Gå til innhold

Til dere i sør, pass på ungene!

Anbefalte innlegg

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, jeg var ingen skater! Men vi prøvde oss jo på mye rart. Vet ikke om du husker disse miniskiene, man fikk skikkelig fart på dem utfor bakkene... De var vel en meter lange og dobbelt så brede som vanlige ski.

Da gikk det unna! Uten hjelm eller noen form for beskyttelse. Klart vi slo oss blå og gule, men det var jo ingenting...

Barnevernet ville ha hatt det travelt den gang, ja!

Ja, jeg husker miniskiene. Stompeski het de, hvis jeg ikke husker helt feil.

Nei. Nå får jeg stikke på hockeykamp.

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

22

• keinstein

12

• Osiris

8

• ShitDiddelyDo

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jetski kalles de i Trøndelag. :o) Og de var ikke så lange som en meter, rundt 60 cm kanskje? Fikk en helvetes fart selv om det var så lite snø at man så like mye gress!

Skrevet

Stompeski? Jetski heter de. :) Artig som f... Tror aldri jeg har hatt så mange blåflekker i hele mitt liv som når jeg brukte de derre skiene.

Skrevet

Huff, det er fryktelig tragisk!

Sånn gjorde vi veldig ofte i oppveksten, helt uten tanke på at det var farlig for annet enn å kanskje brekke noe.

Skrevet

Stompeski? Jetski heter de. :) Artig som f... Tror aldri jeg har hatt så mange blåflekker i hele mitt liv som når jeg brukte de derre skiene.

Stumpeski er vanlige ski som har brukket.

Da sager du av skien ca en halvmeter fra tuppen, og rett foran og bak bindingen/beksømstøvelen. Biten med bindingen på limer og skrur du fast oppå den med tuppen på.

Dermed har du stumpeski.

hidi, the scorpion
Skrevet

Huff, det er fryktelig tragisk!

Sånn gjorde vi veldig ofte i oppveksten, helt uten tanke på at det var farlig for annet enn å kanskje brekke noe.

Vi òg...Men vi hadde som regel lang trening, i forhold til barn i dag. Snøen kom tidligere, og ikke i fullt så store mender, så da trente vi oss likssom til det ble dypere snø.

hidi, the scorpion
Skrevet

De het jetski, ja!

Vi slo oss halvt ihjel noen ganger, men moro var det lell...

Skrevet

Da sager du av skien ca en halvmeter fra tuppen, og rett foran og bak bindingen/beksømstøvelen. Biten med bindingen på limer og skrur du fast oppå den med tuppen på.

Dermed har du stumpeski.

Det har jeg aldri hørt om en gang. Jetski er disse korte og ganske brede plastskiene som var så populære for noen år siden.

Skrevet

Dermed har du stumpeski.

Det var jo en innmari kreativ måte å bruke ødelagte ski på! Men som regel er det vel de fremste 25 cm som brekker da...

hidi, the scorpion
Skrevet

Dermed har du stumpeski.

Kunne ikke huske begrepet stumpeski, så det var altså noe annet.

Men jetski, husker jeg godt, så kom det enda mindre jetski, som bare var litt større en foten og tynnere enn jetski...

Skrevet

De het jetski, ja!

Vi slo oss halvt ihjel noen ganger, men moro var det lell...

Ja jeg hadde konstant blåmerker. Skikkelig digre blåmerker. Jeg kunne jo aldri være dårligere enn mine brødre og kompisene deres. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om en gang. Jetski er disse korte og ganske brede plastskiene som var så populære for noen år siden.

For noen år siden, du likssom...

Jeg var vel rundt åtte-ti år, og det er ca. tretti år siden!

Skrevet

Du har ikke levet lenge nok.

Ta en barnevogn uten hjul, 8 stk 8 mm rørfester, et par barneski, og du har en utmerket doning man kan stå på ski bak. Det er jævlig vanskelig å styre i bakker, så de holder ikke lenge.

Skrevet

Det var jo en innmari kreativ måte å bruke ødelagte ski på! Men som regel er det vel de fremste 25 cm som brekker da...

Sant nok. Men som regel brekker bare den ene, og det samme skjer hos naboen. Voila!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja jeg hadde konstant blåmerker. Skikkelig digre blåmerker. Jeg kunne jo aldri være dårligere enn mine brødre og kompisene deres. :)

Jeg var jente, og kunne jo ikke være feigere enn alle andre...

Særlig fart fikk vi, når snøen var komprimert og overflaten litt glassaktig.

Skrevet

Kunne ikke huske begrepet stumpeski, så det var altså noe annet.

Men jetski, husker jeg godt, så kom det enda mindre jetski, som bare var litt større en foten og tynnere enn jetski...

Jeg husker de første jetskia, da de kom til Norge. Jeg hoppa i største Bekkern med dem. Det var ikke så lurt. Ble det sagt i årevis ettrpå.

Skrevet

Ja dette var grusomme greier... Jeg har sittet litt på nåler i dag når ungene var ute, men det har gått fint. Guttene hoppet fra verandaen her, men ned i en meter snø der ca. Da går det an.Ja vi sender ikke ungene ut i ærender i dag, vi koser oss så godt vi kan inne nå.

Skrevet

Sant nok. Men som regel brekker bare den ene, og det samme skjer hos naboen. Voila!

Men brekker dagens ski like lett som vår barndoms treski?

Skrevet

For noen år siden, du likssom...

Jeg var vel rundt åtte-ti år, og det er ca. tretti år siden!

Jaja, jeg er så gammel nå at det virker som det var ganske nylig. Og jeg er en del eldre enn deg. :)

Skrevet

Du har ikke levet lenge nok.

Ta en barnevogn uten hjul, 8 stk 8 mm rørfester, et par barneski, og du har en utmerket doning man kan stå på ski bak. Det er jævlig vanskelig å styre i bakker, så de holder ikke lenge.

hihi, jeg nærmer meg femti jeg da. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...