Gå til innhold

Til dere i sør, pass på ungene!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var jo en innmari kreativ måte å bruke ødelagte ski på! Men som regel er det vel de fremste 25 cm som brekker da...

Åsså loppemarked. En gang kjøpte vi treski, staver, hatt, ryggsekk, smokingbukse og lang frakk for 5 kr, og tok på oss. Nabokjerringene glante så de fikk kink i nakken da vi seilte nedover og kolliderte med trafokiosken i en sky av tresplinter. Engangsski?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

22

• keinstein

12

• Osiris

8

• ShitDiddelyDo

6

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men brekker dagens ski like lett som vår barndoms treski?

Nye ski er temmelig sterke.

Skrevet

Jeg var jente, og kunne jo ikke være feigere enn alle andre...

Særlig fart fikk vi, når snøen var komprimert og overflaten litt glassaktig.

Jetski på skaresnø var kjempemorsomt. Egentlig litt rart at vi fikk lov av foreldrene.

Skrevet

hihi, jeg nærmer meg femti jeg da. :)

Jeg begynner å komme så nær 50 som det går.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja dette var grusomme greier... Jeg har sittet litt på nåler i dag når ungene var ute, men det har gått fint. Guttene hoppet fra verandaen her, men ned i en meter snø der ca. Da går det an.Ja vi sender ikke ungene ut i ærender i dag, vi koser oss så godt vi kan inne nå.

Jeg har òg alltid likt å ha ungene i nærheten, når det faller såpass mye snø... Tenker på brøytebiler i vill fart, og barn som bygger snøhytter i veikanten.

Så selv om min yngste er 13 år, har hun fått streng beskjed om ikke å hoppe fra verandaer eller lignende.

Skrevet

Jeg begynner å komme så nær 50 som det går.

Da spørs det om du er litt eldre enn meg allikevel da. Fyller ikke rundt før neste år. Men du får jaggu si i fra når du fyller år så vi kan ha en virtuell 50-årsdag her. :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg husker de første jetskia, da de kom til Norge. Jeg hoppa i største Bekkern med dem. Det var ikke så lurt. Ble det sagt i årevis ettrpå.

Nei, de var vel beregnet mer på fart enn hopping, men jeg husker godt at guttene brukte dem som hoppski...

De var billige og var vel det nærmeste vi kom hoppski.

Skrevet

Da spørs det om du er litt eldre enn meg allikevel da. Fyller ikke rundt før neste år. Men du får jaggu si i fra når du fyller år så vi kan ha en virtuell 50-årsdag her. :)

Samme dag som en konge. Men jeg sier ikke hvilken.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jaja, jeg er så gammel nå at det virker som det var ganske nylig. Og jeg er en del eldre enn deg. :)

Da var vel noen år siden, litt opptimistisk...!

Ler!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jetski på skaresnø var kjempemorsomt. Egentlig litt rart at vi fikk lov av foreldrene.

Hva visste vel de? Tror ingen foreldre den gangen, tenkte over hvilken fart man fikk på de skia..

Ingen unger fortalte det, og ingen voksne gikk på de skia...

Skrevet

Nei, de var vel beregnet mer på fart enn hopping, men jeg husker godt at guttene brukte dem som hoppski...

De var billige og var vel det nærmeste vi kom hoppski.

De hadde 8 langsgående spor under. De satte spor i huet til kompisen. Vi hadde en uenighet på gang.

Skrevet

Hva visste vel de? Tror ingen foreldre den gangen, tenkte over hvilken fart man fikk på de skia..

Ingen unger fortalte det, og ingen voksne gikk på de skia...

Vi smurte med lysestumper under skia også. Det førte til at de var totalt ubrukbare i oppoverbakke, men det glei virkelig unna i nedoverbakke.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi smurte med lysestumper under skia også. Det førte til at de var totalt ubrukbare i oppoverbakke, men det glei virkelig unna i nedoverbakke.

Ja, man brukte stort bare skia i nedoverbakke. Alle ski ble smørt med stearin den gangen...

Helt vittig å tenke på!

hidi, the scorpion
Skrevet

De hadde 8 langsgående spor under. De satte spor i huet til kompisen. Vi hadde en uenighet på gang.

Stompeskia?

Kan ikke huske at jeg var borti noen av dem...

Gjest Jente31
Skrevet

Tragisk.. har faktisk ikke tenkt over at det kan få slike tragiske konsekvenser, annet enn beinbrudd ol.

hidi, the scorpion
Skrevet

Tragisk.. har faktisk ikke tenkt over at det kan få slike tragiske konsekvenser, annet enn beinbrudd ol.

Det er uvanlig, men slik snøen er nå, så er det dessverre lett...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...