofile og de kan bli bitre og utføre flere forbrytelser i sinne.

Jeg er enig i at en bør beskytte barn mot pedofile, men jeg tror ikke dette er den beste metoden.

Skrevet

En som er kjemisk kastrert vil jo ikke føle noen seksuell lyst, derfor kan jo ikke det forverre frustrasjonen.

Så dokument2 for noen år tilbake om nettopp dette.

Det funka for de mannfolka, de hadde ingen lyst lengre- Men det som skjedde var at over halvparten av disse forsøkspersonene føle seg såpass lite mannlige at de valgte å slutte behandlingen!

Så jeg mener det rette er kjemisk kastrering som ikke kan gjøres om. Når de først har gjort noe slik så er det over og ut med deres seksualliv. Selv om det hadde vært et grusomt liv for den som må leve uten noe som helst form for sexlyst- så fortjener dem det!

hidi, the scorpion
Skrevet

En som er kjemisk kastrert vil jo ikke føle noen seksuell lyst, derfor kan jo ikke det forverre frustrasjonen.

Så dokument2 for noen år tilbake om nettopp dette.

Det funka for de mannfolka, de hadde ingen lyst lengre- Men det som skjedde var at over halvparten av disse forsøkspersonene føle seg såpass lite mannlige at de valgte å slutte behandlingen!

Så jeg mener det rette er kjemisk kastrering som ikke kan gjøres om. Når de først har gjort noe slik så er det over og ut med deres seksualliv. Selv om det hadde vært et grusomt liv for den som må leve uten noe som helst form for sexlyst- så fortjener dem det!

Leste du ikke linken nøye? Det finnes allrede medisiner som reverserer kjemisk kastrasjon...

Gjest Princess Peach
Skrevet

Jeg er enig med Anne Baastrup, det nytter ikke å kastrere dem hvis de ikke blir friske i hodet. Selv om ikke "utstyret" virker, er det dessverre mange andre måter å forgripe seg mot et barn på.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...