Gå til innhold

Trafikk kaoset

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du stått i kø de siste dagene?

Det er helt på trynet her i sør, (det snør og snør). OG det er ikke pga sørlendingene at trafikken står. De store vogntogene fra utlandet skulle jeg likt å få gitt en spark bak!

Jeg stod bare i to timer i kø for å komme hjem i dag. (tar normalt ca 20min.) Jeg sitter å ser ut av vinduet at bilene står enda stille på E18, siden kl 17. Dvs 3,5timer.

I morgen lager jeg ekstra niste, og kaffe med på termos ;)

http://www.dagbladet.no/nyheter/2007/02/21/492800.html

Skrevet

Pass også på å ha full tank, så du ikke går tom for bensin i køa!

Lykke til!

Skrevet

Pass også på å ha full tank, så du ikke går tom for bensin i køa!

Lykke til!

Takk! Ja vi fyllte tanken helt full på hjemveien. Kjekt å ha litt å gå på :) E r veldig spent på morgendagen.

Skrevet

He he! Jeg synes at det er fascinerende at det snør her i sør, jeg! Tok faktisk bilen til jobb i dag, fordi bussene gikk så i hytt og pine (kan se bussene fra huset vårt)

Folk kjørte jo som om de aldri hadde kjørt på snø før, selv om det ikke var glatt! Morsomt! Spesielt når ikke E18 var brøytet fra Rona og innover!

I byen parkerte jeg i parkeringshus - utrolig dumt å parkere langs gata hvis en ikke absolutt MÅ - det blir dårlig brøyting av det....

Synes det var moro å kjøre gjennom byen og se snøen - det er så sjelden det er sånn :-)

Og guttungen GIKK på ski til skolen i dag - moro!

Men fy som det blåser!!! Snø er gøy!

Skrevet

He he! Jeg synes at det er fascinerende at det snør her i sør, jeg! Tok faktisk bilen til jobb i dag, fordi bussene gikk så i hytt og pine (kan se bussene fra huset vårt)

Folk kjørte jo som om de aldri hadde kjørt på snø før, selv om det ikke var glatt! Morsomt! Spesielt når ikke E18 var brøytet fra Rona og innover!

I byen parkerte jeg i parkeringshus - utrolig dumt å parkere langs gata hvis en ikke absolutt MÅ - det blir dårlig brøyting av det....

Synes det var moro å kjøre gjennom byen og se snøen - det er så sjelden det er sånn :-)

Og guttungen GIKK på ski til skolen i dag - moro!

Men fy som det blåser!!! Snø er gøy!

Snøen er grei den ja, det er vogntogene som klarer å tirre meg :)

Ja litt gøy kaos egentlig. Bilen min kjørte bra den heldigvis. Ja veien fra Rona og innover mot dvergsnes var ok, men derfra til tømmerstø var det meget smalt...

Så gøy å gå på ski til skolen da! Sikkert stor stas. Her er det skolebuss, som de ventet vel å lenge på i dag tidlig. Hjem måtte de også smøre seg med tålmodighet igjen. Men de kom da hjem etterhvert (en time å vente)

Hørte om ei som sa hun hadde brøytet veien helt til byen i dag, men volvoen sin hehe. Håper ting går smertefritt i morgen!!

Skrevet

Ja litt gøy kaos egentlig. Bilen min kjørte bra den heldigvis. Ja veien fra Rona og innover mot dvergsnes var ok, men derfra til tømmerstø var det meget smalt...

Så gøy å gå på ski til skolen da! Sikkert stor stas. Her er det skolebuss, som de ventet vel å lenge på i dag tidlig. Hjem måtte de også smøre seg med tålmodighet igjen. Men de kom da hjem etterhvert (en time å vente)

Hørte om ei som sa hun hadde brøytet veien helt til byen i dag, men volvoen sin hehe. Håper ting går smertefritt i morgen!!

Brøytebilen var her i morges, men da jeg kom hjem i ettermiddag, måtte jeg også brøyte meg vei inn til huset. Heldigvis er snøen løs og myk!

Fikk assosiasjoner til kolonnekjøring over Haukeli da jeg kjørte Dvergsnesvien mot Rona i formiddag!

Skrevet

Litt rart å tenke på at du har kjørt forbi huset mitt i dag, pekkaline!!!

Skrevet

Brøytebilen var her i morges, men da jeg kom hjem i ettermiddag, måtte jeg også brøyte meg vei inn til huset. Heldigvis er snøen løs og myk!

Fikk assosiasjoner til kolonnekjøring over Haukeli da jeg kjørte Dvergsnesvien mot Rona i formiddag!

Haha ja det er sirkus med snø :) *Haukeli følelse ja*

Hvor sånn ca er huset ditt da? Ved andre avkjørsel til høyre etter butikken kanskje? Men det ligger litt høyere trodde jeg, ikke helt ved "veien"? Du trenger ikke svare på dette hehe.

