Gå til innhold

Valle Hovin/konsert og rullestol

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som vet hvordan det er for rullestolbrukere på Valle Hovin? Tenker egentlig ikke bare på framkommelighet, men generelt, hvordan er det for rullestolbrukere på konsert? Tar folk hensyn, er spesielle områder forbeholdt rullestolbrukere, eller må de stå blant alle andre og bli dyttet rundt uten å se noe annet enn rumper og rygger?

Skrevet

Ta kontakt med arrangør

www.gec.no

takk :) Fikk svar på noe der, men fortsatt nysgjerrig på hvordan det generelt oppleves

Skrevet

Jeg tror det var en løsning på det dengang jeg var på Pink Floyd på Valle Hovin for x antall (maaaange) år siden, der rullestolbrukere fikk komme opp på en plattform over folkehavet, slik at de ikke "druknet" blant alle som sto tett i tett.

Skrevet

Jeg tror det var en løsning på det dengang jeg var på Pink Floyd på Valle Hovin for x antall (maaaange) år siden, der rullestolbrukere fikk komme opp på en plattform over folkehavet, slik at de ikke "druknet" blant alle som sto tett i tett.

Når jeg tenker meg om, så skjønner jeg jo egentlig at de sikkert har tenkt på sånt på sånne steder. Det hørtes jo lurt ut med en forhøyet plattform.

Jeg får nesten ta kontakt med arrangør, for jeg lurer på hvor mange "ledsagere" man kan ha med, hvis man sitter i rullestol. Vi er 3 som vil dra sammen, og en som er i rullestol. Meningen er jo at vi skal få oppleve konserten sammen :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg tror du kan være ganske sikker på at de som arrangerer konserter på Valle Hovin legger ting til rette også for folk i rullestol.

Men er du i tvil sender du arrangøren en mail.

Skrevet

Jeg tror du kan være ganske sikker på at de som arrangerer konserter på Valle Hovin legger ting til rette også for folk i rullestol.

Men er du i tvil sender du arrangøren en mail.

Joda, all logikk tilsier jo det. Men, det er en venn av meg som sitter i rullestol, og når jeg har vært rundtomkring andre steder med han og ser hvor lite og dårlig det er tilrettelagt, så tar jeg ingenting for gitt.

På www.gec.no, så ser det jo greit ut på Valle Hovin iallfall.

Skrevet

Jeg har hørt at det er ok for rullestolbrukere på Valle Hovin. Mye bedre enn under Norwegian Wood og på Konserthuset. Men er det mye folk, tar folk lite hensyn og dytter og banner fordi man er i veien.

Skrevet

Jeg har hørt at det er ok for rullestolbrukere på Valle Hovin. Mye bedre enn under Norwegian Wood og på Konserthuset. Men er det mye folk, tar folk lite hensyn og dytter og banner fordi man er i veien.

Ja, det er sånne ting jeg også tenker på.. Men på Valle Hovin har de egen handicapinngang, så da kan det jo være at man er litt mer "skjermet" fra de som er tullinger.

Vet du hvordan man gjør det hvis man er 3 stykker som vil på samme forestilling, mens en sitter i rullestol? Får de to som ikke er handicappa lov å oppholde seg i handicapsonen også?

Skrevet

Ja, det er sånne ting jeg også tenker på.. Men på Valle Hovin har de egen handicapinngang, så da kan det jo være at man er litt mer "skjermet" fra de som er tullinger.

Vet du hvordan man gjør det hvis man er 3 stykker som vil på samme forestilling, mens en sitter i rullestol? Får de to som ikke er handicappa lov å oppholde seg i handicapsonen også?

Man har bare lov å ha med seg en på de plassene. Ellers så kunne jo en helt gjeng oppta plasser slik at de som har behov for det ikke får plass.

Skrevet

Jeg ville sendt mail til arrangøren og spurt for å være helt sikker.

Skrevet

Man har bare lov å ha med seg en på de plassene. Ellers så kunne jo en helt gjeng oppta plasser slik at de som har behov for det ikke får plass.

Det ante meg i grunnen. Skjønner jo godt poenget, men kjedelig når vi er noen venner som har lyst å gå sammen. Er liksom ikke aktuelt å etterlate den ene eller den andre alene.

Takk for svar :)

Skrevet

Jeg ville sendt mail til arrangøren og spurt for å være helt sikker.

Ja, jeg skal gjøre det. Men hvis det stemmer det Dorthe sier, så får vi ikke oppholde oss samlet, og det er jo kjedelig. Men jeg skjønner jo selvfølgelig at handicapområder er for de med handicap.

