Gå til innhold

Arrangere klasse-reunion?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker litt på å få satt igang en prosess med å arrangere reunion fra ungdomsskolen, men litt usikker på hvor mye det er å gjøre, og hvordan vi skal gjøre det.

10 år siden vi gikk ut, og det er snakk om 100 stk. Hvor mange er det sannsynlig at vil komme, tro? Hvor lang tid i forveien bør vi starte planleggingen? Ser for meg at det blir litt styrete å finne riktig adresse på alle, sikkert ikke bare meg som har byttet etternavn...

Med eller uten middag? Underholdning?

Skrevet

Vi hadde 10 års-reunion for noen år siden. Men vi hadde kun selve klassen, ca 27 stk. Det var vel 2-3 stk som ikke kom.

De som styrte med det sendte ut innbydelse og ba om svar om folk kom eller ikke. Da har man en viss peil hvor mye mat man trenger. De hadde leid et lokale og ordnet med koldtbord. Alle betalte en sum og betalte for egen drikke. Arrangementet ble lagt til helt i slutten av juni, sånn at folk som bodde andre steder, kunne komme tilreisende, uten at det kræsjet med evnt eksamener.

Vi hadde ingen underholdning, men folk var blitt bedt om å ta med bilder fra skoletida, veldig koselig :-)

Og så hadde vi den sedvanlige runden med : hvor mange barn, jobb, utdannelse, gift / ugift etc etc...

Sånn ordnet vi det :-)

Skrevet

Vi hadde 10 års-reunion for noen år siden. Men vi hadde kun selve klassen, ca 27 stk. Det var vel 2-3 stk som ikke kom.

De som styrte med det sendte ut innbydelse og ba om svar om folk kom eller ikke. Da har man en viss peil hvor mye mat man trenger. De hadde leid et lokale og ordnet med koldtbord. Alle betalte en sum og betalte for egen drikke. Arrangementet ble lagt til helt i slutten av juni, sånn at folk som bodde andre steder, kunne komme tilreisende, uten at det kræsjet med evnt eksamener.

Vi hadde ingen underholdning, men folk var blitt bedt om å ta med bilder fra skoletida, veldig koselig :-)

Og så hadde vi den sedvanlige runden med : hvor mange barn, jobb, utdannelse, gift / ugift etc etc...

Sånn ordnet vi det :-)

Takk for svar. :)

Skrevet

Vi hadde reunion i fjor høst. Planleggingen startet vi faktisk ca. 1.5 år i forveien, men det var mest av praktiske årsaker siden vi som var initiativtakere bodde 260 mil unna hverandre og møtes bare om sommeren.

Vi var ikke riktig så mange som dere. Det var 45-50 (husker ikke nøyaktig) aktuelle, og 31 kom. Det syns vi var veldig bra egentlig, sett i forhold til at bare 10-12 av disse fortsatt bor på hjemstedet.

Det var litt arbeid med arrangementet. Jeg hadde bl.a. oppgaven med å finne adressene til hele gjengen og det tok litt tid.

Invitasjonen sendte vi ut 3 mnd før det skulle være. Før det hadde vi luftet interessen ved å sende ut et brev om at vi holdt på å planlegge noe helga den .... Det brevet sendte vi et drøyt halvår før vi sendte ut selve invitasjonen.

Vi hadde bindende påmelding. Noen etternølere ble det, men faktisk bare ei som meldte avbud siste uka.

Nå var dette et spesielt jubileum, for vi var en gjeng musikere, så vi underholdt oss selv en god del. Vi hadde en del i "bakhånd" som vi ikke brukte.

Når det gjelder serveringen så hadde vi middag + kaffe/kaker.

Økonomi er jo en viktig bit oppi dette. Vi hadde kuvert-pris for maten der vi hadde det + at vi hadde lagt ut for porto, papir, konvolutter osv. underveis. Jeg tror kanskje vi var litt for forsiktige der, og kunne nok tatt noen kr mer av hver og kommet i null.

For å oppsummere: Det ble en veldig fin fest, så det var verd alle telefonene, timene foran pc'n for å finne adresser, kakebakingen og løpingen på formiddagen før alle de andre kom.

