Gå til innhold

grrr hærsjens bil!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Akkurat nå da vi skal kjøre langt i morgen har bilen slått seg fullstendig på bakbeina.

Vet ikke om den ligner mest på en kenguru eller et esel, men hopper og napper gjør den ihvertfall.

Ser ikke ut som den helt har bestemt seg for hva den har lyst til.

grrr er så sinna at jeg kunne ha gitt den en tupp i rævva :(

I morgen tidlig må den inn på reperasjon åkke som, håper bare det ikke er dødssyken for det blir dyyyrt...

Skrevet

Ikke spark den, den gjør så godt den kan, den er bare syk!

Skrevet

Er ikke bare pluggledningene som har blitt dårlige da? Det er lett å fikse selv! (i alle fall var det det på min bil...) :)

Skrevet

Prøv med kondensfjerner før du kontakter bilverksted. Det behøver ikke være noe alvorlig eller dyrt. Lykke til.

Skrevet

Full tank + kondensfjerner (bensinmotor håper jeg)

Sjekk vann og frostvæske. Og fyll på spylervæske for klar sikt. God tur!

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172088550' post='3541281]

Du er bilmekaniker ser jeg;o)

Skrevet

Er ikke bare pluggledningene som har blitt dårlige da? Det er lett å fikse selv! (i alle fall var det det på min bil...) :)

Ikke så veldig lenge siden den fikk nye og nå fikk den nye i dag igjen men ingen bedring :(

Skrevet

Prøv med kondensfjerner før du kontakter bilverksted. Det behøver ikke være noe alvorlig eller dyrt. Lykke til.

Har prøvd kondensfjerner, bensin, frostvæske m.m uten bedring.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172088550' post='3541281]

Alt er sjekket og fylt opp! likevel hoster og harker den.

Begynner å tro det er influensa.

Skrevet

Sitter fordelerlokket fast?

Hva er det for no da tro *knis*

Skrevet

Det er enten drivstoffet, altså kondens eller så ligger feilen i tenningssystemet.

Du hadde prøvd kondensfjerner skjønner jeg, men husk at det tar litt tid før det virker da.

Det kan være bensinfilteret også, noe jeg tviler på.

Eller så er det plugger, (stifter også hvis bilen er gammel), tennpluggkabler,, fordelerlokk, i verste fall så er det hjernen til tenningssystemet. Men det siste er mer tvilsomt så lenge den går.

Type bil og modell?

Jeg er glad jeg skrur bil selv, det er svindyrt å ha bilen på verksted.

Skrevet

Alt er sjekket og fylt opp! likevel hoster og harker den.

Begynner å tro det er influensa.

*LOL* Influensaen er _hard_ i år, selv på biler! *s*

Ønsker dere at det ikke blir dyrt det ger, i alle fall. Bilreperasjoner er kjipt, ikke minst pengemessig.

Skrevet

Du er bilmekaniker ser jeg;o)

*hehe* Brio-mekk er det nærmeste, ja..

Ganske naken i mekanikk, men jeg kan jo skryte på meg noe småtteri, dah *hehe*

Skrevet

Det er enten drivstoffet, altså kondens eller så ligger feilen i tenningssystemet.

Du hadde prøvd kondensfjerner skjønner jeg, men husk at det tar litt tid før det virker da.

Det kan være bensinfilteret også, noe jeg tviler på.

Eller så er det plugger, (stifter også hvis bilen er gammel), tennpluggkabler,, fordelerlokk, i verste fall så er det hjernen til tenningssystemet. Men det siste er mer tvilsomt så lenge den går.

Type bil og modell?

Jeg er glad jeg skrur bil selv, det er svindyrt å ha bilen på verksted.

Det var luftmengde måleren som måtte skiftes og det kostet oss 700 kroner, mannen skaffet del og reparerte selv :)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172138496' post='3541894]

*LOL* Influensaen er _hard_ i år, selv på biler! *s*

Ønsker dere at det ikke blir dyrt det ger, i alle fall. Bilreperasjoner er kjipt, ikke minst pengemessig.

Det ble 700 kroner når mannen reparerte selv så det syntes vi ikke var så værst da.

Skrevet

Det var luftmengde måleren som måtte skiftes og det kostet oss 700 kroner, mannen skaffet del og reparerte selv :)

Det er faktisk litt uvanlig at den hopper og oppfører seg som en kenguru hvis det er luftmengdemåleren.

Den pleier heller å gå dårligere, altså nesten ikke å dra seg selv fremover, men går ellers relativt rent.

Men bra at dere fant feilen og ikke kostet det all verden heller:-)

Skrevet

Det er faktisk litt uvanlig at den hopper og oppfører seg som en kenguru hvis det er luftmengdemåleren.

Den pleier heller å gå dårligere, altså nesten ikke å dra seg selv fremover, men går ellers relativt rent.

Men bra at dere fant feilen og ikke kostet det all verden heller:-)

Den kjørte saaaakte for så å bykse framover og så litt mere fart og så saktere og et lite byks igjen- den luringen.

Ja heldigvis ble det ikke store summen å betale for den er ikke verdt å koste på så veldig mye mer heller.

Skrevet

Det ble 700 kroner når mannen reparerte selv så det syntes vi ikke var så værst da.

Bra - det er sjeldent å høre om bilreparasjoner under tusingen!

Var det fugleinfluensa den hadde fått? ;o)

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172255312' post='3544510]

Bra - det er sjeldent å høre om bilreparasjoner under tusingen!

Var det fugleinfluensa den hadde fått? ;o)

hehe ja kanskje det, vet ikke om man oppfører seg som kenguru når man har den sykdommen men det kan hende de gjør det :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...