Gå til innhold

Hvem lar seg lure?

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Beste forsvar er angrep!

Noe er iallefall helt åpentbart galt med deg.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

16

• carma

5

• Åsemor

3

• citygirl

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Har du?

Å hgjelpe andre har aldri vært sett på som noe rart, helt til du kom!

Du vil bare ikke hjelpe!

Hva med alle de "gråsonene" mellom de "heldige-udødelige-kan-tydeligvis-kjøpe-seg-sykdomsfri" og de fattige som dør rundt om i verden. Hva med mannen i gata som kommer til å dø av en uhelbredelig sykdom, men som likevel har penger? Er det ikke synd på han heller? Fordi han har penger og kommer derfor ikke til å dø av SULT som de i Afrika? eller?

Skjønner du hvor banalt det høres ut?

selv om du bare mener godt å sikkert får noen til å få dårlig samvittighet fordi de gjør for lite for barn i Afrika så fremstiller du det så kaldt og kynisk og svært svart/hvitt. Gjør du dette for å få frem poenget ditt? Eller er det ingen tanker om gråsonene å oppdrive hos deg?

hidi, the scorpion
Skrevet

Noe er iallefall helt åpentbart galt med deg.

Ja, at jeg er neg!

Gjest liten løve
Skrevet

Ja, at jeg er neg!

Neger? Det er jo ikke det jeg tenker på.

Gjest Helle Marie
Skrevet

Har du lest om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Hva er galt med EUPF?

Stempler du alle som har diagnosen?

I tilfelle: Hvilke egenskaper tror du folk som har EUPF har? Kan du gi en saklig begrunnelse?

Bruker du en hersketeknikk overfor Hidi nå? Syntes dette var litt vel, personlig om jeg skal si min mening.

Tipper du er førstårs-student på sykepleier, eller vernepleier utdanningen og nettopp har begynt å lære om ulike psyk. diagnoer.

Stemmer? :)

Gjest liten løve
Skrevet

Hva er galt med EUPF?

Stempler du alle som har diagnosen?

I tilfelle: Hvilke egenskaper tror du folk som har EUPF har? Kan du gi en saklig begrunnelse?

Bruker du en hersketeknikk overfor Hidi nå? Syntes dette var litt vel, personlig om jeg skal si min mening.

Tipper du er førstårs-student på sykepleier, eller vernepleier utdanningen og nettopp har begynt å lære om ulike psyk. diagnoer.

Stemmer? :)

Nei. Det stemmer ikke. Jeg er psykiatrisk pasient. Manisk depressiv.

Gjest Helle Marie
Skrevet

Jeg tro at penger redder mennesker!

Ikke superstjerner, men kun vanlige mennesker.

For meg er det viktigere enn noe annet!

Penger er viktig i det øyeblikk man ikke har et øre igjen for å mette seg selv. Da kan jo penger virkelig gjøre nytten. Er også enig i at om man har stadige øk bekymringer, så er det såpass tyngende at det gjør livet til en del folk veldig vanskelig.

Men så er det også de som har masse penger. Tror du det kan være med på å skape problemer?

Tror pers at det finnes utrolig mange problemer, uavhengig av rikdom eller ei, og at sjelelig smerte IKKE kan måles i spenn. Sorry!!

Gjest Helle Marie
Skrevet

Nei. Det stemmer ikke. Jeg er psykiatrisk pasient. Manisk depressiv.

Ja nettopp. Og det er jo veldig enkelt å si at "du som har den fæle diagnosen, som jeg heldigvis ikke har, er slem, mens jeg er snill".

Gjest Helle Marie
Skrevet

Altså er din kritikk av Britney Spears basert på misunnelse for at ho har pengar, men det har ikkje du?

Eg er samd i at mangel på pengar ofte er eit problem, men eg veit også at tonnevis av pengar ikkje løyser problem - tvert imot, fordi ein berre møter så smålige og misunnelege menneske som deg, som berre er interessert i pengar.

Historia er full av tragiske skjebner blant folk med kontoen full.

Ja. Elvis og Marilyn Monroe. Var de lykkelige???

Gjest liten løve
Skrevet

Ja nettopp. Og det er jo veldig enkelt å si at "du som har den fæle diagnosen, som jeg heldigvis ikke har, er slem, mens jeg er snill".

Hæ? Hvor har du det i fra at hidi ikke er snill i mine øyne?

Gjest Helle Marie
Skrevet

Hæ? Hvor har du det i fra at hidi ikke er snill i mine øyne?

Jeg bare satte på spissen det du sa.

Hva er pointet å henge ut folk med diagnoser?

Gjest liten løve
Skrevet

Jeg bare satte på spissen det du sa.

