Gå til innhold

Kongen

Anbefalte innlegg

Gjest Kongen3
Skrevet

Jeg er uenig med de som mener at Kongen og hans familie har et for høyt luksusforbruk.

De er jo tross alt norges kongefamilie.

Dersom man sammenligner med andre land synest jeg vi har et allminnelig statsoverhode.

Selv synest jeg at kongefamilien ikke kan bli mer folkelig enn det den er.

Skrevet

"De er jo tross alt norges kongefamilie."

Og det kvalifiserer til høyt pengebruk?

hidi, the scorpion
Skrevet

I mine øyne er kongen innstiftet av Gud, så jeg har ingenting imot Kongen eller familien hans...

Tror neppe en president hadde blitt billigere. Synes det er noe høytidelig og flott over Kongen og Dronning vår, som aldri kan erstattes av en president. Det er noe spesielt å bli representert av en familie, som har mangfoldig generasjoner som kongelige...

Mener jeg...

Skrevet

Jeg er svak for kongelige bryllup, med pomp og prakt og fantastiske kjoler. Litt flaut - men da sipper jeg;-)

Glad det ikke er meg som er i søkelyset hele tida - og glad for at noen har den jobben. Det er nok ganske dyrt å være kongefamilie, mht sikkerhet - stab - representasjon og reiser og sånt.

Skrevet

I mine øyne er kongen innstiftet av Gud, så jeg har ingenting imot Kongen eller familien hans...

Tror neppe en president hadde blitt billigere. Synes det er noe høytidelig og flott over Kongen og Dronning vår, som aldri kan erstattes av en president. Det er noe spesielt å bli representert av en familie, som har mangfoldig generasjoner som kongelige...

Mener jeg...

"I mine øyne er kongen innstiftet av Gud, så jeg har ingenting imot Kongen eller familien hans"

Av Gud? Den skjønte jeg ikke. Hva er Hans rolle i dette da?

hidi, the scorpion
Skrevet

"I mine øyne er kongen innstiftet av Gud, så jeg har ingenting imot Kongen eller familien hans"

Av Gud? Den skjønte jeg ikke. Hva er Hans rolle i dette da?

Kongedømmet er innstiftet av Gud! Ifølge Bibelen...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Mener jeg...

"I mine øyne er kongen innstiftet av Gud,"

Herremingud!

Her stikker jeg på ferie i et par uker, og når jeg logger meg på igjen har den ene etter den andre mista forstanden.

hidi, the scorpion
Skrevet

Herremingud!

Her stikker jeg på ferie i et par uker, og når jeg logger meg på igjen har den ene etter den andre mista forstanden.

Ler så jeg griner..

Ja, du klarer jo ikke å holde skikk på oss, når du bare overlater oss til oss selv, og tar ferie!

Skrevet

Herremingud!

*flirer*

Pass deg så du ikke blir hjernevaska!!

Skrevet

"De er jo tross alt norges kongefamilie."

Og det kvalifiserer til høyt pengebruk?

Så klart, ellers hadde det jo ikke vært forskjell på dem og "oss" ;-)

Skrevet

Skriftsted?

Skrevet

Kongene på Israels tid var innstiftet av Gud ja. Ellers mener jeg Sidkia var den siste i Kongelinjen med Guds godkjennelse.

Skrevet

Herremingud!

LOL

Skrevet

Mener jeg...

Så det du sier, er at Gud tuklet med resultatet av folkeavstemningen i 1905? Jeg håper virkelig Han har andre ting å drive med, for å si det sånn.

hidi, the scorpion
Skrevet

Skriftsted?

Ifølge noen bøker jeg har lest på biblioteket, så er Englands trone en linje som stammer fra Kong David... Vårt kongehus er direkte i slektsforbindelse med den engelske trone...

Altfor langt å forklare her, og det er noe som jeg studerte for en del år siden. Det har med Israels ti stammer, som ble spredt rundt om i verden. Av de tolv var det vel bare Judea og Benjamin sin stamme igjen, derav navnet jøder på jødene i dag.

Skrevet

Mener jeg...

Hidi, ta deg en hvil..! Har du mista vettet?

hidi, the scorpion
Skrevet

Så det du sier, er at Gud tuklet med resultatet av folkeavstemningen i 1905? Jeg håper virkelig Han har andre ting å drive med, for å si det sånn.

Sa ikke noe om det. Norge var et kristent land med en kristen grunnlov, og vi fikk en kristen Konge. Må vel legge skylda på de kristne da...

Skrevet

Ifølge noen bøker jeg har lest på biblioteket, så er Englands trone en linje som stammer fra Kong David... Vårt kongehus er direkte i slektsforbindelse med den engelske trone...

Altfor langt å forklare her, og det er noe som jeg studerte for en del år siden. Det har med Israels ti stammer, som ble spredt rundt om i verden. Av de tolv var det vel bare Judea og Benjamin sin stamme igjen, derav navnet jøder på jødene i dag.

Hm, mener at etter Sidkia så var det ingen konger lenger med Guds godkjennelse.

Det er interessant det du skriver, så det skal jeg ta en sjekk om :)

hidi, the scorpion
Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172089811' post='3541336]

Hidi, ta deg en hvil..! Har du mista vettet?

Absolutt ikke!

Trodde alle her inne visste at jeg er troende! Har aldri lagt skjul på det...

Skrevet

Sa ikke noe om det. Norge var et kristent land med en kristen grunnlov, og vi fikk en kristen Konge. Må vel legge skylda på de kristne da...

Tja, jeg er kristen selv, jeg. Men å forsvare kongehuset med at kongen er innstiftet av Gud, synes jeg vel egentlig tyder mest på mangel av andre og mer vettuge argumenter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...