Gå til innhold

AvtaleGiro, lurt eller lureri?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Avtalegiro er det smarteste som finnes. Da slipper man å gjøre noe som helst, ikke en gang tenke.

Skrevet

Avtalegiro er den smarteste oppfinnelsen siden ferdig oppskåret brød.

Skrevet

Lurt når det fungerer. Jeg opplever at det ikke fungerer. Av en eller annen grunn blir giroen stadig avvist av banken, og avisa som skal ha pengene vil ha stadig større beløp.

Skrevet

Lurt når det fungerer. Jeg opplever at det ikke fungerer. Av en eller annen grunn blir giroen stadig avvist av banken, og avisa som skal ha pengene vil ha stadig større beløp.

Du har kanskje skrevet et maksbeløp som ligger under beløpet på regningen. I slike tilfeller blir det avvist.

Skrevet

Lureri er det ikke, men den som tjener mest på dette er jo firmaet som skal ha pengene. Fordelen du har er at regningene blir betalt til rett tid og du slipper å huske på å betale. Du slipper også purregebyr.

Du får litt mindre fleksibilitet på kontoen din, hvis det skulle bety noe.

Men sånn generelt så liker jeg ikke at andre forsyner seg av kontoen min, så foreløbig bruker ikke jeg det. Jeg betaler mine regninger likevel.

Skrevet

Lureri er det ikke, men den som tjener mest på dette er jo firmaet som skal ha pengene. Fordelen du har er at regningene blir betalt til rett tid og du slipper å huske på å betale. Du slipper også purregebyr.

Men sånn generelt så liker jeg ikke at andre forsyner seg av kontoen min, så foreløbig bruker ikke jeg det. Jeg betaler mine regninger likevel.

"Lureri er det ikke, men den som tjener mest på dette er jo firmaet som skal ha pengene. "

Jeg "tjener"/sparer også på det. Fakturagebyret faller bort på de jeg har avtalegiro på.

Skrevet

Jeg liker også å ha oversikten over kontoen min, men jeg har autotrekk på husleia og huslånet så jeg slipper å tenke mer på det. Sørger bare for at det er dekning på kontoen og det er det alltid så det er ikke noe problem.

Skrevet

"Lureri er det ikke, men den som tjener mest på dette er jo firmaet som skal ha pengene. "

Jeg "tjener"/sparer også på det. Fakturagebyret faller bort på de jeg har avtalegiro på.

Sant det, så det er fordeler og bakdeler, men de som tjener mest på det er firmaet.

Skrevet

Jeg liker også å ha oversikten over kontoen min, men jeg har autotrekk på husleia og huslånet så jeg slipper å tenke mer på det. Sørger bare for at det er dekning på kontoen og det er det alltid så det er ikke noe problem.

Slik med meg også. Banken trekker jo automatisk huslånet, men utover det så bruker ikke jeg autogiro. Men er det skikkelig firma så er det jo greit å bruke autogiro, men problemet er at man ikke har noen styring på hvor mye de trekker før etter at trekket er gjort.

Skrevet

Slik med meg også. Banken trekker jo automatisk huslånet, men utover det så bruker ikke jeg autogiro. Men er det skikkelig firma så er det jo greit å bruke autogiro, men problemet er at man ikke har noen styring på hvor mye de trekker før etter at trekket er gjort.

Strøm, mobil, sfo og slike ting liker jeg å passe på selv ja.

Gjest full kontroll
Skrevet

Helt galt!

All autogiro blir varslet på forhånd. Både via nettbank, kontofon og kontoutskrifter, og du har mange muligheter til å stoppe, endre og sette igang igjen.

Alle slike varsler ligger på forfallsoversikter.

Gjest Elextra
Skrevet

Lurt, men jeg foretrekker bare å ha det på faste utgifter.

Kredittkortregninger f.eks. foretrekker jeg å gå litt etter i sømmene, så på disse har heller e-faktura.

Skrevet

Helt galt!

All autogiro blir varslet på forhånd. Både via nettbank, kontofon og kontoutskrifter, og du har mange muligheter til å stoppe, endre og sette igang igjen.

Alle slike varsler ligger på forfallsoversikter.

Sant det, så lenge firmaet ikke begynner å kødde med deg og følger de rutiner de skal.

Skrevet

Det spørs på hvem du skal betale til. Mobilregningen f.eks kan være greit å få en papirregning på, der ser du lettere hvorfor summen er det den er.

Skrevet

Har avtalegiro på alle regninger som har et fast beløp hver måned, og det fungerer kjempebra.

De som varierer hver måned foretrekker jeg å få papirregning på, da det er lett å miste oversikten over disse!

Skrevet

Du har kanskje skrevet et maksbeløp som ligger under beløpet på regningen. I slike tilfeller blir det avvist.

Hm. Kanskje det. Jeg får høre med banken. Men nå skulle avisa liksom ha forskuddsbetalt da, istedetfor hver måned. Dvs. betalt ut april. Jaja.

Skrevet

Maksbeløpet mitt er på 45 kroner over beløpet som skal trekkes.... Og nylig fikk jeg beskjed om å betale en stor sum for abbonement frem til April, istedet for hver måned (som det står på den greia jeg signerte).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...