Gå til innhold

Til dere i sør, pass på ungene!

Anbefalte innlegg

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

22

• keinstein

12

• Osiris

8

• ShitDiddelyDo

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jenta er 17-18 år gammel, og ingen unge.

Men det er snakk om en del snø når en jente på den alderen klarer å bli kvælt i en snøfonn.

Skrevet

Men det er snakk om en del snø når en jente på den alderen klarer å bli kvælt i en snøfonn.

Hun hadde lekt seg med å hoppe i snøen, så i den settingen passer det fint å be folk om å passe på ungene.

Mine unger fortsetter nok å være ungene mine selv etter 17 år ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun hoppet sammen med lillebroren. Og ja, det er uhorvelig mye snø, for det har fonnet seg opp pga mye vind. Snøen på verandaen min har fonnet seg til 1.8 m høy sn og ca. 5 meter i bredden... Så jeg kan ikke se ut!

Leser om unger som elsker å hoppe i fonner, men det kan vise seg en livsfarlig lek. En unge på skolen her dukket plutselig opp fra store snømengder etter at alle var gått inn!

Han hadde pusteluft fordi det var andre barn som hev snøen over han. Men lærerne ble sjokkert, fortalte min datter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hun hadde lekt seg med å hoppe i snøen, så i den settingen passer det fint å be folk om å passe på ungene.

Hun hoppet sammen med lillebroren sin!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Joda, men også jeg trodde først det var snakk om ei lita jente. Det høres også mer sannsynlig ut når man leser overskriftene i avisen.

(Tror det er VG som skrev omtrentlig alder).

Skrevet

En i familien vår i nord bygget snøhytte og ble tatt av brøytebilen. Ble ikke funnet før på våren.

Snøen kan være like farlig som havet.

En badende ble påkjørt av en robåt og druknet.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hun hoppet sammen med lillebroren. Og ja, det er uhorvelig mye snø, for det har fonnet seg opp pga mye vind. Snøen på verandaen min har fonnet seg til 1.8 m høy sn og ca. 5 meter i bredden... Så jeg kan ikke se ut!

Leser om unger som elsker å hoppe i fonner, men det kan vise seg en livsfarlig lek. En unge på skolen her dukket plutselig opp fra store snømengder etter at alle var gått inn!

Han hadde pusteluft fordi det var andre barn som hev snøen over han. Men lærerne ble sjokkert, fortalte min datter.

Sykt hvor mye snø som har kommet.

Jeg husker vi hoppet ned fra diverse garasjetak da jeg var barn. Det var et av vinterens høydepunkt.

Men for vår del var det mer sannsynlig at vi knakk noe enn at vi drukna.

hidi, the scorpion
Skrevet

En i familien vår i nord bygget snøhytte og ble tatt av brøytebilen. Ble ikke funnet før på våren.

Snøen kan være like farlig som havet.

En badende ble påkjørt av en robåt og druknet.

Ja, særlig når snøen fonner seg til to-tre meters høyde! Klart det er fristende for barn og unge å hoppe i den deilige myke snøen... For den er fantastisk lett, når den ikke er komprimert.

Mine katter nekter å gå ut nå, de er livredde for brøytebilene, og godt er det...

hidi, the scorpion
Skrevet

Sykt hvor mye snø som har kommet.

Jeg husker vi hoppet ned fra diverse garasjetak da jeg var barn. Det var et av vinterens høydepunkt.

Men for vår del var det mer sannsynlig at vi knakk noe enn at vi drukna.

Eller vi klatret opp i høye trær og kastet oss ut derfra...Det var jo himla moro. Jeg kan ikke huske at noen jeg kjenner skadet seg slik, mye verre på holkeføre, når man sklir i vill fart mot et eller annet i veien.

Skrevet

Hun hoppet sammen med lillebroren sin!

Jeg har ikke sett noen alder på ham og selv om det blir mer og mer vanlig med mange års aldersforskjell så kan han jo godt være 15 år... Men da burde han være i stand til å få henne opp kanskje.

Skrevet

Ja, særlig når snøen fonner seg til to-tre meters høyde! Klart det er fristende for barn og unge å hoppe i den deilige myke snøen... For den er fantastisk lett, når den ikke er komprimert.

Mine katter nekter å gå ut nå, de er livredde for brøytebilene, og godt er det...

Vi reiste på fjellet med 1,5 m snø. Bikkja hoppa ut i det i pur glede, og forsvant. En serie ynkelige pip fortalte hvor loppeskinnet var nedi der. Spade og snøbrett. Etter det var han litt skeptisk til snø.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har ikke sett noen alder på ham og selv om det blir mer og mer vanlig med mange års aldersforskjell så kan han jo godt være 15 år... Men da burde han være i stand til å få henne opp kanskje.

