Gå til innhold

Katten min og stingene på magen, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min har vært til operasjon. Det ble sydd innvendige sting.

Har renset med pyrisept 2 ganger daglig og smørt på en en sårsalve som jeg fikk resept på.

Nå 4 dager etterpå, så har det kommet sånn grålig gugge langs operasjonsåret.

Kan dette være skorpe dannelse? (jeg skal ringe veterinæren imorgen for å høre uansett, men ville bare se om andre vet hva det kan være)

Trodde nemlig skorpe dannelse var brunlig, slik vi får?

Jeg klarer ikke å pille det vekk (og ikke vil jeg det heller) uten å bli super kvalmen og henge over toalettet (takler ikke pirking i sår) og derfor kan jeg ikke sjekke det 100 %.

Er surt om jeg må til dyrelegen imorgen, for det koster 500 kr bare å komme til.

(og det er litt mye nå ettersom vi betalte 11.000 kr for operasjonen).

Skrevet

Du skal ikke betale noe for at vet'en sjekker et sår han har operert. Det bør inngå i hele "servicepakka". Men ring og spør for sikkerhets skyld.

Skrevet

Hvis du smører på salve på et sår som gror, så vil det bli en "myk" skorpe, ja, gugge :-)

Sånn ca samme farge som salven?

Skrevet

Hvis du smører på salve på et sår som gror, så vil det bli en "myk" skorpe, ja, gugge :-)

Sånn ca samme farge som salven?

Salven er gjennomsiktig da, ikke grålig.

Skrevet

Du skal ikke betale noe for at vet'en sjekker et sår han har operert. Det bør inngå i hele "servicepakka". Men ring og spør for sikkerhets skyld.

Um, jeg ringte og fikk høre at det kostet 500kr i undersøkelseshonorar.

Skrevet

Høres ut som vanlig gro-vev. Ikke pell det vekk. SÅ lenge det ikke er hissig, rødt og hovent er det ikke noe farlig.

Skrevet

Um, jeg ringte og fikk høre at det kostet 500kr i undersøkelseshonorar.

Det er utrolig dårlig..! Bytt veterinær sier jeg bare.

Skrevet

Høres ut som vanlig gro-vev. Ikke pell det vekk. SÅ lenge det ikke er hissig, rødt og hovent er det ikke noe farlig.

Ok, men det er jo rødt under denne guggen da.

Og området rundt operasjons såret er rødlig.

Om det er betent vet jeg ikke, problemet er at de hadde sprayet på sånn sølvfarge, så jeg så ikke om det var rødt der fra før av.

Nå det er den sølvfargen gått bort og jeg ser at området rundt er rødlig. Trodde først det kunne være blod, men området ser irritert ut.

Må sikkert til dyrelegen imorgen uansett, men lurte bare på om det kunne være skorpe det som lå i stingene...

Skrevet

Det er utrolig dårlig..! Bytt veterinær sier jeg bare.

Ok? Jeg er kjempefornøyd med den klinikken da, selv om det er dyrt der. De er supegode på det de gjør, i motsetning til to andre klinikker jeg brukte før dem.

Vil heller betale mer enn å risikere dårligere veterinærer.

Skrevet

Ok, men det er jo rødt under denne guggen da.

Og området rundt operasjons såret er rødlig.

Om det er betent vet jeg ikke, problemet er at de hadde sprayet på sånn sølvfarge, så jeg så ikke om det var rødt der fra før av.

Nå det er den sølvfargen gått bort og jeg ser at området rundt er rødlig. Trodde først det kunne være blod, men området ser irritert ut.

Må sikkert til dyrelegen imorgen uansett, men lurte bare på om det kunne være skorpe det som lå i stingene...

Hvis du har behandlet sårflaten med feit salve vil grovevet være oppbløtt. En del dyr reagerer på tråden som blir brukt til å sy med så litt irritert kan det nok være uten å være infisert.

Det er nok tryggest å få vet'n til å se på den. Min vet tar ikke ekstra betalt faktisk for sånn etterkontroll - men kanskje han tar mer for hele pakka under ett.

Skrevet

Hvis du har behandlet sårflaten med feit salve vil grovevet være oppbløtt. En del dyr reagerer på tråden som blir brukt til å sy med så litt irritert kan det nok være uten å være infisert.

Det er nok tryggest å få vet'n til å se på den. Min vet tar ikke ekstra betalt faktisk for sånn etterkontroll - men kanskje han tar mer for hele pakka under ett.

Ok, skal sjekke litt utover kvelden og imorgen tidlig om det blir verre eller bare er slik som idag.

