Gå til innhold

Behandle trådstartere med respekt!!

Gjest Værsågod, diskusjonen er deres!- og takk for meg!

Anbefalte innlegg

Gjest Værsågod, diskusjonen er deres!- og takk for meg!
Skrevet

Hei!

Jeg har nettopp oppdaget denne nettsiden, og jeg må si jeg blir nokså provosert innimellom.

Flere innlegg som blir skrevet her, blir bombardert med "korsfest, korsfest" - og stilt til veggs med troverdigheten på trådstarter.

Hva kommer det av at så mange av dere ikke klarer takle historier som er litt "annerledes" eller som høres ut som om de ikke er sanne? Kan det være dere det er noe galt med, som ikke klarer forstå at av og til er verden nokså skrudd?

Jeg bare spør, for det får være måte på pepper som en del trådstartere her får. Hvor kjipt må det ikke være å starte en tråd med tanke og håp om å få hjelp eller råd, men blir i stedet bombardert med å være en løgner...?

Hadde det vært meg som hadde hatt behov for hjelp, eller å lufte tanker om noe, så hadde det vært nokså trist om folk her kallte meg enløgner bare fordi DE ikke helt klarte tro på noe som er LITT utenom det vanlige.

Helt utrolig folkens. Helt utrlig.

Jeg går ikke inn i diskusjon med dere, jeg forlater denne nettsiden like fort som jeg kom. Men jeg håper dere vil tenke dere om , hvordan dere svarer hverandre. Noen er i sorg, nen er psykisk ustabile, noen trenger råd om ting som skjer i livet, noen er glade...

Behandle hverandre med litt mer respekt!

Gjest behandle forumet med respekt også
Skrevet

Jeg er enig i mye av det du skriver, men min erfaring er at slike fora som dette i større grad ødelegges av historier som ikke er sanne og som bare er skrevet for å provosere, enn av kritiske kommentarer til historer som faktisk er sanne, til tross for et utrolig innhold.

Så hvis en kommentar "dette tror jeg ikke på" kan få mange til å la være å engasjere seg i en absurd tråd som bare er ment som provokasjon, så er det absolutt til det beste for forumet og alle faste brukere av dette.

Hvis jeg skriver en historie om min venninne som har fått en behandling av det norske helsevesen, som alle som har litt peiling ser at ikke kan stemme, så er det fint at noen sier at de ikke tror på dette.

Hvis jeg skriver at min venninne forteller meg om dette, er det noe helt annet, og folk bør tro at det jeg skriver er riktig, selv om de kan kommentere at det min venninne forteller meg ikke ser ut til å ha rot i virkeligheten.

(Hvis du tenkte på gårsdagens historie om damen som skulle ha fått medikamentell senabort på sykhuset og blitt sendt hjem med et levende, men skadd foster gjentatte ganger den siste uken.)

Skrevet

Du velger selvfølgelig sjøl om du vil bruke dol eller ikke. Det største problemet her inne er at vi i perioder er plaget med folk som spammer sidene med oppkonstruerte problemstillinger og troll som blir utrolig ufine.

Bortsett fra det så synes jeg at dol er et hyggelig tidsfordriv og at de fleste her inne er all righte mennesker.

Gjest isssisaa
Skrevet

har ikke lagt merke til at det er slik i det siste, men jeg skjønner godt hva du mener.

jeg husker enda tilbakemeldingen jeg fikk på et innlegg jeg krev på ungdomsform her for 8 år siden... Jeg hadde utviklet bulimi etter at moren min fikk kreft og satt ganske dypt i det. Husker jeg skrev innlegg der jeg beskrev hvordan jeg hadde gått på mcdonalds, kjøpt og spist masse mat, og så fått så vondt i magen at jeg trodde jeg skulle bokstavelig talt sprekke innvendig - og bare måtte sette meg ned på ei trapp og sitte der i minst et kvarter til det gikk over...

Før jeg gikk til togstasjonen og spydde på do der.

Svaret jeg fikk fra en bedreviter var at hun overhodet ikke trodde jeg virkelig hadde bulimi!! Det var bare et køddeinnlegg fra en som nok visste noe om det, at jeg hadde noen i familien eller lignende med bulimi, men neida, det var slett ikke sant det jeg skrev!

FY faen det stakk og jeg husker det enda. Skjønner faen ikke vitsen med å skrive sånt, beskylde folk for å lyve om noe sånt på internett?

Jeg var bare 16 år for faen og var helt alene med en ille sykdom.

(Frisk idag bare så det er sagt)

Gjest bik bok
Skrevet

Hva er respekt?

Jeg har mine grenser, og andre har sine. Det er bare nødt til å kræsje litt innimellom. Her på Åpent, mener nå jeg en får lov til å si ifra om både det ene og det andre uten at noen skulle bli for "støtt".

Gjest sorry, man kjenner lusa på gangen...
Skrevet

Ojojoj, hva i all verden får meg til å tro at du er den samme som skrev den usannsynlige tråden om abborten hos venninna di??

Skrevet

Jeg hadde en venninne som var lystløgner, så når jeg leser lignende historier som hennes her, blir jeg litt skeptisk.

Prøver å ikke være ufin, eller lar være å svare.

Noe som enkelte blir såret over, var kanskje ment som en spøk, og det må vi tåle.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...