Gå til innhold

Hva tror dere sker med Britney?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingenting kunne bry meg mindre!

Ville du sagt det samme om en venninne av deg med god råd kom til deg og fortalte at hun slet med psykiske problemer?

Du minner meg om folk som kom til meg da jeg tidligere var dyrevernsforkjemper og sa, kan du ikke heller hjelpe barna i Afrika? Det går faktisk an å bry seg om flere ting samtidig, og omtanke for ett individ/kjempe for én sak er uansett bedre enn ingen omtanke/ikke kjempe for noe!

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

39

• carma

7

• MsMonroe

4

• Åsemor

3

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Men nå feiltolker du som dagen er lang. Nei, ingen driter i hungersnød og krig, det er jo en tragedie uten like. Alle burde gjøre mer på den fronten, definitivt. MEN, det utelukker ikke at man har sypati for en ung, rik, ulykkelig "stjerne" som åpenbart er i en livskrise.

Hun har alt på sin side, Hva med de fattige som klikker?

Gjest Brittany S.
Skrevet

Tror dette kan slå begge veier. Synes synd på henne jeg også, hun fremstår som en noe enkel sjel og har kanskje ikke ressurser til å passe på seg selv godt nok:-(

Er det å i en periode "ikke klare å passe på seg selv" som du sier, ensbetydende med å være en enkel sjel?

Gjest Brittany S.
Skrevet

Dama har millioner i inntekt, og du synes synd på henne?

Hva føler du for de som sulter i Afrika?

Hva med dem som sulter i Afrika? Er du en av dem? Er det sultne barn i Afrika du identifiserer deg med, i og med at du reagerer så sterkt mot alle som har penger?

Gjest Brittany S.
Skrevet

Dummeste jeg har lest!

To kriser blir nettopp målt opp mot hverandre i krig.

Men du syns kanskje ikke at de sultne i Afrika er noe å kjempe for!

Bedre å satse all energi på henne som har alt!

Hjelpes. Dette er jo svart/hvitt tenking i høy skala. Kan sikkert brukes som eksempler i lærebøker.

Gjest Brittany S.
Skrevet

I mine øyne går det ikke an!

Om det går i dine øyne, så håper jeg at du aldri kommer til de virkelige fattige land!

Der hvor øyendråper kan forhindre blinhet, der hvor hjelp kan hjelpe follk som dør...

Du virker bare bitter og irrasjonell. Det hjelper liksom lite å klamre andre for sin egen elendighet..

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva med dem som sulter i Afrika? Er du en av dem? Er det sultne barn i Afrika du identifiserer deg med, i og med at du reagerer så sterkt mot alle som har penger?

Äner du i det hele tatt hva sult er? Eller å tørste ihjel?

hidi, the scorpion
Skrevet

Du virker bare bitter og irrasjonell. Det hjelper liksom lite å klamre andre for sin egen elendighet..

Du har forstått mye!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Hun har alt på sin side, Hva med de fattige som klikker?

Det er jævelig hidi, uten tvil. Spears har penger til å kunne få hjelp; men den hjelpen hun trenger er kanskje ikke å få kjøpt.

Jeg forsøker å forstå hvorfor du blir så sint. Å tro at ikke penger kan løse -mange-problemer er en åndelig form for snobberi jeg avskyr. Penger er til stor hjelp, men.. man det er faktisk mulig å leve i et helvete selv om man er rik. Man er ikke automatisk lykkelig av å ha penger på en bankkonto. Man kan ikke kjøpe seg all mulig hjelp, det sier seg selv. Spears har faktisk også engasjert seg i nødhjelps arbeid, i byggingen av skoler for unge jenter, donert penger. Hun bidrar, faktisk. Personlig har jeg særs lite sansen for denne damen, men at hun har det jævelig er uten tvil, og det er tragisk. Det betyr, nok en gang, ikke at jeg ikke synes situasjonen i Afrika er grusom.

Gjest Brittany S.
Skrevet

Äner du i det hele tatt hva sult er? Eller å tørste ihjel?

Ja, faktisk. Har selv hatt så lite penger at jeg har vært ganske sulten. Men det utelukker ikke at jeg kan synes synd i Britney. Psykisk smerte, er psykisk smerte, uansett om du er i Afrika eller andre plasser. Tror du virkelig at man kan kjøpe seg lykke?

Gjest Brittany S.
Skrevet

Du har forstått mye!

Ja, tror faktisk jeg forstår en del. Og jeg tror også at du bare trenger å få ut litt frustrasjon fordi du er forbanna på livet og synes det er urettferdig. Da må jeg bare si "Welcome to earth", livet er kanskje urettferdig, men ingen andre kan holdes ansvarlig fordi du er bitter. Og jeg tror du er bitter pga tankegangen din, noen som tenker så svart/hvitt som du MÅ jo bare bli sint/frustrert.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er jævelig hidi, uten tvil. Spears har penger til å kunne få hjelp; men den hjelpen hun trenger er kanskje ikke å få kjøpt.

