Gå til innhold

Om svarte gjerningsmenn i tv-serier/filmer

Anbefalte innlegg

Gjest alfakrøllen
Skrevet

I filmer og tv-serier har jeg merket meg at det er sjeldent at en svart gjerningsmann dreper en hvit person. Hvis en svart person er drapsmann så har han drept en av sine egne.

Men en hvit person kan godt drepe en svart.

er en svart person mistenkt for å ha drept en hvis person, så kan jeg utelukke han som gjerningsmann

er ikke dette diskriminering?

Skrevet

Filmer og i særdeleshet Hollywood har det med å operere i fantasienes verden.

Slik også når det gjelder ulike raser, og deres kriminelle atferd.

Diskriminerende? Tja..er det noen som bruker det utrykket når hetsen rammer hvite da?

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Selvsagt er det det. Vi har desverre ikke kommet lenger i 2007.

Skrevet

Diskriminerende? Tja..er det noen som bruker det utrykket når hetsen rammer hvite da?

Jeg ble nylig utsatt for diskriminering! For noen dager siden var jeg ombord på en internasjonal flyvning. Vi var 3 hvite ombord (en iraner, meg og en unggutt fra?), resten lokale folk fra det landet vi tok av fra.

Like etter avgang ble vi tre forspurt om hva vi ønsket å spise. Noen minutter senere ble mat og drikke servert oss tre.

Deretter ble vognene rullet ut, og matserveringen startet for de andre. Jeg hadde spist ferdig når sidekvinnen min ble servert.

Det er et slit å være hvit!

Skrevet

Jeg så en animasjonsfilm hvor samer ble eksponert både som skurker og helter. Egentlig er de ingenting mer enn samer.

Gjest alfakrøllen
Skrevet

"Diskriminerende? Tja..er det noen som bruker det utrykket når hetsen rammer hvite da"

"Diskriminerende? Tja..er det noen som bruker det utrykket når hetsen rammer hvite da"

forskjellen er at hvite får spille begge rollene, både offer og skurk. De svarte skal vi være så snille mot at de bare skal få spille offer.

Er det ikke noe feil her?

.

Skrevet

forskjellen er at hvite får spille begge rollene, både offer og skurk. De svarte skal vi være så snille mot at de bare skal få spille offer.

Er det ikke noe feil her?

.

Det er vel verken feil å lage filmer med fiction og fantasi abre folk ikke forveklser det med den virkelige verden, og det tror jeg bare folk som bor i land uten etnisk lapskaus gjør.

Skrevet

Det er vel verken feil å lage filmer med fiction og fantasi abre folk ikke forveklser det med den virkelige verden, og det tror jeg bare folk som bor i land uten etnisk lapskaus gjør.

Ærlig talt tror jeg ikke noen i dette landet oppfatter alle HK-kinesere som Jackie Chan eller Bruce Lee, for de som husker han.

Eller alle engelskmenn som Benny Hill.

Eller alle nordlendinger som Oluf. (selv om jeg kjenner mange som ligner han)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg ser utrolig mye film, og har ikke lagt merke til det du skriver. Svarte dreper da like mange hvite som svarte, hvis du ser bort ifra gangsterfilmer, men nå er det også fakta at de fleste svarte i USA (og de fleste filmene er jo fra USA) som blir drept blir drept av andre svarte menn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...