Endelig går trafikken littegrann her igjen! Kaoset førte noe godt med seg også, vi fikk koselig besøk av en kamerat som stod fast :) Ei venninne valgte å holde seg i køen. Ble litt sms da. Takk og lov for mobil i disse tider!

Du må ha lykke til i morgen da! :)

Skrevet

Haha ja det er sirkus med snø :) *Haukeli følelse ja*

Hvor sånn ca er huset ditt da? Ved andre avkjørsel til høyre etter butikken kanskje? Men det ligger litt høyere trodde jeg, ikke helt ved "veien"? Du trenger ikke svare på dette hehe.

Endelig går trafikken littegrann her igjen! Kaoset førte noe godt med seg også, vi fikk koselig besøk av en kamerat som stod fast :) Ei venninne valgte å holde seg i køen. Ble litt sms da. Takk og lov for mobil i disse tider!

Du må ha lykke til i morgen da! :)

Mneiiiii.....det er på nordsiden av Kystveien, nærmere kan jeg ikke beskrive det!

Lykke til med kjøring og måking i morgen du og da! Er litt innstilt på å bli hjemme, jeg!

Skrevet

Jeg hørte et intervju på radioen nå i dag tidlig med ei som ennå var på vei hjem fra jobb på Sørlandssenteret fra i går.

Hun hadde stått fast med bilen i 15 timer ...

Skrevet

Jeg var på jobb i går - kjørte buss. Det var på med kjetting, av med kjetting, frustrerte passasjerer og store forsinkelser. Overalt var det biler og lastebiler med nødblink i snøfonner og grøfter. Ville greier. På rutebilstasjonen i Kristiansand var det så store snøfonner at jeg hadde problemer med å komme gjennom og bort til stoppet mitt.

Var rimelig glad (og utslitt) da jeg parkerte bussen og tok kvelden fra skiftet mitt i går...

Og dagen i dag ser ikke ut til å bli noe bedre...

Skrevet

Skal på treninga snart. Hmm, vente på bussen eller spenne på meg et par truger, det er spørsmålet.......

Skrevet

Ingenting i forhold til Danmark...der sitter datteren min fast sammen med faren.

De satt ti timer i kø igår kveld og natt, og ble evakuert klokka 5 inatt. Nå har de sovet på en skole, på seng og madrass...

Skrevet

Ingenting i forhold til Danmark...der sitter datteren min fast sammen med faren.

De satt ti timer i kø igår kveld og natt, og ble evakuert klokka 5 inatt. Nå har de sovet på en skole, på seng og madrass...

Godt at de har kommet i hus da. Her på sørlandet er det opp i mot 1000 mennesker som har sittet fast i bilene sine i 15-17 timer i natt, og det jobbes på spreng for å få dem ut.

Skrevet

Huffoghuff!

Jammen bra de kom seg i hus etterhvert.

Skrevet

Huffoghuff!

Jammen bra de kom seg i hus etterhvert.

Ja. Håper det ordner seg. De skulle egentlig hjem med ferja som gikk idag. :-(

Snakk om vinterferieslutt...håper de er varme ihvertfall, og at de får mat.

Skrevet

Godt at de har kommet i hus da. Her på sørlandet er det opp i mot 1000 mennesker som har sittet fast i bilene sine i 15-17 timer i natt, og det jobbes på spreng for å få dem ut.

Er de i bilene ennå? Stakkars! Tenk hvor kaldt det er, ikke alle som er kledd for dette her, og det spørs hvor lenge de kan stå med bilene igang og...hvor mye bensin de har og sånn.

Glad jeg sitter hjemme nå, men syns fryktelig synd på de som er oppi dette.

Skrevet

Jeg hørte et intervju på radioen nå i dag tidlig med ei som ennå var på vei hjem fra jobb på Sørlandssenteret fra i går.

Hun hadde stått fast med bilen i 15 timer ...

Ja det er forferdelig synd på dem, virkelig. Nå skal vist alle være berget ut. Kun noen busser som har folk, men de er nok snart ute igjen de også.

Skrevet

Jeg var på jobb i går - kjørte buss. Det var på med kjetting, av med kjetting, frustrerte passasjerer og store forsinkelser. Overalt var det biler og lastebiler med nødblink i snøfonner og grøfter. Ville greier. På rutebilstasjonen i Kristiansand var det så store snøfonner at jeg hadde problemer med å komme gjennom og bort til stoppet mitt.

Var rimelig glad (og utslitt) da jeg parkerte bussen og tok kvelden fra skiftet mitt i går...

Og dagen i dag ser ikke ut til å bli noe bedre...

Hei, ja du har nok litt å stri med om du er å kjører i dag også. Fortell!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...