Gå til innhold

Vedfyring i sterk vind.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fyrer med ved, i tillegg til "all verdens" ovner, for å prøve å stenge kuldegradene ute :)

Men jeg synes jeg har hørt at vedfyring ikke er bra i sterk vind, at røyken/kullosen lett kan komme tilbake - altså inn i rommet i stedenfor ut pipa??

Stemmer dette?

Skrevet

Det skal mye til. Blåser det så får du bedre trekk og veden brenner bedre. Hvis så skulle være tilfelle så må vinden blåse nesten ned i pipa, da vil jo trykket over pipa bli så stort at røyken vil få problemer med å komme opp.

Men skulle det skje så vil du kjenne røyklukten svært godt.

Ikke altfor mye å bekymre seg over med andre ord. Har du noen gang hørt om at noen hatt problemer med dette? Det fyres i mange tusen hjem i dette landet og ingen har dødd eller nesten dødd av dette.

Skrevet

Det skal mye til. Blåser det så får du bedre trekk og veden brenner bedre. Hvis så skulle være tilfelle så må vinden blåse nesten ned i pipa, da vil jo trykket over pipa bli så stort at røyken vil få problemer med å komme opp.

Men skulle det skje så vil du kjenne røyklukten svært godt.

Ikke altfor mye å bekymre seg over med andre ord. Har du noen gang hørt om at noen hatt problemer med dette? Det fyres i mange tusen hjem i dette landet og ingen har dødd eller nesten dødd av dette.

Takk for svært beroligene svar ;)

Skrevet

Takk for svært beroligene svar ;)

Fyr i vei og kos deg i varmen:-)

Skrevet

Fyr i vei og kos deg i varmen:-)

Takk, det var koselig av deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...