Gå til innhold

Lage en matteoppgave

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min lille kusine har spurt meg om hjelp til å lage en litt vanskelig matteoppgave til klassen (10.klasse). Jeg har 100tusen case-innleveringer, om dagen, og har ikke tid til å sette meg ned med dette, selv om det sikkert ikke tar mange minuttene.

Noen som vil prøve seg?

Oppgaven:

"Lag en tekstoppgave der du bruker minst to av tallene som er oppgitt. Benevninger/enheter velger du selv:

4 19,90 2000 39,90 2 50

LS11365381070
Skrevet

4 19,90 2000 39,90 2 50

Bruker hele tall rekka jeg ;)

Hvilket av de overstående tallene kan man gange ved tallet vedsiden, legge til hundre(100) og så gange det med et av de andre talla for å få et svar som står i tall rekka?

Svar: 50 er rett (50x2+100x4=2000)

Ble den for lett eller for vanskelig eller passe. (lenge siden jeg gikk på ungdom skolen ;)

Skrevet

4 19,90 2000 39,90 2 50

Hvilket av de overstående tallene kan man gange ved tallet vedsiden, legge til hundre(100) og så gange det med et av de andre talla for å få et svar som står i tall rekka?

Ble den for lett eller for vanskelig eller passe. (lenge siden jeg gikk på ungdom skolen ;)

Thanks, er en stund siden jeg gikk på ungdomsskolen selv, men hun sa det skulle være en utfordring og det tror jeg denne er :)

Nok en gang takk:)

Gjest har jeg gjort noe feil?
Skrevet

4 19,90 2000 39,90 2 50

Hm jeg får 800 som svar på oppgaven din jeg men...

Skrevet

4 19,90 2000 39,90 2 50

Men det stemmer jo ikke..

Skrevet

Hm jeg får 800 som svar på oppgaven din jeg men...

Ifølge teksten blir det 800. Slik utregningen er skrevet opp, blir det faktisk 500... Lenge siden flere av oss har gått på ungdomsskolen? :-) Eller var oppgaven morsom den:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...