Skrevet

Vi hadde reunion i fjor høst. Planleggingen startet vi faktisk ca. 1.5 år i forveien, men det var mest av praktiske årsaker siden vi som var initiativtakere bodde 260 mil unna hverandre og møtes bare om sommeren.

Vi var ikke riktig så mange som dere. Det var 45-50 (husker ikke nøyaktig) aktuelle, og 31 kom. Det syns vi var veldig bra egentlig, sett i forhold til at bare 10-12 av disse fortsatt bor på hjemstedet.

Det var litt arbeid med arrangementet. Jeg hadde bl.a. oppgaven med å finne adressene til hele gjengen og det tok litt tid.

Invitasjonen sendte vi ut 3 mnd før det skulle være. Før det hadde vi luftet interessen ved å sende ut et brev om at vi holdt på å planlegge noe helga den .... Det brevet sendte vi et drøyt halvår før vi sendte ut selve invitasjonen.

Vi hadde bindende påmelding. Noen etternølere ble det, men faktisk bare ei som meldte avbud siste uka.

Nå var dette et spesielt jubileum, for vi var en gjeng musikere, så vi underholdt oss selv en god del. Vi hadde en del i "bakhånd" som vi ikke brukte.

Når det gjelder serveringen så hadde vi middag + kaffe/kaker.

Økonomi er jo en viktig bit oppi dette. Vi hadde kuvert-pris for maten der vi hadde det + at vi hadde lagt ut for porto, papir, konvolutter osv. underveis. Jeg tror kanskje vi var litt for forsiktige der, og kunne nok tatt noen kr mer av hver og kommet i null.

For å oppsummere: Det ble en veldig fin fest, så det var verd alle telefonene, timene foran pc'n for å finne adresser, kakebakingen og løpingen på formiddagen før alle de andre kom.

Tusen takk for svar. Vi bør nok tenke at vi må først finne adresser, så sende ut et lite brev først, og så sende ut ordentlig invitasjon med påmelding etter det. Da er det ikke sikkert vi kan få til noe særlig før til høsten.

Skrevet

Jeg var på et vgs-jubileum for et par år siden, og det var veldig artig :)

Arrangementskommitéen brukte et web-oppsett, altså en egen hjemmeside for påmelding, klasselister, hvem er hvor, der man kunne laste opp bilder, osv - samt informasjon om arrangementet.

Tror vi i første omgang fikk en tlf/sms om at om vi var interessert, skulle vi logge oss inn på nettsida.

Tror kullet vårt "arva" denne nettsida fra kullet før oss - mulig det er noe andre også kan benytte seg av. Vi var 175 på kullet, og jeg tror ca 3/4 møtte opp! Det var kun én elev de ikke klarte å finne :)

I alle fall et kjempegodt hjelpemiddel :)

Kanskje om du gjør et søk, at du finner noe tilsvarende?

:)

Skrevet

Jeg var på et vgs-jubileum for et par år siden, og det var veldig artig :)

Arrangementskommitéen brukte et web-oppsett, altså en egen hjemmeside for påmelding, klasselister, hvem er hvor, der man kunne laste opp bilder, osv - samt informasjon om arrangementet.

Tror vi i første omgang fikk en tlf/sms om at om vi var interessert, skulle vi logge oss inn på nettsida.

Tror kullet vårt "arva" denne nettsida fra kullet før oss - mulig det er noe andre også kan benytte seg av. Vi var 175 på kullet, og jeg tror ca 3/4 møtte opp! Det var kun én elev de ikke klarte å finne :)

I alle fall et kjempegodt hjelpemiddel :)

Kanskje om du gjør et søk, at du finner noe tilsvarende?

:)

Takk for svar. Kom til å tenke på nå at det kan være greit å sende ut sms med spørsmål om mail-adresse f.eks, så trenger jo ikke informasjonen å gå så tregt som med Posten AS når vi tross alt har Internett tilgjengelig. ;) Å lage en webside om arrangementet hadde jo vært veldig greit.

Tusen takk for innspill. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...