Gå til innhold

Venninneproblem - hvordan forholde seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal lage problemstillingen med navn, da er det lettere å forklare ;)

Jeg er Linn Anette. På videregående gikk jeg i klasse med ei stille rolig jente som jeg aldri ble skikkelig kjennt med, men bare beskjennt. Hun heter Lisa. På Blink.no fant jeg Lisa igjen, og la henne til i vennelisten. Hun er nå blitt en utadvent dame som elsker å feste og være mye med gutter, til tross for at hun er et jehovas vitne. Snakker nesten ikke med henne, men har henne som sagt i vennelisten

På blink var det ei jente som kjennte igjen samboeren min, og skrev derfor til meg. Hun heter Bibbi og virker veldig hyggelig :) Jeg skriver med henne hver dag og føler vi har mye til felles. Selv om vi ikke har møtt hverandre, har vi lagt hverandre i vennelisten. Bibbi er blitt en ny venn av meg som jeg setter stor pris på. Og hun bor rett borti her også faktisk ;)

Lisa likte ikke dette, for hun er uvenner med Bibbi. Jeg har jo kjennt Lisa lengst, så jeg skjønner jo hvorfor hun ikke liker det. Men jeg har jo ingeting med Lisa og Bibbi sin fortid å gjøre. Jeg liker Bibbi og synes hun er topp! Jeg liker Lisa også, selv om vi ikke har så mye kontakt.

Er jeg en teiting som vil være venn med begge to?

Skrevet

Nei, det er du ikke.

Men du: jeg tror ikke det er så lurt å legge navnet ditt her på nettet.......

Skrevet

Nei, det er du ikke.

Kanskje du bare er lettlurt? ;o)

Skrevet

Nei, det er du ikke.

Neida, jeg røpet meg engang for en stund siden, så jeg tror ikke det har så mye å si ;)

Skrevet

[quote name=Angelica :o)' timestamp='1172093488' post='3541426]

Kanskje du bare er lettlurt? ;o)

Hihi ;) Du vet hvertfall *hysj* ;))

Skrevet

Lisa er en teiting som bryr seg med hvem du legger til i vennelista di.

Skrevet

Høres jo ikke ut som dere er ferdige med ungdomsskolen engang... ;)

Skrevet

Høres jo ikke ut som dere er ferdige med ungdomsskolen engang... ;)

Hehe ;) kanskje ikke, men jeg liker ikke såre folk bare :(

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Det var virkelig et stort poeng å legge til at jenta, Lisa, var et Jehovas Vitne.

Ikke sant? STOOOORT poeng.

Skrevet

Det var virkelig et stort poeng å legge til at jenta, Lisa, var et Jehovas Vitne.

Ikke sant? STOOOORT poeng.

Åhei, er det deg :) Det var hyggelig! Du pleier å ha sånne morsomme sure innlegg. Skal du skrive et slikt et nå også? Det hadde vært så koslig ;)

*klem*

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Åhei, er det deg :) Det var hyggelig! Du pleier å ha sånne morsomme sure innlegg. Skal du skrive et slikt et nå også? Det hadde vært så koslig ;)

*klem*

Ja, det er meg. Og det er nettopp dette jeg mener med at du er ute etter å henge ut folk.

Dette er tredje gangen (ihvertfall) du gnåler om et mennesker som er jehovas vitner.

Jeg har familie som er det, og jeg syntes du virker utrolig ekkel slik du holder på.

Hva søren slags poeng er dette "Hun er nå blitt en utadvent dame som elsker å feste og være mye med gutter, til tross for at hun er et jehovas vitne" ?

Hva slags relevans har dette for det du forteller om?

Om ikke for å skape noe negativt om nettopp mennesker av denne religionen?

Skrevet

Ja, det er meg. Og det er nettopp dette jeg mener med at du er ute etter å henge ut folk.

Dette er tredje gangen (ihvertfall) du gnåler om et mennesker som er jehovas vitner.

Jeg har familie som er det, og jeg syntes du virker utrolig ekkel slik du holder på.

Hva søren slags poeng er dette "Hun er nå blitt en utadvent dame som elsker å feste og være mye med gutter, til tross for at hun er et jehovas vitne" ?

Fordi jeg synes hun er bittelit plagsom til tider.. :( Hun er hyggelig og sånn, og jeg respekterer troen hennes, men i det siste har det kommet så mange jehovas vitner på døra mi og gnåler om armageddon, og jeg er hyggelig mot dem og stiller dem spørsmål, men sier klart ifra at jeg ikke tilhører noen religion og sier at de ikke trenger å komme tilbake. Likevel kommer de tilbake, og ja, de er plagsomme! Hun har spurt meg flere ganger om jeg vil være med på bibelstudier, jeg sier nei, men hu bare venter litt og maser igjen :)

Skrevet

"Hva slags relevans har dette for det du forteller om? Om ikke for å skape noe negativt om nettopp mennesker av denne religionen?"

