Gjest Aina E Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Syren i ananasjuicen kan tenkes å tære på aluminiumet i boksen etter at luft kommer til. Nyåpnet boks er ikke farlig, da kan du bruke juicen. Skal den oppbevares - ut av boksen og over i noe annet. Dokumentasjon på dette? Eh... har lært det en gang. Av noen. Ingrid Espelig Hovig på tv? Aner ikke. Det samme gjelder forøvrig tomatsaus/tomater på boks. Det er ganske riktig. Jeg skal fortelle det jeg vet om sånt; Syrlige juicer får metall til å oksydere, dvs "ruste" og avgi tungmetaller. Dersom hermetikkboksene er belagt på innsiden med et slags gult belegg (chelering), er det som regel trygt. Dersom det finnes hull i denne cheleringen, kan det ha kommet tungmetaller i matvaren. Spesielt sopp, hvis oppgave i naturen er å ta opp tungmetaller, kan være full av disse dersom hermetikkboksen er av dårlig kvalitet. For å ta et eksempel (som ikke har med hermetikkbokser å gjøre); Jeg tar hårmineralanalyser og har tatt analyser av hele familien. Min sønn på 10, var den eneste i familien som hadde økte verdier av aluminium i prøvene. Jeg klødde meg lenge i hodet, for å finne ut av hvorfor han og ingen andre i familien hadde disse verdiene av aluminium... Til slutt så jeg det under frokosten... Han fikk med seg en aluminiumsflaske på skolen, som han har brukt lenge. Da jeg tittet oppi denne, var minst halvparten av den gule cheleringen på innsiden slitt bort. Dvs. at han har drukket aluminium som har oksydert fra flasken når det har kommet syrlige drikker i den. Han drikker mye juice på skolen. Nå har jeg anskaffet plast i steden og er veldig spent på hvordan neste analyse ser ut. 0 Siter
stromme Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Det er ganske riktig. Jeg skal fortelle det jeg vet om sånt; Syrlige juicer får metall til å oksydere, dvs "ruste" og avgi tungmetaller. Dersom hermetikkboksene er belagt på innsiden med et slags gult belegg (chelering), er det som regel trygt. Dersom det finnes hull i denne cheleringen, kan det ha kommet tungmetaller i matvaren. Spesielt sopp, hvis oppgave i naturen er å ta opp tungmetaller, kan være full av disse dersom hermetikkboksen er av dårlig kvalitet. For å ta et eksempel (som ikke har med hermetikkbokser å gjøre); Jeg tar hårmineralanalyser og har tatt analyser av hele familien. Min sønn på 10, var den eneste i familien som hadde økte verdier av aluminium i prøvene. Jeg klødde meg lenge i hodet, for å finne ut av hvorfor han og ingen andre i familien hadde disse verdiene av aluminium... Til slutt så jeg det under frokosten... Han fikk med seg en aluminiumsflaske på skolen, som han har brukt lenge. Da jeg tittet oppi denne, var minst halvparten av den gule cheleringen på innsiden slitt bort. Dvs. at han har drukket aluminium som har oksydert fra flasken når det har kommet syrlige drikker i den. Han drikker mye juice på skolen. Nå har jeg anskaffet plast i steden og er veldig spent på hvordan neste analyse ser ut. Så intressant. Har du mer å fortelle fra slike analyser du har gjort? 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Så intressant. Har du mer å fortelle fra slike analyser du har gjort? Ja, masse. Men da må du komme hit og betale for det. 0 Siter
stromme Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Ja, masse. Men da må du komme hit og betale for det. he he ok ;o) 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 he he ok ;o) Heh. Forresten, jeg beklager at jeg svarte litt brått... Jeg er bare så lei av folk som "later som det er interessant", så ber de meg legge ut og dokumentere og forklare, så blir de til slutt mer og mer spydige. Til slutt blir alt bare teit, så begynner de å finne på ting som skal sette meg opp i et hjørne, fordi jeg sverger til alternativ behandling. Hehe. Men det er sjelden jeg lar meg påvirke personlig, egentlig er det bare gøy, for da får jeg sagt og forklart mest mulig. Jeg trodde egentlig vi var i gang igjen med en sånn eviglang tråd. Hva var det du lurte på, så kan jeg svare? ;-) 0 Siter
stromme Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Heh. Forresten, jeg beklager at jeg svarte litt brått... Jeg er bare så lei av folk som "later som det er interessant", så ber de meg legge ut og dokumentere og forklare, så blir de til slutt mer og mer spydige. Til slutt blir alt bare teit, så begynner de å finne på ting som skal sette meg opp i et hjørne, fordi jeg sverger til alternativ behandling. Hehe. Men det er sjelden jeg lar meg påvirke personlig, egentlig er det bare gøy, for da får jeg sagt og forklart mest mulig. Jeg trodde egentlig vi var i gang igjen med en sånn eviglang tråd. Hva var det du lurte på, så kan jeg svare? ;-) Jeg oppfattet deg ikke som brå, Jeg tolket av svaret ditt at du var ansatt som forsker eller noe sånt jeg, og ikke kunne gi bort forskningsresultater gratis )))) He, he, så fantasifull er jeg. Skjønner det du skriver om at tråder kan utvikle seg til spydigheter. Jeg syntes bare det var så fasinerende det du skrev om hårmineralanalysene og grunnen til at sønnen din hadde andre resultater. Jeg ante ikke at man kunne gjøre slike tester engang jeg. Bare nysgjerrig på det ukjente ) 0 Siter
