Gå til innhold

Hvor lenge etter smitte, blir man syk?

Anbefalte innlegg

Gjest Shira12
Skrevet

Av omgangsyke?

Blir man syk med en gang man har fått smitten? Eller tar det litt tid?

Gjest Shira12
Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1172083822' post='3541179]

Se fem tråder under ;)

Jo, jeg ser. Men jeg finner bare ut av den at man er smittsom 2 døgn etter, men hvor lenge før man spyr ble man smittet da?

Stod det? Godt mulig at jeg har oversett det *trøtt*

Skrevet

Jo, jeg ser. Men jeg finner bare ut av den at man er smittsom 2 døgn etter, men hvor lenge før man spyr ble man smittet da?

Stod det? Godt mulig at jeg har oversett det *trøtt*

Hei, ser ut til at vi er litt enige i denne "spy-diskusjonen" ;-)

Min erfaring er at det bryter ut fra 1-3 døgn etter smitte. Som regel tar det bare et døgn, men det meste jeg har opplevd i familien er 3 døgn.

Huff, det er ekkelt, blir dårlig lenge etterpå også, og totalt avmagret, går somregel ned mange kilo..(er tynn fra før)

Gjest Shira12
Skrevet

Hei, ser ut til at vi er litt enige i denne "spy-diskusjonen" ;-)

Min erfaring er at det bryter ut fra 1-3 døgn etter smitte. Som regel tar det bare et døgn, men det meste jeg har opplevd i familien er 3 døgn.

Huff, det er ekkelt, blir dårlig lenge etterpå også, og totalt avmagret, går somregel ned mange kilo..(er tynn fra før)

Ok, var 1-3 dager jeg trodde.

Jo ja, vi er forsåvidt enige, men jeg synes enda at sunn fornuft er viktig.

Og jeg skjønner de som sliter med og få nok dager til og være hjemme i 48 timer etter at man er frisk. Jeg gjør det, men jeg har anledning til det. Så det er alltid flere ting med i en sak.

Men, jeg mener at det kan taes flere forholdsregler ved smitte, som hygiene. Vasker man av diverse ting som dørhåndtak, fjernkontroller osv, stopper man gjerne smitte.

Men jeg er ikke så begeistret for de som sender barna for tidlig, barnet må være friskt. Ergo, sunn fornuft :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...