Gå til innhold

Internett overvåking av ansatte

Anbefalte innlegg

Gjest ikke denne gangen
Skrevet

Har IT-ansvarlig og/eller sjefen min lov til å følge med på om jeg surfer på internett og også se hvor jeg surfer? Dette er ikke blitt gjort direkte på min PC, men fra serveren. Er ikke dette overvåking? Trodde slikt var ganske strengt. Kan slik overvåking få konsekvenser for IT-ansvarlig/Sjefen?

Skrevet

Ikke helt sikker på lovverket, men jeg som arbeidstaker setter egentlig pris på at jeg får pryl om jeg sløser vekk arbeidstiden min på å surfe.

Snu litt på flisa: Hvem bør det få konsekvenser for om en arbeidstaker surfer i arbeidstida? Kommer selvf. an på hva som defineres som "surfing" (jeg bruker mange tjenester som teknisk sett er "websider" i jobbsammenheng), men er man på jobb, så er man på jobb.

Gjest ikke denne gangen
Skrevet

Ikke helt sikker på lovverket, men jeg som arbeidstaker setter egentlig pris på at jeg får pryl om jeg sløser vekk arbeidstiden min på å surfe.

Snu litt på flisa: Hvem bør det få konsekvenser for om en arbeidstaker surfer i arbeidstida? Kommer selvf. an på hva som defineres som "surfing" (jeg bruker mange tjenester som teknisk sett er "websider" i jobbsammenheng), men er man på jobb, så er man på jobb.

jo, er forsåvidt enig med deg, men her hos oss er det mange som røyker og de tar seg en "5 minutt" både titt og ofte. Er det da så ille å f.eks. sjekke privat email, når man ikke er en av de som røyker?

Gjest ikke denne gangen
Skrevet

jo, er forsåvidt enig med deg, men her hos oss er det mange som røyker og de tar seg en "5 minutt" både titt og ofte. Er det da så ille å f.eks. sjekke privat email, når man ikke er en av de som røyker?

og en annen ting....Jeg føler at så lenge surfingen ikke går ut over arbeidet som skal/må gjøres så skader det jo ikke om man tar en "5 minutt" på nettet, eller?

Skrevet

og en annen ting....Jeg føler at så lenge surfingen ikke går ut over arbeidet som skal/må gjøres så skader det jo ikke om man tar en "5 minutt" på nettet, eller?

Men har du fått høre at du surfer for mye?

Isåfall får du bare begynne å ta røyk(frie) pauser borte fra pc-en.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...