Hva er pointet å henge ut folk med diagnoser?

Hvorfor skal det være verre å nevne personlighetsforstyrrelser enn influensa?

Gjest Helle Marie
Skrevet

Hvorfor skal det være verre å nevne personlighetsforstyrrelser enn influensa?

Fordi det virker svært stigmatiserende. Skulle det være vanskelig å forstå?

Hva om noen spurte deg om du er schizofren? Hadde det vært hyggelig?

Ikke vet jeg, men når noen spør om man har en spes diagnose, så er jo det fordi vedk har visse formeninger om ens atferd. Og det kan jo virke stigmatiserende.

Hvilken interesse hadde du av å spør om diagnosen til Hidi? Er det den samme interessen som om du spurte om hun hadde influensa? Er influensa og UEPF det samme? Har influensa og Uepf de samme graverende konsekvenser for et menneske?

uten at du er noe fagmenneske. Skjønner?

Gjest bella - (tb)
Skrevet

Har du lest om emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse?

Sånt er lavmåls å komme med. man kan være uenig i hva hidi skriver, men man slenger ikke rundt seg med diagnoser av den grunn. hidi har et annet syn, det er lov -hun er ikke syk av den grunn.

Gjest liten løve
Skrevet

Fordi det virker svært stigmatiserende. Skulle det være vanskelig å forstå?

Hva om noen spurte deg om du er schizofren? Hadde det vært hyggelig?

Ikke vet jeg, men når noen spør om man har en spes diagnose, så er jo det fordi vedk har visse formeninger om ens atferd. Og det kan jo virke stigmatiserende.

Hvilken interesse hadde du av å spør om diagnosen til Hidi? Er det den samme interessen som om du spurte om hun hadde influensa? Er influensa og UEPF det samme? Har influensa og Uepf de samme graverende konsekvenser for et menneske?

uten at du er noe fagmenneske. Skjønner?

Greit. Du har rett. Det er ikke det samme og det er stigmatiserende.

Gjest liten løve
Skrevet

Sånt er lavmåls å komme med. man kan være uenig i hva hidi skriver, men man slenger ikke rundt seg med diagnoser av den grunn. hidi har et annet syn, det er lov -hun er ikke syk av den grunn.

Om hun er syk eller ikke det vet vi ingenting sikkert om. Du mener hun ikke er det. Jeg mener hun er det.

Dette er lavmåls. Det har du helt rett i. Får skjerpe meg.

Gjest Helle Marie
Skrevet

Om hun er syk eller ikke det vet vi ingenting sikkert om. Du mener hun ikke er det. Jeg mener hun er det.

Dette er lavmåls. Det har du helt rett i. Får skjerpe meg.

Men kan man alltid si hva man mener? Altså, alle kan sikkert si hva de mener, om de vil, det er gudhjelpemeg ytringsfrihet her i landet.

Men, jeg er ute etter å vite hva du forbinder med EUPF, du har jo ennå ikke svart på det, selv om jeg har etterlyst det svaret fra deg flere ganger i denne tråden.

Så, hvorfor har det seg sånn at Hidi har EUPF?

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva med alle de "gråsonene" mellom de "heldige-udødelige-kan-tydeligvis-kjøpe-seg-sykdomsfri" og de fattige som dør rundt om i verden. Hva med mannen i gata som kommer til å dø av en uhelbredelig sykdom, men som likevel har penger? Er det ikke synd på han heller? Fordi han har penger og kommer derfor ikke til å dø av SULT som de i Afrika? eller?

Skjønner du hvor banalt det høres ut?

selv om du bare mener godt å sikkert får noen til å få dårlig samvittighet fordi de gjør for lite for barn i Afrika så fremstiller du det så kaldt og kynisk og svært svart/hvitt. Gjør du dette for å få frem poenget ditt? Eller er det ingen tanker om gråsonene å oppdrive hos deg?

Noen penger redder liv.

Tenker ikke sånn til vanlig, men når "stjerner" får så mye oppmerksomhet, blir jeg kvalm!

Gjest Helle Marie
Skrevet

Noen penger redder liv.

Tenker ikke sånn til vanlig, men når "stjerner" får så mye oppmerksomhet, blir jeg kvalm!

Tror jeg hadde fått totalt "hetta" jeg om jeg skulle blitt fotografert i alle slags posisjoner, og fotfulgt av grådige kryp som bare ville tjener penger på meg. Dersom jeg hadde det litt tungt fra før, så hadde det i alle fall ikke blitt bedre..

hidi, the scorpion
Skrevet

Neger? Det er jo ikke det jeg tenker på.

Nei, du tenker søt liten hvit jente!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...