Vel... jeg trodde ikke ekte jehovas vitner hadde sex før ekteskapet, eller drakk seg snydens hver helg. Det sa ihvertfall de snøsokkene som renner på døra mi til alle døgnets tider. De sa også at jehova kunne tilgi meg for å ha født sønnen min når jeg ikke var gift engang. Han skulle liksom være en løsunge.

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Fordi jeg synes hun er bittelit plagsom til tider.. :( Hun er hyggelig og sånn, og jeg respekterer troen hennes, men i det siste har det kommet så mange jehovas vitner på døra mi og gnåler om armageddon, og jeg er hyggelig mot dem og stiller dem spørsmål, men sier klart ifra at jeg ikke tilhører noen religion og sier at de ikke trenger å komme tilbake. Likevel kommer de tilbake, og ja, de er plagsomme! Hun har spurt meg flere ganger om jeg vil være med på bibelstudier, jeg sier nei, men hu bare venter litt og maser igjen :)

Spar meg.Jehovas Vitner gnåler ikke om "armageddon".

Største pisset jeg har hørt fra deg hittil.

Det heter Harmageddon og det står i Bibelen og det er ikke bare jv'er som prater om det.

Og man tilbyr blader, derfor kommer ikke dette temaet opp av hver eneste jv som besøker deg. Det vet du selv og sier du noe annet, så lyver du.

Om du har så forbanna problemer, så kan du faktisk reservere deg mot å få besøk av jv. Bare spør "venninnen" din, så vil hun fortelle deg hvordan du kan gjøre det. Om hun i det hele tatt ER et jv, og ikke udøpt.

Og det blir så forbanna søkt av deg å nevne jv'er i innlegg som dette. Du virker så utrolig lite intelligent når du holder på slik.

Og jeg ser ingen problemer med å begynne å gjøre det samme med deg da, siden du irriterer meg.

Gjest Humorjenta...
Skrevet

"Hva slags relevans har dette for det du forteller om? Om ikke for å skape noe negativt om nettopp mennesker av denne religionen?"

Vel... jeg trodde ikke ekte jehovas vitner hadde sex før ekteskapet, eller drakk seg snydens hver helg. Det sa ihvertfall de snøsokkene som renner på døra mi til alle døgnets tider. De sa også at jehova kunne tilgi meg for å ha født sønnen min når jeg ikke var gift engang. Han skulle liksom være en løsunge.

Da er ikke jenta døpt.

Hun har ikke tatt noen standpunkt ovenfor det hun tror på og kan dermed gjøre hva søren hun vil.

Og er hun døpt, så vil det bli oppdaget før eller senere og da vil hun mest sannsynlig ikke kunne være døpt lengre.

Skrevet

Spar meg.Jehovas Vitner gnåler ikke om "armageddon".

Største pisset jeg har hørt fra deg hittil.

Det heter Harmageddon og det står i Bibelen og det er ikke bare jv'er som prater om det.

Og man tilbyr blader, derfor kommer ikke dette temaet opp av hver eneste jv som besøker deg. Det vet du selv og sier du noe annet, så lyver du.

Om du har så forbanna problemer, så kan du faktisk reservere deg mot å få besøk av jv. Bare spør "venninnen" din, så vil hun fortelle deg hvordan du kan gjøre det. Om hun i det hele tatt ER et jv, og ikke udøpt.

Og det blir så forbanna søkt av deg å nevne jv'er i innlegg som dette. Du virker så utrolig lite intelligent når du holder på slik.

Og jeg ser ingen problemer med å begynne å gjøre det samme med deg da, siden du irriterer meg.

"Og man tilbyr blader, derfor kommer ikke dette temaet opp av hver eneste jv som besøker deg. Det vet du selv og sier du noe annet, så lyver du."

Jeg lyver ikke :) Jeg får både blader og Harmageddon-nytt hver gang :) MEN, de inrømmet å ha driti på draget da de hadde spådd Harmageddon to ganger i sist århundre.. og den kom jo ikke ;)

Gjest Humorjenta...
Skrevet

Du er jo ikke rent lite lur da.

OM du stiller jv'er spørsmål så vil de tro du er interessert i hva de har å si.

Det er da klart at de gjerne kommer tilbake da fordi du virker som du er interessert.

Om du ikke vil ha besøk lengre, så sier du det til de neste gang, så vil du bli notert og de vil ikke komme til deg lengre.

Hvor vanskelig er det for deg?

Skrevet

Du er jo ikke rent lite lur da.

OM du stiller jv'er spørsmål så vil de tro du er interessert i hva de har å si.

Det er da klart at de gjerne kommer tilbake da fordi du virker som du er interessert.

Om du ikke vil ha besøk lengre, så sier du det til de neste gang, så vil du bli notert og de vil ikke komme til deg lengre.

Hvor vanskelig er det for deg?

Men jeg gjorde jo det! Jeg sa at jeg hadde bare noen spørsmål, takk for at de svarte, jeg er ikke interressert i å bli medlem i Harmageddon, så dere trenger ikke ta dere bryet med å komme på besøk :) Jeg sa det veldig snillt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...