Jeg forsøker å forstå hvorfor du blir så sint. Å tro at ikke penger kan løse -mange-problemer er en åndelig form for snobberi jeg avskyr. Penger er til stor hjelp, men.. man det er faktisk mulig å leve i et helvete selv om man er rik. Man er ikke automatisk lykkelig av å ha penger på en bankkonto. Man kan ikke kjøpe seg all mulig hjelp, det sier seg selv. Spears har faktisk også engasjert seg i nødhjelps arbeid, i byggingen av skoler for unge jenter, donert penger. Hun bidrar, faktisk. Personlig har jeg særs lite sansen for denne damen, men at hun har det jævelig er uten tvil, og det er tragisk. Det betyr, nok en gang, ikke at jeg ikke synes situasjonen i Afrika er grusom.

Takk!

Men mine tanker er ikke bare i Afrika, De er i Sør-Amerika og Asia, de er hos alle de som blir torturert og alle andre som blir fysisk eller psykisk ødeelagt!

De er _ ikke_ hos en millionær av en jentunge, som får hjelp fra alle kanter...

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, faktisk. Har selv hatt så lite penger at jeg har vært ganske sulten. Men det utelukker ikke at jeg kan synes synd i Britney. Psykisk smerte, er psykisk smerte, uansett om du er i Afrika eller andre plasser. Tror du virkelig at man kan kjøpe seg lykke?

Nei, i Afrika er nok lykken om barnet ditt kan overleve eller ikke!

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Takk!

Men mine tanker er ikke bare i Afrika, De er i Sør-Amerika og Asia, de er hos alle de som blir torturert og alle andre som blir fysisk eller psykisk ødeelagt!

De er _ ikke_ hos en millionær av en jentunge, som får hjelp fra alle kanter...

Riktig. Og disse stakkars menneskene vil man forsøke å gjøre det man kan for, og det er noe alle burde bli flinkere til. Det grusomme her, og dte som gjør meg skeptisk til hjelpeorg., er at mye av det som blir samlet inn forsvinner til grådige organisasjoner. Da støtter jeg heller fadderbarn, landsbyer og slike ting, samler inn klær o.l. Spears har det jævelig, men tviler på at hun vil trenge min vinterkåpe like mye som noen som ikke eier sko engang.

Poenget mitt er.. at hun har det også jævelig.. i den verdenen hun lever i.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, tror faktisk jeg forstår en del. Og jeg tror også at du bare trenger å få ut litt frustrasjon fordi du er forbanna på livet og synes det er urettferdig. Da må jeg bare si "Welcome to earth", livet er kanskje urettferdig, men ingen andre kan holdes ansvarlig fordi du er bitter. Og jeg tror du er bitter pga tankegangen din, noen som tenker så svart/hvitt som du MÅ jo bare bli sint/frustrert.

Jeg blir sint, når idioter oppfører seg som de eier jorden!

Jeg låner min del av jorden, men du eier kanskje din!

Når noen få eier halve jordkloden, bør det kanskje ringe noen bjeller tilogmed hos deg!

Gjest Brittany S.
Skrevet

Jeg blir sint, når idioter oppfører seg som de eier jorden!

Jeg låner min del av jorden, men du eier kanskje din!

Når noen få eier halve jordkloden, bør det kanskje ringe noen bjeller tilogmed hos deg!

Hvorfor setter du hele tiden to ulike størrelser opp mot hverandre? Går det ikke an å tenke litt mer nyansert?

hidi, the scorpion
Skrevet

Riktig. Og disse stakkars menneskene vil man forsøke å gjøre det man kan for, og det er noe alle burde bli flinkere til. Det grusomme her, og dte som gjør meg skeptisk til hjelpeorg., er at mye av det som blir samlet inn forsvinner til grådige organisasjoner. Da støtter jeg heller fadderbarn, landsbyer og slike ting, samler inn klær o.l. Spears har det jævelig, men tviler på at hun vil trenge min vinterkåpe like mye som noen som ikke eier sko engang.

Poenget mitt er.. at hun har det også jævelig.. i den verdenen hun lever i.

Og jeg tviler på det! Har hun sett barnet sitt sakte sulte ihjel, uten å kunne gjøre noe?

Har hun sett familiemedlemmer skutt rett ned fordi de tilhører feil gruppe?

Hva har hun opplevd?

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hva som skjer med Britney. Tja, hun kommer sikkert til å få orden på livet sitt, og da kommer filmen om Britneys liv.

Eventuelt kommer hun til å følge i en del andres spor, og bli et vakkert lik.

Og da kommer i hvert fall filmen.

Så konklusjonen får bli at det uansett kommer en film.

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Og jeg tviler på det! Har hun sett barnet sitt sakte sulte ihjel, uten å kunne gjøre noe?

Har hun sett familiemedlemmer skutt rett ned fordi de tilhører feil gruppe?

Hva har hun opplevd?

Jeg motsier deg ikke på akkurat dette. Men andre kan også leve i et helvete, hidi.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvorfor setter du hele tiden to ulike størrelser opp mot hverandre? Går det ikke an å tenke litt mer nyansert?

Nei, for det går ikke an! Barn som sulter i hjel kan ikke settes opp mot en som har alt. De som tortureres kan ikke sammenlignes med pop-stars..

Du som skriver, har ikke peiling på virkelig nød eller lidelser, hvis du synes hun har det ille!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...