Gå til innhold

Har jeg blitt lurt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg takket ja til en cd fra Mr Music

over telefon. Han jeg snakket me sa at jeg ikke takket je til et medlemskap, men at jeg kunne velge å bli medlem etter å ha motatt den første cden. Nå har jeg motatt et brev fra dem der det står at jeg er medlem! Har prøvd å ringe Mr Music for å avslutte medlemskapet, men tlfnummeret som var oppgitt er ikke i bruk. Hva gjør jeg nå?

Skrevet

Selvsagt har du blitt lurt. Selgerne har en egen evne til å fremstille alt som helt uforpliktende, noe ingenting av slikt er. Ingen får noe gratis fra slike klubber.

Send CDen og materiellet du fikk rett i retur, med beskjed at du IKKE skal være medlem.

Gjest trultemor26
Skrevet

Ingenting her i verden er gratis! Si aldri ja til slike folk! Jeg har lært etter å ha vært medlem i x antall bokklubber.

Skrevet

Du skal ha et skjema for angrerett ved forbrukerkjøp over internett, telefonsalg og dørsalg. 14 dager angrerett uten forpliktelser. Så det er ikke noe problem. Du trenger ikke gjøre noe før de sender deg skjemaet, angreretten begynner å løpe _etter_ at du har mottatt skjemaet. Du trenger ikke returnere. Da får de komme å hente det. Tar det et år å få det lovpålagte skjemaet fra dem fra dem så har du et år og 14 dager angrerett.

Det er påbudt å sende det med.

Selger skal dokumentere at du har bestilt også. Det blir vanskelig for dem over telefon.

Skrevet

triksene deres er, neida du skal ikke kjøpe noe, men du skal få en gave... også hører du bla bla bla... og på slutten etter at de har fått et ja, så kommer de med defuse regler som du må følge, bl.a det at du må avbestille platen hver mnd, også kommer den allikavell...

Jeg hadde god nytte av mcmusic jeg:) da jeg prøvde å si opp ab plenty av ganger pr brev, telefon osv... så hele greia ble gratis for meg;)

Gjest milliee
Skrevet

haha holder de på enda. jeg sa ja til å motta en cd som reklame fra mc music eller hva de het, ble oppringt, lurte på åssen musik jeg likte. Og sa han ville sende meg en cd som reklame.

Idet jeg mottok cd'n var jeg selvfølgelig medlem av mc music og fikk cd'er i posten hver mnd.

helvetes forbanna jeg ble og ringte dem, men var mitt ansvar å sende tilbake cd'ene og melde meg ut av noe jeg aldri hadde meldt meg inn i..

er 5 år sia så har dessverre ikke noe tlf.nr...

Skrevet

Jeg ble oppringt igår av Cappellen som skule gi meg 3 bøker heeeeeelt gratis til verdi 1000kr, de skulle være såååå snille atte.

Men jeg vet hvordan det fungerer, man blir automatisk medlem i et år, og mottar en bok hver uke som man må betale for, og dersom man ikke ønsker boken må man huske avbestille, noe man selvfølgelig aldri gjør.

Skrevet

Jeg ble oppringt igår av Cappellen som skule gi meg 3 bøker heeeeeelt gratis til verdi 1000kr, de skulle være såååå snille atte.

Men jeg vet hvordan det fungerer, man blir automatisk medlem i et år, og mottar en bok hver uke som man må betale for, og dersom man ikke ønsker boken må man huske avbestille, noe man selvfølgelig aldri gjør.

Bokklubbene er faktisk veldig greie for de sender deg mail med mulighet til å avbestille så det går faktisk veldig greit.

Skrevet

Ikke lenge siden jeg meldte meg ut.

Prøvd: 0046 31 734 37 30

Skrevet

Bokklubbene er faktisk veldig greie for de sender deg mail med mulighet til å avbestille så det går faktisk veldig greit.

Joda har hørt det og derfor sa jeg i utgangspunktet ok, men på slutten av samtalen da hun sa at hun ville gjenta alt fordi det skulle tas opp på bånd, og jeg spurte om jeg forplikter meg til noe som helst så kunne hun liksom ikke svare på det. Da sa jeg over og ut!

