tituba Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei! Jeg har et problem som plager meg utrolig mye. Fra jeg var 19 til jeg var 23 år gikk jeg på diane p-piller. I løpet av disse årene mistet jeg svært mye hår. Jeg er sikker på at jeg i dag sitter igjen meg ca 1/4 av den manken jeg hadde før jeg begynte på disse pillene. I utgangspunktet hadde jeg tykt hår. Nå er det rett og slett tynt. Jeg har forøvrig et veldig bra kosthold: tar tran hver dag, spiser frukt og grønt nesten daglig, fisk flere ganger i uka, rent kjøtt og fiberrik brødmat. Jeg røyker ikke. Drikker nesten aldri alkohol. Tok også blodprøver for en tid siden, men de var helt fine. Jeg har ingen allergier. Har forhørt meg med leger før angående dette, men de vet ingenting om det. I hvertfall vet de ikke om noen behandlig. Det jeg selv tenker har skjedd er at jeg har, ved bruk av diane p-piller over så lang tid, forandret på oppskriften (?) inne i meg selv. Hormonene mine må ha endret seg dramatisk på noe sett! Det jeg vil spørre om er om det finnes en hormonkur som kan bringe meg tilbake til mitt gamle jeg? (Kan også legge til at i min familie, på begge sider, finnes det ikke ett menneske som har mistet hår i ung alder. Ingen under 80 som er skallet, og slett ingen damer som har lidd av noen form for hårtap. Jeg legger skylden ene og alene på diane p- piller). Vær så snill å hjelpe meg med dette! Hilsen fortvilet 82-modell. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267757-diane-p-piller-h%C3%A5rtap/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Håravfall er ikke registrert som bivirkninger av Diane i felleskatalogen, men kan ikke utelukkes. Jeg anbefaler at du kan forsøke tilskudd av vitamin B og silisium, bruk av Rosmarin sjampo som styrker blodsirkulasjonen i hodebunnen og at du er tålmodig (3-6 mnd). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/267757-diane-p-piller-h%C3%A5rtap/#findComment-2163401 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.