Hmm, jeg burde kanskje ha pratet med selve veterinæren som behandlet han, snakket med den som tok telefonen nemlig (sikkert en dyrepleier).

Det er stengt der nå, så får heller høre ang den etterkontroll saken som du nevner imorgen :)

Skrevet

Ok? Jeg er kjempefornøyd med den klinikken da, selv om det er dyrt der. De er supegode på det de gjør, i motsetning til to andre klinikker jeg brukte før dem.

Vil heller betale mer enn å risikere dårligere veterinærer.

Det forstår jeg. Synes likevel at de burde tilby deg å stikke innom for en kjapp sjekk mellom to andre pasienter uten at det skal koste deg noe.

Så får de heller sette opp time og ta betalt dersom de ser at dette er komplikasjoner de ikke kan noe "for".

Skrevet

Ok, skal sjekke litt utover kvelden og imorgen tidlig om det blir verre eller bare er slik som idag.

Hmm, jeg burde kanskje ha pratet med selve veterinæren som behandlet han, snakket med den som tok telefonen nemlig (sikkert en dyrepleier).

Det er stengt der nå, så får heller høre ang den etterkontroll saken som du nevner imorgen :)

Håper alt gror som det skal - men bra du tar kontakt med dem igjen i morra. Er man usikker så skal man få den servicen fra dem:-)

Lykke til!

Skrevet

Det forstår jeg. Synes likevel at de burde tilby deg å stikke innom for en kjapp sjekk mellom to andre pasienter uten at det skal koste deg noe.

Så får de heller sette opp time og ta betalt dersom de ser at dette er komplikasjoner de ikke kan noe "for".

Ja de burde vel strengt tatt det.

Spesielt siden jeg er en slik "god" kunde ;)

/har betalt mye etterhvert gjennom årene/

Skrevet

Ja de burde vel strengt tatt det.

Spesielt siden jeg er en slik "god" kunde ;)

/har betalt mye etterhvert gjennom årene/

Jeg jobber selv i en helsebedrift, og alle pasienter som føler behandlingen ikke har vært 100% eller har komplikasjoner, får komme inn til en (i utgangspunktet) gratis etterkontroll.

Noe annet er direkte uetisk. Så derfor reagerer jeg :-)

Skrevet

Jeg jobber selv i en helsebedrift, og alle pasienter som føler behandlingen ikke har vært 100% eller har komplikasjoner, får komme inn til en (i utgangspunktet) gratis etterkontroll.

Noe annet er direkte uetisk. Så derfor reagerer jeg :-)

Hehe, skal jeg ta med en utskrift fra denne tråden på dol ? ;)

Det setter nok fart i dem,hehe.

Skrevet

Hehe, skal jeg ta med en utskrift fra denne tråden på dol ? ;)

Det setter nok fart i dem,hehe.

Tja, om dette er en stor klinikk med masse kunder så er det vel penga som rår - de trenger kanskje ikke pleie kundene sine og har råd til å miste dem som ikke finner seg i å betale for sånt.

Jeg ble dessuten nysgjerrig på hvilken klinikk det er snakk om. :-)

Skrevet

Tja, om dette er en stor klinikk med masse kunder så er det vel penga som rår - de trenger kanskje ikke pleie kundene sine og har råd til å miste dem som ikke finner seg i å betale for sånt.

Jeg ble dessuten nysgjerrig på hvilken klinikk det er snakk om. :-)

Gården og Tertnes dyreklinikk i Bergen :)

Skrevet

Salven er gjennomsiktig da, ikke grålig.

Det går for det samme. Katter har ikke samme pigmenter som oss, så arrene blir ikke røde på samme måte på dem som på oss.

Det jeg prøver å si er at, pga andre pigmenter, får ikke skorpen samme farge. Og pga salven, vil du hele tiden holde skorpen myk.

Så lenge ikke katten slikker seg unødvendig mye, at det kommer puss eller materie ut av arret, det virker hovent, eller betent, så går det bra.

Skrevet

Det går for det samme. Katter har ikke samme pigmenter som oss, så arrene blir ikke røde på samme måte på dem som på oss.

Det jeg prøver å si er at, pga andre pigmenter, får ikke skorpen samme farge. Og pga salven, vil du hele tiden holde skorpen myk.

Så lenge ikke katten slikker seg unødvendig mye, at det kommer puss eller materie ut av arret, det virker hovent, eller betent, så går det bra.

Ok. Har sånn skjerm på katten, så han kommer ikke til uansett.

Bekymrer meg litt at han er så slapp da, han sover hele tiden.

Og det er på 5 dagen etter operasjonen.

(ellers så spiser han, drikker, har avføring og tisser)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...