Gå til innhold

dere som har sluttet å røyke

Anbefalte innlegg

Gjest dampveivalsen
Skrevet

Hva var din løsning for å bli kvitt sigarettene? Noe spesielle ord dere tenkte på?

Tips mottas med stor takk!

Skrevet

Jeg røyka lite på slutten (rett før jeg ble gravid), så jeg var innstillt på at når jeg ble gravid, var det full kutt. Jeg har ikke røyka siden, og kjenner hvor vanvittig deilig det er :) jeg ønsker heller ikke ta meg en sigarett. Men på nyttårsaften ble jeg litt full, og fant ut at jeg måtte jo bare festrøyke... jeg har fortsatt fyllenerver og dårlig samvittighet :(

Skrevet

Har nå holdt opp i 4 mnd og føler meg endelig på nogenlunde trygg grunn.

For å oppsummere så har det vært forferdelig vansklelig, men allikevel mye lettere enn anntatt. Trodde jo det var umulig.

Har du noen helseplager pga. røyking så er det disse du bør fokusere på. Meg har det faktisk hjulpet mye å suge på en sigarett uten fyr når behovet har blitt som verst. På gata ser dte for dumt ut ,men en tannstikker kan gjøre samme nytten. De akutte røyksjuhetsanfallene går jo heldigvis veldig fort over etter bare etpar minutter.

Skrevet

Det er veldig godt å ha dol og andre nettsider i denne tiden.

Jeg satt nesten hele fritiden min på nett for å ha noe annet å tenke på :)

Skrevet

Jeg syntes det var lett og slutte, var tilnærmet storrøyker i mange år, hosta noe helt forferdelig så en kveld fikk jeg bare nok og kasta sigarettene i søpla:)

har vel hatt "litt" røykesug av og til, men syntes det var bedre og merke alle forbedringene kom tett som haggel når det gjaldt mindre hosting, bedre pust, bedre lukt og smakssans..

i det hele tatt var det for meg kun positivt:)

Skrevet

Min mor sluttet ikke før hun fikk brystkreft. Dessverre var det da for sent.

Hun brukte røykeplaster ti lå begynne med, men kuttet dem fort ut, det var ikke så vanskelig som hun hadde trodd og hun hadde vært storrøyker i 45 år!

Skrevet

Jeg røyka lite på slutten (rett før jeg ble gravid), så jeg var innstillt på at når jeg ble gravid, var det full kutt. Jeg har ikke røyka siden, og kjenner hvor vanvittig deilig det er :) jeg ønsker heller ikke ta meg en sigarett. Men på nyttårsaften ble jeg litt full, og fant ut at jeg måtte jo bare festrøyke... jeg har fortsatt fyllenerver og dårlig samvittighet :(

Helt fra nyttårsaften? Nå tror jeg det er på tide at både nervene og den dårlige samvittigheten kan få roe seg.

Skrevet

Jeg røyka masse i mange, mange år - og så bare slutta jeg (for tre år siden).

For meg var det bare å kutte ut, og ferdig med det - men andre sliter jo mer, jeg vet det. Så sånn sett er ikke dette noe råd. Men det _kan_ kanskje være like enkelt for deg om du bestemmer deg for å stumpe røyken. Man vet aldri før man prøver.

(Av og til røyker jeg på fest, men det blir sjeldnere og sjeldnere fordi det ikke frister ...)

Skrevet

Som carma; Leste Endelig ikke-røyker av Allen Carr, for snart tre år siden. Det var superduperlett å slutte med Allen, og jeg har aldri hatt lyt på røyk igjen. Jeg pålegger herved alle røykere å lese den. :D

Skrevet

Som carma; Leste Endelig ikke-røyker av Allen Carr, for snart tre år siden. Det var superduperlett å slutte med Allen, og jeg har aldri hatt lyt på røyk igjen. Jeg pålegger herved alle røykere å lese den. :D

Mannen min slutta også på den måten.

Skrevet

Mannen min slutta også på den måten.

Det varmer mitt hjerte å høre :)

Skrevet

Jeg ventet med å prøve til jeg faktisk hadde lyst å slutte. Så lot jeg være å røyke. Det var i grunn ikke spesielt vanskelig.

Gjest girasol
Skrevet

En mårra våkna jeg og tenkte: jammen meg skal jeg bare utsette den første mårrarøyken!... Og jeg utsatte det og utsatt det. Nå er det snart 3 år siden min siste sigarett :)

Skrevet

En mårra våkna jeg og tenkte: jammen meg skal jeg bare utsette den første mårrarøyken!... Og jeg utsatte det og utsatt det. Nå er det snart 3 år siden min siste sigarett :)

Jepp, det er psykologisk viktig at man ikke fokuserer på å slutte, da det virker så altfor høytidelig, vanskelig og alvorlig. Og bare utsette neste er veldig mye lettere.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...