Gå til innhold

Normandie med nytt og nyttig

Anbefalte innlegg

Skrevet

He he, dukket opp et slikt tilbud i postkassa her også;-)

Jeg skal ikke være med, da.

For et par år siden fikk jeg tilbud om Paris-tur, og regnet ut da hva det ville koste å dra hele familien, ettersom de jo reklamerer med gunstige priser for den som er i følge...

Men: Det er ingenting som heter "gratis lunch", og det viste seg at gratis tur ikke var så gratis.

Jeg måtte ha betalt flyavgifter, avgift for å kunne velge avreisedag selv og ikke bare bli tildelt en dag, helgetillegg og jeg vet ikke hva. I tillegg ville det ha kommet billetter for mann og barn, og dette ble ikke noe billiug sammenlignet med å booke turen selv.

Skrevet

Er Nytt og nyttig et reisebyrå? ;)

Hvis man har kjøpt noe fra den katalogen én gang, risikerer du å få tilbud om "gratis" tur til ytlandet....;-)

hare1365380455
Skrevet

Hvis man har kjøpt noe fra den katalogen én gang, risikerer du å få tilbud om "gratis" tur til ytlandet....;-)

Ja, jeg kjenner en dame som var på en dyr gratistur.... :)

Skrevet

Ja, jeg kjenner en dame som var på en dyr gratistur.... :)

There's no such thing as a free lunch! :-D

hare1365380455
Skrevet

There's no such thing as a free lunch! :-D

Hehe..... :D

Skrevet

Har fått 2 turer til Venezia og 1 tur til Praha gjennom nytt og nyttig (kjøpte noen småting derfra for 13 år siden). I tillegg har jeg fått 1 tur til Barcelona og 1 7-dagers-tur til Italia fra prisfest.no (har ikke handla der en gang)

Vel, jeg har ikke benyttet meg av noen av dem.

Spurte litt rundt her inne en gang, og fikk mange svar som bekreftet mistanken min om at det ikke er så gratis som de vil ha det til:(

Itillegg sjekket jeg litt på nettet hva det ville koste å bestille en sånn tur for 2 i samme tidsrom, og det viste seg at det kunne blitt mye rimeligere.

Skrevet

Hehe..... :D

Det som er gratis er fly tur/retur, transport til og fra flyplassen i Normandie, hotellopphold i sju netter med kontinental frokost. Må betale kr345,- i flyskatt/avgifter. Utflukter og øvrige måltider må jeg betale selv.

Skrevet

Det som er gratis er fly tur/retur, transport til og fra flyplassen i Normandie, hotellopphold i sju netter med kontinental frokost. Må betale kr345,- i flyskatt/avgifter. Utflukter og øvrige måltider må jeg betale selv.

Ja, så det _kan_ bli en veldig rimelig tur. Men du må sikkert betale gebyr for å velge dato selv og ikke bare bli tildelt en avreisedato. De har også gjerne tillegg for avreise på visse dager/måneder, tillegg for enerom osv.

Og da blir det fort en del.

Og dersom man vil reise sammen med en man kjenner, så koster det "flesk".

Skrevet

Jeg har ikke reist med nytt og nyttig selv, men kjenner noen som har gjort det.

For det første blir det som de andre sier, ganske dyrt.

Fordelen med nytt og nyttig-reisene er at du får veldig mye ut av turen. De jeg kjenner som har vært med på dette synes de har hatt en veldig flott reise, og har vært kjempefornøyd med opplegget. Og i og med at de ikke er så flinke med språk syntes de det var fint at de hadde norske folk å forholde seg til.

Skrevet

Vi har vært på ferie der 3 år på rad - så uansett hvem du reiser med - - - -REIS! :)

Skrevet

Ja, så det _kan_ bli en veldig rimelig tur. Men du må sikkert betale gebyr for å velge dato selv og ikke bare bli tildelt en avreisedato. De har også gjerne tillegg for avreise på visse dager/måneder, tillegg for enerom osv.

Og da blir det fort en del.

Og dersom man vil reise sammen med en man kjenner, så koster det "flesk".

TULL det er jo en gruppereise. Man reiser jo sammen med en hel flokk. Min eks var med til Paris - og de hadde hatt det helt fantastisk!

Skrevet

TULL det er jo en gruppereise. Man reiser jo sammen med en hel flokk. Min eks var med til Paris - og de hadde hatt det helt fantastisk!

Ja, man reiser sammen med en flokk, men ikke med en flokk man har valgt selv! ;-)

Font at han hadde det topp. Jeg ville ikke dratt.

Gjest new&useful
Skrevet

Jeg har ikke reist med dem, men jeg kjenner en som jobber for dem som guide i Normandie.

Det er selvsagt helt trygt å reise med dem, og passer fint dersom du vil oppleve mye med norsk guide og har lyst på varierte utflukter uten å arrangere ting selv.

Skrevet

Ja, man reiser sammen med en flokk, men ikke med en flokk man har valgt selv! ;-)

Font at han hadde det topp. Jeg ville ikke dratt.

Jeg hadde dratt på flekken :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...