bouenas Skrevet 22. februar 2007 Skrevet 22. februar 2007 Jeg fyrer med ved, i tillegg til "all verdens" ovner, for å prøve å stenge kuldegradene ute Men jeg synes jeg har hørt at vedfyring ikke er bra i sterk vind, at røyken/kullosen lett kan komme tilbake - altså inn i rommet i stedenfor ut pipa?? Stemmer dette? 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Det skal mye til. Blåser det så får du bedre trekk og veden brenner bedre. Hvis så skulle være tilfelle så må vinden blåse nesten ned i pipa, da vil jo trykket over pipa bli så stort at røyken vil få problemer med å komme opp. Men skulle det skje så vil du kjenne røyklukten svært godt. Ikke altfor mye å bekymre seg over med andre ord. Har du noen gang hørt om at noen hatt problemer med dette? Det fyres i mange tusen hjem i dette landet og ingen har dødd eller nesten dødd av dette. 0 Siter
bouenas Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Skrevet 23. februar 2007 Det skal mye til. Blåser det så får du bedre trekk og veden brenner bedre. Hvis så skulle være tilfelle så må vinden blåse nesten ned i pipa, da vil jo trykket over pipa bli så stort at røyken vil få problemer med å komme opp. Men skulle det skje så vil du kjenne røyklukten svært godt. Ikke altfor mye å bekymre seg over med andre ord. Har du noen gang hørt om at noen hatt problemer med dette? Det fyres i mange tusen hjem i dette landet og ingen har dødd eller nesten dødd av dette. Takk for svært beroligene svar 0 Siter
mrxx Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Takk for svært beroligene svar Fyr i vei og kos deg i varmen:-) 0 Siter
bouenas Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Skrevet 23. februar 2007 Fyr i vei og kos deg i varmen:-) Takk, det var koselig av deg! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.