Gå til innhold

Hilsen fra enda en som snør inne - i Lillesand, verste området på sørlandet nå!!

Anbefalte innlegg

Gjest Lillesander
Skrevet

Her kommer en situasjonsrapport til alle dere andre i landet.

Sitter innesnødd i lillesand. Vi bor i et tre etasjes høyt hus, og snøen dekker nå alle vinduer i 2 etasje!! brøytebilen i boligfeltet har vi ikke sett siden i går ettermiddag. Ytterdøra måtte presse opp i sta, med full tynge fra både meg og mannen. Da vi kom ut gikk vi over til naboene, som ringte på mobilene og ba oss grave dem ut!!

E 18 er nå stengt, fra Arendal til Kristiansand. Det er satt ut varmetelt langs hovedveien, med suppestasjoner -og mange har stått i bilene sine mellom lillesand og grimstad i natt. Noen opp til 18 timer. Selv har vi familie som var på vei hjem fra jobb i går, og som måtte innkvarteres hos venner og kjente. De som har stått fast i bilene sine, har fått matpakker kjørt ut via snøscootere.

Hos oss er det nå umuli å komme noen vei. Vennene vår skal reise til syden via gardermoen imorgen, men må kanselere.

Skolene har vær stengt i grimstad i hele dag, og stengte i lillesand i 12 tiden. min søster soom er lærer, hadde 7 av 40 elever på skolen i dag.

Barnehagene er stengt. De som er dumme og kjører ut, blir stående fast ett eller annet sted.

Vi er mange som er syke oppi alt deriblant meg.tenk på de høygravide, de kommer seg jo ingen vei! eller syke eldre mennesker....

Her er det altså unntaksttilstander! hjelpes, får håpe det gir seg snart!

heldigvis har vi ved. for strømmen har gått enkelte steder. Hos mine foreldre har vannet frøset.

hjeeeeelp!!!

Skrevet

Virker helt utrolig! Her i Bergen er det sol, 0 grader og tørr asfalt, snøflekker rundt omkring!

Håper dere snart får litt vårstemning sørpå også!

mvh

Gjest Lillesander
Skrevet

Virker helt utrolig! Her i Bergen er det sol, 0 grader og tørr asfalt, snøflekker rundt omkring!

Håper dere snart får litt vårstemning sørpå også!

mvh

Ja, dette er helt vanvittig. I fjor flyttet vi fra en by på vestlandet...og nå sitter vi her med skjegget i postkassa ;)

Skrevet

Ja det kan du si flere ganger. Hjælp! Jeg har tappet opp vann i flasker i frykt for at strømmen skal gå. Kan du si meg hvilket område strømmen har gått? Er også lillesander....

Gjest Lillesander
Skrevet

Ja det kan du si flere ganger. Hjælp! Jeg har tappet opp vann i flasker i frykt for at strømmen skal gå. Kan du si meg hvilket område strømmen har gått? Er også lillesander....

mot høvåg....sier en venninne av meg som bor der. fikk nettopp mld om det!selv bor jeg nærmere sentrum. Vi får håpe strømmen ikke går for så lang tid, tror det jobbes med.

Hvor bor du?

Skrevet

mot høvåg....sier en venninne av meg som bor der. fikk nettopp mld om det!selv bor jeg nærmere sentrum. Vi får håpe strømmen ikke går for så lang tid, tror det jobbes med.

Hvor bor du?

Vil ikke si nøyaktig, men farlig nær høvåg..... huff! Skal lage varm mat med en gang!! Forter meg!

Gjest Princess Peach
Skrevet

Hjelpe meg, så rart! Hvordan får dere tak i mat og slikt?

Gjest Lillesander
Skrevet

Min mann er i skrivende stund ute på ski, for å gå på butikken. Med stor sekk og stort pågangsmot.

Skrevet

Oj! Dette hørtes ille ut:(

Føler med dere!

Her er det såvidt +grader ute, sola skinner, og bakken er dekt med et mikroskopisk lag snø. Rene påskestemninga.

Håper det roer seg hos dere snart.

Skrevet

I Stavanger er det lettskyet, ganske pent vær, vindstille og et par kuldegrader. Litt snøflekker her og der, men stort sett bart.

Lykke til :)

Skrevet

Det høres ille ut ja. Har ei venninne som bor der nede i området en plass. Hun er gravid og har termin i mars, og er livredd fødselen skal starte nå. De kommer seg ikke ut for døra de heller. Krysser fingrene for at været bedrer seg raskt.

Skrevet

Jeg er ubeskrivelig glad for å ikke bo i Finnmark lengere, husker hvordan det var å hoppe ut vindu i 2.etg for å grave fram døra..

Det må jo være unntakstilstand der nede nå, skjønner godt at det er skremmende! Håper det roer seg snarest, så får man bare gjøre det beste ut av det så lenge. Er lettet fordi det bare er kaldt her på Østlandet.

Må si mannen din er sporty som har tatt på seg skiene for å gå på butikken :) Det er sånt man har mannfolk til!

Skrevet

Uff - er det virkelig SÅ ille??!!!

Jeg bor i Kristiansand - og her i veien vår brøytet de klokka 23 i går kveld. Pga vinden blåser det fort igjen. Noen steder ser en gress og asfalt - andre steder er det fonner på halvannen meter.

Ungene og jeg var ute i stad - skuffet foran garasjen og prøvde å gravde frem den bilen som står ute - men ble ikke ferdige før ungene var så kalde at de ville inn pga vinden og snoen. De prøvde å ake med akebrett og kjelke, men kjørte seg bare fast!!!

Helt umulig å komme ut verandadøra (der vi måtte gå ut i går) - nå ligger det ca 1 meter snø der. Utenfor hoveddøra har vi måket, så der kommer vi ut...

Fascinerende vær - men det må være forferdelig å sitte fast i timesvis slik mange gjorde i natt, og sikkert i dag og.

Skrevet

Jeg føler med dere, skikkelig unntakstilstand!

Men, unnskkyld at jeg spør, hva hjelper det med vann på flaske hvis strømmen går? Jeg skjønte ikke den, helt.

Skrevet

Ante ikke at det var så ille!! Jøss, høres jo helt utrolig ut!

Hos oss på nordvestlandet er det et tynt lag med snø og nydelig solskinn ute...

Skrevet

Jeg føler med dere, skikkelig unntakstilstand!

Men, unnskkyld at jeg spør, hva hjelper det med vann på flaske hvis strømmen går? Jeg skjønte ikke den, helt.

Takk. Vi bor "på landet" og har egen vannpumpe, så hvis strømmen går så stopper altså vannet her.

Er glad for at vi enda har strøm :)

Guttene mine står å hopper fra verandaen og forsvinner i snøen her, til lillesøsters store fryd :)

Skrevet

Vi har en mil ca til butikk, så vi får ikke handlet....

hidi, the scorpion
Skrevet

Min mann er i skrivende stund ute på ski, for å gå på butikken. Med stor sekk og stort pågangsmot.

Jeg må le! På ski stakkars mann...

Det er skikkelig kaos ute, ja. Verandavinduene mine kan jeg ikke lenger nyte utsikten fra, der ligger ca 1.80 m høy snø, som har fonnet seg fint opp i en fem meters rekke...

Var heldig og fikk haik til butikken, så jeg hamstret litt.

Det er først når en må ut at det er ille. Ikke alle bilister har peiling på glattkjøring og latfor mange har elendige dekk...

Men jeg er glad jeg slapp å pisse ute i kulda i natt....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...