Gå til innhold

Innbo-forsikring?

Gjest anonym denne gang

Anbefalte innlegg

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Jeg er medlem av fagforbundet. Men jeg jobber ikke, så jeg har ikke noe nytte av det sånn sett. Jeg betaler 304 kr mnd for å ha innboforsikring hos dem, og jeg syns det er dyrt når jeg ikke har mye å rutte med.

Har noen forslag til en billigere og bedre plass å ha innboforsikring?

Skrevet

Du får innboforsikring for under tusenlappen pr år om du undersøker litt.

Skrevet

Inkl medlemsskapet?

Hvis det kun er innbo som koster deg så mye i måneden hadde jeg ringt litt rundt til andre forsikringsselsap og sjekka pris.

Synes det hørtes veldig dyrt ut. Spørs sikkert sum og type leilighet og sånn, men likevel.

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Inkl medlemsskapet?

Hvis det kun er innbo som koster deg så mye i måneden hadde jeg ringt litt rundt til andre forsikringsselsap og sjekka pris.

Synes det hørtes veldig dyrt ut. Spørs sikkert sum og type leilighet og sånn, men likevel.

Nei, de hjelper visst til med jobb-relaterte saker for prisen også, men det har jo ikke jeg behov for :/

Skrevet

Når du betaler så mye som 304 kr så er det garantert for mer enn innboforsikringen. Kollektiv hjem-forsikringen ligger vel på ca 90-100 kr per måned, men hvert forbund kan ha forsikringer i tillegg. Men jeg syns det høres ut som om du betaler kontingent i tillegg til forsikringen. Ta kontakt med Fagforbundet. Se fagforbundet.no og lofavor.no Klikk på forsikringer i venstre kolonne.

Skrevet

Nei, de hjelper visst til med jobb-relaterte saker for prisen også, men det har jo ikke jeg behov for :/

Men det er altså totalpris du oppgir til ca 300 i måneden? Både medlemsskapet + innboforsikring?

Hvis prisen er medlemsskapet også, må du jo finne ut om du fortsatt vil være medlem. Det kan være andre fordeler med å være organisert.

De fleste forsikringsstilbud gjennom fagforbund er godt rabatterte.

Skrevet

Jeg betaler 300 kr i året til fagforbundet og da har jeg gratis innboforsikring. Har du meldt ifra at du ikke jobber?

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Jeg betaler 300 kr i året til fagforbundet og da har jeg gratis innboforsikring. Har du meldt ifra at du ikke jobber?

Ja, jeg har gitt beskjed. Jeg spurte og om det ike ble litt billigere for meg også da, men damen var litt småsur og sa bare at det var ikke mindre priser enn det :(

Skrevet

Ja, jeg har gitt beskjed. Jeg spurte og om det ike ble litt billigere for meg også da, men damen var litt småsur og sa bare at det var ikke mindre priser enn det :(

Er du sikker på at det ikke er andre forsikringer som livsforsikring eller uføreforsikring?

Skrevet

Forsikringsbiten er jo bare en liten del av de 304,- du betaler. Forøvrig betaler man vel en prosentdel av lønna si?

Grunnen til at man er fagorganisert er jo som regel fordi man vi ha en slik forening i ryggen til å forhandle frem bedre lønnsvilkår, til å støtte omdet skulle oppstå konflikter på arbeidsplassen og til å få lønn om man blir permitert i forbindelse med streik, evt. tatt ut i streik f.eks.

Skrevet

Jeg er organisert i et LO-forbund, og betaler 92 kr i forsikring pr måned, noe jeg synes er rimelig. Jeg har aldri hatt noen annen forsikring, så jeg vet ikke hva som er normalt å betale.

Noe stoler ikke helt på fagforbundforsikringen, så de tegner annen innboforsikring i tillegg.

Noen dobbeltforsikrede hadde brann i huset, så alt innbo ble ødelagt. Det andre forsikringsselskapet henviste de da til fagforbundforsikringen, for de hadde best ordninger!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...