Gå til innhold

Hva er det med folk som lar seg lure sånn?

Anbefalte innlegg

Gjest Helle Marie
Skrevet

Så et innslag på tv i sted om nordmenn som lar seg lure av mailer de får av nigerianere om at de har vunnet flere millioner. Selv om disse ikke engang har vært med på et lotteri, så tror de tydeligvis de har lagt gullegget.

Dette undrer jeg meg over. Også at flere nordmenn har reist til Afrika og blitt torturert og bortført av mafiaen der.

Er det bare Ola Dunk som kan være såpass lettlurt??

Skrevet

Hvis det stemmer at nordmenn står for store deler av den businessen der - ja - da er nordmenn dummere enn andre;-)

Skrevet

Du kan så si. Hvordan er det mulig å tro på at man har vunnet massevis av penger, men at man må _betale_ mange tusen for å få dem?! Hvor er logikken her?!

Caloni Makaroni
Skrevet

Du kan så si. Hvordan er det mulig å tro på at man har vunnet massevis av penger, men at man må _betale_ mange tusen for å få dem?! Hvor er logikken her?!

"Hvordan er det mulig å tro på at man har vunnet massevis av penger, men at man må _betale_ mange tusen for å få dem?! Hvor er logikken her?!"

Jammen du må jo skjønne at for at du skal få pengene, så må de først få penger av deg fordi det koster så mye for dem å få dem overført til deg, og de trenger et lite startkapital! *himle med øynene og sende kredittkortnummer til Nigeria*

Skrevet

"Hvordan er det mulig å tro på at man har vunnet massevis av penger, men at man må _betale_ mange tusen for å få dem?! Hvor er logikken her?!"

Jammen du må jo skjønne at for at du skal få pengene, så må de først få penger av deg fordi det koster så mye for dem å få dem overført til deg, og de trenger et lite startkapital! *himle med øynene og sende kredittkortnummer til Nigeria*

Ah! Selvfølgelig! At jeg kan være så dum og sketisk da gitt!

*Sender nummeret sitt også*

Skrevet

Dette lurer jeg også på. Det er helt utrolig, dette har det blitt skrevet så mye om i de siste årene at de aller fleste burde ha fått det med seg.

De får tilsendt såkaldte vinnerlodd og de jubler og er superglade for gevinsten, selv om de ikke har spilt. Hvor dumme er det mulig å bli?

Det siste nå er jo at det er en advokat i 60 årene som har reist dit ned. Alle har forsøkt å si det til han at dette er lureri, men like forbannet har han betalt ut svært mye penger. Han har reist ned dit og er overbevist om at han vil komme hjem med mye penger. Helt utrolig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...