Skal uansett sende mail og høre hvordan reglene er der, så er jeg helt sikker iallfall.

Skrevet

Det ante meg i grunnen. Skjønner jo godt poenget, men kjedelig når vi er noen venner som har lyst å gå sammen. Er liksom ikke aktuelt å etterlate den ene eller den andre alene.

Takk for svar :)

Tror kanskje de er litt fleksible etter hvor mange rullestolbrukere er tilstede. Det hender at man ikke får med seg noen i det hele tatt fordi det er for mange.

Skrevet

Tror kanskje de er litt fleksible etter hvor mange rullestolbrukere er tilstede. Det hender at man ikke får med seg noen i det hele tatt fordi det er for mange.

Og sånt kan man jo ikke vite før man kommer dit.. Jaja, får hoste opp en eller annen plan :)

Skrevet

Og sånt kan man jo ikke vite før man kommer dit.. Jaja, får hoste opp en eller annen plan :)

Det går sikkert bra.

Konserthuset og Norwegian Wood er ikke å anbefale, der får man plass bakerst og når folk reiser seg ser man ingenting. Spectrum er bra, der blir man plassert rett foran oppi bakken og ser hele tida. Jeg har ikke vært på Valle Hovin men har hørt av andre at der er det skikkelig plass. Ikke glem at dere kanskje er avhengig av toalett også, jeg synes du skal ringe å spørre.

Skrevet

Det går sikkert bra.

Konserthuset og Norwegian Wood er ikke å anbefale, der får man plass bakerst og når folk reiser seg ser man ingenting. Spectrum er bra, der blir man plassert rett foran oppi bakken og ser hele tida. Jeg har ikke vært på Valle Hovin men har hørt av andre at der er det skikkelig plass. Ikke glem at dere kanskje er avhengig av toalett også, jeg synes du skal ringe å spørre.

Ja, jeg skal gjøre det. Er best om jeg som ikke sitter i rullestol gjør det, føler jeg, for jeg har ikke lyst at vennen min skal få følelsen av at det er "så mye styr" for at vi skal kunne gjøre en så ordinær ting.. Tror han kjenner på sine begrensninger nok pga den stolen, han har ikke sittet der så lenge.

Skrevet

Ja, jeg skal gjøre det. Er best om jeg som ikke sitter i rullestol gjør det, føler jeg, for jeg har ikke lyst at vennen min skal få følelsen av at det er "så mye styr" for at vi skal kunne gjøre en så ordinær ting.. Tror han kjenner på sine begrensninger nok pga den stolen, han har ikke sittet der så lenge.

Jeg synes godt du kan la ham gjøre det sjøl fordi det kan være ting du ikke vet om.

Ikke at ikke jeg nyter når andre ordner opp, selv om det sjelden skjer.

Har han ledsagerbevis f.eks? Jeg vet ikke reglene på Valle Hovin men på kino er det gratis for ledsager. Men ikke på Spectrum, der må man betale full pris. På konserthuset betaler man honnør for seg og ledsager.

Skrevet

Jeg synes godt du kan la ham gjøre det sjøl fordi det kan være ting du ikke vet om.

Ikke at ikke jeg nyter når andre ordner opp, selv om det sjelden skjer.

Har han ledsagerbevis f.eks? Jeg vet ikke reglene på Valle Hovin men på kino er det gratis for ledsager. Men ikke på Spectrum, der må man betale full pris. På konserthuset betaler man honnør for seg og ledsager.

Ting jeg ikke vet om? Hvordan da, mener du?

På Valle Hovin - eller iallfall på den konserten vi har tenkt os på - så må ledsager ha billett.

Uansett, ledsagerbevis har han ikke.

Skrevet

Ting jeg ikke vet om? Hvordan da, mener du?

På Valle Hovin - eller iallfall på den konserten vi har tenkt os på - så må ledsager ha billett.

Uansett, ledsagerbevis har han ikke.

Ledsagerbevis får han hvis det er varig. Det bør han ha uansett. Men det er det jo dumt at man ikke kan bruke det på Valle Hovin.

Det er alltid slik at det er ting man vil spørre om som funksjonsfriske ikke tenker på og heller ikke er blitt tenkt på når ting er bygget så noen ganger er det best å spørre. Å forsikre seg at det ikke er trappetrinn ned til handikaptoaletter er faktisk et godt spørsmål for det er det endel steder.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...