stromme Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 All annen hermetisk frukt inneholder normalt sukkerlake, mens ananas (som eneste hermetiske frukt som jeg kjenner til). Men ja, ananas er blant de fruktene som har høyest glykemisk indeks, så det er jo liten vits i å bælme store mengder. Tror imidlertid ikke den lille mengden som er i en ananasboks gjør særlig utslag på noe som helst, om man er frisk i utgangspunktet. Var det ikke noe som het ananas slankekur på 80-tallet? Man skulle kun spise ananasbiter på hermetikkbokser. 0 Siter
Gemini Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Var det ikke noe som het ananas slankekur på 80-tallet? Man skulle kun spise ananasbiter på hermetikkbokser. Joda, men enhver slankekur som inneholder kun en ingrediens er både idiotisk og ikke minst farlig, for det blir jo selvsagt ikke riktig næring ift. hva kroppen trenger. 0 Siter
citygirl Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Var det ikke noe som het ananas slankekur på 80-tallet? Man skulle kun spise ananasbiter på hermetikkbokser. Det eneste man oppnådde med den myteomspunnede ananaskuren var vel å bli evig kurert for ananas - hehe. 0 Siter
Gjest Aina E Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Jeg oppfattet deg ikke som brå, Jeg tolket av svaret ditt at du var ansatt som forsker eller noe sånt jeg, og ikke kunne gi bort forskningsresultater gratis )))) He, he, så fantasifull er jeg. Skjønner det du skriver om at tråder kan utvikle seg til spydigheter. Jeg syntes bare det var så fasinerende det du skrev om hårmineralanalysene og grunnen til at sønnen din hadde andre resultater. Jeg ante ikke at man kunne gjøre slike tester engang jeg. Bare nysgjerrig på det ukjente ) Hehe, greit å være fantasifull:-) Men jeg er nok ingen forsker. Skulle gjerne vært det, men med tre unger er det en litt for krevende greie å begi seg ut på. Men det jeg gjør, er å ta hårmineralanalyser av folk, for å finne ubalanser i vitamin og mineralstatus. Finner stoffskiftetyper og legger opp egnede kosthold. Jeg tar så klart hensyn til individuelle behov og det er desverre ikke så enkelt som å ta en test og følge den slavisk (men nesten). Jeg har utdannelse innen vitamin og mineralterapi og ser veldig ofte at enkelte behov gjentar seg. Andre oppdagelser jeg har gjort, er å finne ut at mange barn som sliter med inkontinens, har magnesiummangel, jeg har ofte sett at folk med søtsug trenger krom og at de med dårlig immunforsvar trenger sink. Dette er veldig klassiske greier og små eksempler, men det er moro å få det bekreftet med faktiske tilfeller og se at analysene stemmer overens med utredningen som gjøres på forhånd. 0 Siter
carma Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 All annen hermetisk frukt inneholder normalt sukkerlake, mens ananas (som eneste hermetiske frukt som jeg kjenner til). Men ja, ananas er blant de fruktene som har høyest glykemisk indeks, så det er jo liten vits i å bælme store mengder. Tror imidlertid ikke den lille mengden som er i en ananasboks gjør særlig utslag på noe som helst, om man er frisk i utgangspunktet. Hmm.. manglet det en halv setning der? Hehe :-) 0 Siter
Gemini Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Hmm.. manglet det en halv setning der? Hehe :-) Ja, gjorde visst det... Pre-ammetåke kaller jeg sånt ;-) 0 Siter
stromme Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Hehe, greit å være fantasifull:-) Men jeg er nok ingen forsker. Skulle gjerne vært det, men med tre unger er det en litt for krevende greie å begi seg ut på. Men det jeg gjør, er å ta hårmineralanalyser av folk, for å finne ubalanser i vitamin og mineralstatus. Finner stoffskiftetyper og legger opp egnede kosthold. Jeg tar så klart hensyn til individuelle behov og det er desverre ikke så enkelt som å ta en test og følge den slavisk (men nesten). Jeg har utdannelse innen vitamin og mineralterapi og ser veldig ofte at enkelte behov gjentar seg. Andre oppdagelser jeg har gjort, er å finne ut at mange barn som sliter med inkontinens, har magnesiummangel, jeg har ofte sett at folk med søtsug trenger krom og at de med dårlig immunforsvar trenger sink. Dette er veldig klassiske greier og små eksempler, men det er moro å få det bekreftet med faktiske tilfeller og se at analysene stemmer overens med utredningen som gjøres på forhånd. Kan alt dette påvises på prøver av hårstrå? Legen min tok blodprøver av meg for å sjekke om jeg manglet noe, men fant ingen mangler. Men jeg er myyye forkjøla og lurer på om legen har oversett noen mangler. Det med magnesium mangel tar jeg med meg som et tips til en jeg kjenner med barn med inkontinens ) Det er jo verdt å prøve. Hvem går man til for å få tatt slike prøver som du tar? Homeopater, eller...? 0 Siter
stromme Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Det eneste man oppnådde med den myteomspunnede ananaskuren var vel å bli evig kurert for ananas - hehe. Ha ha, ja det tror jeg også. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.