Gå til innhold

SPYSYKE igjen.. Smittefare..

Anbefalte innlegg

Skrevet

eh, ja, det er frivillig å holde seg hjemme, og ikke utsette andre for smitte. Og fordi de fleste arbeidsplasser/barnehager ikke praktiserer 48 timers regelen ........Så går det Rundt og rundt.. :-(

"........Så går det Rundt og rundt.."

Hæææ? Høres ut som det er omgangsyke året hod deg.

Skrevet

"Omgangssyka, den er over på et par dager."

Ikke for meg. Den tuller med det skjøre tarm/magesystemet mitt, og jeg hangler lenge etter. Tåler ikke mat, og er dårlig.

Det samme gjelder når jeg blir forkjøla, da hangler jeg også svært lenge.

Så helst ser jeg at man tar forholdsregler både ved forkjølese og omgangsyke jeg da :o)

Bruke sunn fornuft er det aller beste.

Men for noen av oss er faktis omgangsyke like ille som forkjølese er for deg

Da er vi jo enige.

Skrevet

Jeg så en gammel Seinfeld-episode her en dag, der Seinfeld snakket om sin non-vomit-record! ;-) Han hadde ikke spydd siden f eks 3. januar 1980, hvilket var drøyt 10 år før den episoden fant sted.

Jeg har ikke like stor oversikt som Seinfeld, men det er ihvertfall sikkert at jeg svært, svært sjelden har spysjuka!

For meg personlig er det derfor mye viktigere å unngå kraftige forkjølelser, for da tettest alle bihuler og kanaler så voldsomt at jeg blir satt ut i lange tider med skikkelig hodepine etc.

Jeg kunne derfor tenke med adskillig større fokus på dette med hvor folk nyser hen, f eks. Det burde bli forbudt å nyse inni hendene, som de deretter tar på alt man omgir seg meg, i kantina, på kontoret, i butikken.

Folk bør lære seg en gang for alle at man nyser mot _albuen_! ;-)

*går ned fra såpekassa*

*applauderer henrykt*

tzatziki1365380058
Skrevet

eh, ja, det er frivillig å holde seg hjemme, og ikke utsette andre for smitte. Og fordi de fleste arbeidsplasser/barnehager ikke praktiserer 48 timers regelen ........Så går det Rundt og rundt.. :-(

Rundt og rundt? Jeg har aldri opplevd at det ikke har stoppet etter 1. runde, verken i barnehage eller skole. Det stopper jo av seg selv etter at "alle" har hatt det.

Skrevet

Rundt og rundt? Jeg har aldri opplevd at det ikke har stoppet etter 1. runde, verken i barnehage eller skole. Det stopper jo av seg selv etter at "alle" har hatt det.

Jeg har opplevd at det gikk oppkast og diarè "rundt og rundt" i en bhg. De måtte ha en kraftig innskjerping av hygienen, først da ga det seg. (type engangshansker, vaskesprit og fulldesinfisering ved all bleieskift og snørrtørk og kontakt med kroppsvæsker)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg har opplevd at det gikk oppkast og diarè "rundt og rundt" i en bhg. De måtte ha en kraftig innskjerping av hygienen, først da ga det seg. (type engangshansker, vaskesprit og fulldesinfisering ved all bleieskift og snørrtørk og kontakt med kroppsvæsker)

Du verden - da skjønner jeg at man blir oppgitt!

Vi har heldigvis aldri opplevd det, som sagt!

Gjest Shira12
Skrevet

Da er vi jo enige.

Det er vi, men jeg unngår nok mer omgangsykesmitte enn dere *småhysterisk* ;o)

Men det er jo pga at jeg vet at jeg blir så syk. Og da tar jeg forholdsregler for meg selv.

Skrevet

"Av alle ting jeg misliker, er jeg hysterisk redd denne spysyken"

Men det er jo ditt problem. Kanskje du skal skaffe hjelp for dette hysteriet?

Vi er 4 stykker som deler kontor og sist gang vi diskuterte dette, hadde den ene kollegaen omgangsyke. Hun spydde i 2 dager. 3 dagen ringte hun og sa at hun begynte å bli bedre. 4 dagen kom hun på jobb. Altså langt under grensa på 48 timer.

Ingen av oss andre ble smittet.

Jepp, det er mitt problem, alle kan ikke ta hensyn til noen som er hysterisk. Men jeg er kommet meg noenlunde på rett kjøl, klarer å spise på cafe, og klarer å oppholde meg på typiske steder der slikt florerer, eks. skoler og bhg. For noen år siden gikk jeg nesten ikke ut av døren.

Og når det gjelder hygiene ved alle slags sykdommer, så er det også en selvfølge. Man nyser i albuene. (gjør ikke alle det?) Jeg tar ikke direkte i dørhandtak heller, slår av vannet på kranen på toalettet med papir osv.

Likevel jeg ikke har spysyken ofte, så er jeg altså redd den. Dvs. hadde den sist da kongen var begravet..

Skrevet

Jepp, det er mitt problem, alle kan ikke ta hensyn til noen som er hysterisk. Men jeg er kommet meg noenlunde på rett kjøl, klarer å spise på cafe, og klarer å oppholde meg på typiske steder der slikt florerer, eks. skoler og bhg. For noen år siden gikk jeg nesten ikke ut av døren.

Og når det gjelder hygiene ved alle slags sykdommer, så er det også en selvfølge. Man nyser i albuene. (gjør ikke alle det?) Jeg tar ikke direkte i dørhandtak heller, slår av vannet på kranen på toalettet med papir osv.

Likevel jeg ikke har spysyken ofte, så er jeg altså redd den. Dvs. hadde den sist da kongen var begravet..

Men da har du jo flere problemer. Det med å nyse i albuen er jeg enig i. Hoste også foresten.

Skrevet

Men da har du jo flere problemer. Det med å nyse i albuen er jeg enig i. Hoste også foresten.

På god tur til å rette seg opp med disse problemene ;-)

Men likevel er jeg ikke interessert i å bli bombadert med sykdom, det er det de færreste som er.

Har lest de fleste av dine svar i trådene som går på sykdom, smitte de siste dagene og vi er nok helt enkelt ikke enig med hverandre.

Det er noe som heter at man får det man skal ha, men man trenger jo ikke prakke sykdommen direkte opp i trynet på folk heller ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...