Men tenk deg mindre barn som hopper alene... Snøen er virkelig dyp enkelte steder pga fonning.

Verandaen min er en typisk fonneplass er der er snøen 1.8 m høy! Snøen er lett, men barn kan få panikk når de synker ned og ikke finner vei ut.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi reiste på fjellet med 1,5 m snø. Bikkja hoppa ut i det i pur glede, og forsvant. En serie ynkelige pip fortalte hvor loppeskinnet var nedi der. Spade og snøbrett. Etter det var han litt skeptisk til snø.

Ungkatta i huset løp ut i pur glede, og forsvant ned trappa, snudde og krøp opp igjen som en skilpadde! Jeg lo så jeg hylte. For et syn. han så noe bedrøvelig ut der han tasset inn i varmen og tryggheten igjen...

ShitDiddelyDo
Skrevet

Eller vi klatret opp i høye trær og kastet oss ut derfra...Det var jo himla moro. Jeg kan ikke huske at noen jeg kjenner skadet seg slik, mye verre på holkeføre, når man sklir i vill fart mot et eller annet i veien.

Var vel en og annen som dro på seg krykker i noen uker, men ikke noe alvorlig.

Unger skal knekke et og annet i ny og ne. :)

Skrevet

Ungkatta i huset løp ut i pur glede, og forsvant ned trappa, snudde og krøp opp igjen som en skilpadde! Jeg lo så jeg hylte. For et syn. han så noe bedrøvelig ut der han tasset inn i varmen og tryggheten igjen...

Det ser ut som fast grunn for en uerfaren liten tass. Vi har ledd mye av valper som ser snø for første gang. Snuser forsiktig på det hvite, og setter forsiktig en labb nedpå. Litt etter er det full fart og hopp og sprett i glede over det hvite merkelige kalde pulveret.

hidi, the scorpion
Skrevet

Var vel en og annen som dro på seg krykker i noen uker, men ikke noe alvorlig.

Unger skal knekke et og annet i ny og ne. :)

jeg gjorde aldri det! Men min sønn brakk håndleddet, da han skled ned en skikkelig bratt bakke, uten sjanse til å stoppe, og braste inn i en veisperre. Det var griseglatt.

Og jeg var et utemenneske tusen ganger mer enn han noen gang har vært. Når snøen kom sånn i oktober, var vi ute sent og tidlig, for å gå på ski, renne akebrett, bygge snøhuler etc.

ShitDiddelyDo
Skrevet

jeg gjorde aldri det! Men min sønn brakk håndleddet, da han skled ned en skikkelig bratt bakke, uten sjanse til å stoppe, og braste inn i en veisperre. Det var griseglatt.

Og jeg var et utemenneske tusen ganger mer enn han noen gang har vært. Når snøen kom sånn i oktober, var vi ute sent og tidlig, for å gå på ski, renne akebrett, bygge snøhuler etc.

Jupp. Jeg husker min barndom, og det er jo ikke så jævla mange år siden, og vi var også ute hele tiden.

De tøffeste klatra opp i de høyeste trærne som apekatter. Hadde noen gjort det i dag hadde andre foreldre ringt barneværnet. :)

Jeg knakk ikke så mye jeg heller, men jeg var en fanatisk skater i mine ungdomsår, og det skal godt gjøres å komme seg unna noen år med skateboard uten å knekke noe. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det ser ut som fast grunn for en uerfaren liten tass. Vi har ledd mye av valper som ser snø for første gang. Snuser forsiktig på det hvite, og setter forsiktig en labb nedpå. Litt etter er det full fart og hopp og sprett i glede over det hvite merkelige kalde pulveret.

At de prøver forsiktig er jeg vant til, men ingen av de andre har padlet opp en trapp som en skilpadde! Hele magen lå nedi snøen...

De andre kattene sitter på kjøkkenbenken og studerer utelivet derfra.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jupp. Jeg husker min barndom, og det er jo ikke så jævla mange år siden, og vi var også ute hele tiden.

De tøffeste klatra opp i de høyeste trærne som apekatter. Hadde noen gjort det i dag hadde andre foreldre ringt barneværnet. :)

Jeg knakk ikke så mye jeg heller, men jeg var en fanatisk skater i mine ungdomsår, og det skal godt gjøres å komme seg unna noen år med skateboard uten å knekke noe. :)

Nei, jeg var ingen skater! Men vi prøvde oss jo på mye rart. Vet ikke om du husker disse miniskiene, man fikk skikkelig fart på dem utfor bakkene... De var vel en meter lange og dobbelt så brede som vanlige ski.

Da gikk det unna! Uten hjelm eller noen form for beskyttelse. Klart vi slo oss blå og gule, men det var jo ingenting...

Barnevernet ville ha hatt det travelt den gang, ja!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...