Skrevet

Joda har hørt det og derfor sa jeg i utgangspunktet ok, men på slutten av samtalen da hun sa at hun ville gjenta alt fordi det skulle tas opp på bånd, og jeg spurte om jeg forplikter meg til noe som helst så kunne hun liksom ikke svare på det. Da sa jeg over og ut!

Jeg har vært medlem så lenge så jeg har ikke fått tilbud av en kampanje. Men før måtte man ringe inn å avbestille, det var litt mer pes og man glemte å avbestille. Nå bare venter jeg med å åpne mailen til jeg får tid å avbestille så jeg har ikke fått en eneste bok fordi jeg har glemt det.

Skrevet

Mr Music AB

Box 121 13

S-402 42 Göteborg

Telefon kundtjänst: (+46) 031 734 37 30 (døgnåpen).

Öppettider: 8.00-12.00, 13.00-15.00

Faxnummer: (+46) 031 45 91 59

Skrevet

Jeg har vært medlem så lenge så jeg har ikke fått tilbud av en kampanje. Men før måtte man ringe inn å avbestille, det var litt mer pes og man glemte å avbestille. Nå bare venter jeg med å åpne mailen til jeg får tid å avbestille så jeg har ikke fått en eneste bok fordi jeg har glemt det.

Jeg pleier gå inn på bokklubbenes internetside for å avbestille, men så fikk jeg problem med et passord + at jeg glemte å avbestille. Sendte mail om at jeg ville melde meg ut, men da hadde jeg selvfølgelig ikke vært medlem lenge nok. Det startet med at de nærmest instisterte på å sende meg noen krimbøker gratis.

Skrevet

En venninne var etter mye styr endelig blitt kvitt medlemskapet som en av ungene hadde i Mr. Music.

Så kom det en telefon til hennes mann. Han takket ja til å få en CD i posten... Så var det samme leksa opp igjen. Tror ikke Mr. Music er av de enkleste å melde seg ut av.

Skrevet

Jeg pleier gå inn på bokklubbenes internetside for å avbestille, men så fikk jeg problem med et passord + at jeg glemte å avbestille. Sendte mail om at jeg ville melde meg ut, men da hadde jeg selvfølgelig ikke vært medlem lenge nok. Det startet med at de nærmest instisterte på å sende meg noen krimbøker gratis.

Det var det som skjedde her og, de insisterte på å sende meg bøkene gratis. Også MÅ man være medlem i et helt år!!

Jeg sa til telefondamen at jeg ikke leser bøker så de kommer ikke til å tjene en krone på meg, men hun ville fortsatt sende meg bøkene. Da er det jo opplagt at de håper å tjene penger på meg ved at jeg glemmer å avbestille bøkene.

Skrevet

Det var det som skjedde her og, de insisterte på å sende meg bøkene gratis. Også MÅ man være medlem i et helt år!!

Jeg sa til telefondamen at jeg ikke leser bøker så de kommer ikke til å tjene en krone på meg, men hun ville fortsatt sende meg bøkene. Da er det jo opplagt at de håper å tjene penger på meg ved at jeg glemmer å avbestille bøkene.

Leser du ikke bøker?

Da går du glipp av en vidunderlig verden. Mange gode opplevelser, nye perspektiver, dører til uante rom, interessante mennesker.

Skrevet

Leser du ikke bøker?

Da går du glipp av en vidunderlig verden. Mange gode opplevelser, nye perspektiver, dører til uante rom, interessante mennesker.

Duh, jeg har pensumbøker til opp under ørene her så nei, vanlig romaner har jeg nok desverre ikke tid til.

Skrevet

Duh, jeg har pensumbøker til opp under ørene her så nei, vanlig romaner har jeg nok desverre ikke tid til.

Tid akkurat nå, nei. Det er da noe helt annet. Men når du sier at du ikke leser bøker, høres det ut som om du aldri gjør det. Jeg har også mange uleste bøker som vinker til meg hver gang jeg går forbi en av bokhyllene.

Skrevet

Åh, nå ble jeg VELDIG glad for at jeg takket nei da jeg fikk samme telefonen for noen uker siden!

*fornøyd med seg selv*

Skrevet

Jeg og ble lurt i fjor. Jeg sendte brev til adressen som var oppgitt på leveransen og det fungerte heldigvis. Husker at jeg ikke fikk betalt ene regningen og, fordi de hadde datert den til 2026 i stedet for 2006..

Kom deg ut av det med en gang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...