Gå til innhold

FU: Er dere redde for å legge på dere?

Anbefalte innlegg

Gjest bokstaver satt i system
Skrevet

Jeg er sånn passe normalvektig, men har veldig "kvapsete" kropp..

Vet ikke helt hva det vil si å spise normalt..

Hvor mye spiser dere på en dag? Og blir dere bekymra hvis dere har spist for mye eller bare ler dere det bort?

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Lillemus

5

• willow

4

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg har alltid litt angst for å veie for mye. Jeg prøver å ikke spise for mye, og spise sånn noenlunde sunt, men noen ganger føler jeg at presset for å spise fem om dagen, flere ganger dagen, små måltider blir en jakt på en perfeksjonisme som blir altfor hard. I det siste har jeg hatt dårlig matlyst, noe som "heldigvis" er på vei opp igjen i går. Jeg er veldig var på om folk oppfatter meg som gravid/stor mage, fordi folk har tidvis spurt etter det. Alltid rett etter jeg har spist (fordi da blir jo magen min faktisk litt større). Så jeg prøver å spise ting som ikke gjør magen stor/ikke for mye. Synes presset er litt stort egentlig....Lever uten vekt, men ikke uten speil og media.

Skrevet

Det bekymrer meg svært lite, men nå er jeg ganske slank da. Jeg spiser frokost, som består av kornblanding, spiser en stor posjon salat til lunch, middag og litt kveldsmat, som består av knekkebrød, gulerøtter og frukt. Utover det så spiser jeg mye frukt i løpet av en dag.

Så trener jeg flere ganger i uka, så muligheten for å legge på meg er ikke så stor akkurat, derfor er det ikke noe jeg tenker på heller.

Skrevet

Jeg har alltis hatt god apetitt og er glad i både mat og godterier, så jeg pleier vel å tenke at jeg ikke må spise ALT jeg har lyst på - uten at jeg tenker slanking.

Akkurat nå prøver jeg å bli kvitt noen få kilo, og prøver derfor å spise litt mindre og oftere enn vanlig + trene mer.

En vanlig dag kan jeg spise følgende:

Frokost (7.30-8.30, avhenig av om jeg skal på jobb eller ikke): 2 skiver med smør og pålegg, et glass melk, ofte et glass jucie også.

Kaffe

Formidagsmat: (11-13) 3 skiver med smør og pålegg, vann/melk + kaffe.

Mellom-måltid (15-16 tida): Frukt

Middag (ca 17): Ganske stor porsjon med middag - sikkert litt mye... 2-3 poteter eller ganske mye ris, litt saus, fisk/kjøtt + noe grønnsaker.

Kveld: Ikke alltid jeg spiser noe, men av og til 1-2 skiver brød eller frukt, eller pop-corn eller et glass vin :-)

Gjest sliter litt med maten
Skrevet

ja, jeg er fryktelig redd for å legge på meg. Jeg var tynn og kunne spise hva jeg ville frem til jeg var 20. Siste 6 år har jeg hatt problemer med at jeg spiser med følelsene. Når jeg føler meg bra spiser jeg gjerne havregryn til frokost, salat til lunch, frukt mellom, og middag med kjøt/fisk + ris/pasta + masse grønnsaker. Kanskje noe fruktsalat eller en smoothie til kvelds. Men i dårlige perioder kan jeg spise dette + en pk brownies, 1/2 kilo sjokolade med 1l melk ved siden av.

Det beste jeg har gjort for meg selv er å kaste vekta. Jeg veier vel ca 64 og er 170 så jeg holder meg normalvektig ved å trene. Tidligere veide jeg meg hver morgen , ble deppa av å lese av tallet, og spiste deretter meg gjennom dagen på søtsaker.

Tror det lureste er å forsøke å trene/mosjonere og prøve å kjenne etter når man er mett, samt rydde opp i følelsene fremfor å dekke behovet med mat.

Gjest god helg
Skrevet

Det bekymrer meg svært lite, men nå er jeg ganske slank da. Jeg spiser frokost, som består av kornblanding, spiser en stor posjon salat til lunch, middag og litt kveldsmat, som består av knekkebrød, gulerøtter og frukt. Utover det så spiser jeg mye frukt i løpet av en dag.

Så trener jeg flere ganger i uka, så muligheten for å legge på meg er ikke så stor akkurat, derfor er det ikke noe jeg tenker på heller.

Spiser du noe godt på lørdagen da?

Skrevet

Jeg har alltis hatt god apetitt og er glad i både mat og godterier, så jeg pleier vel å tenke at jeg ikke må spise ALT jeg har lyst på - uten at jeg tenker slanking.

Akkurat nå prøver jeg å bli kvitt noen få kilo, og prøver derfor å spise litt mindre og oftere enn vanlig + trene mer.

En vanlig dag kan jeg spise følgende:

Frokost (7.30-8.30, avhenig av om jeg skal på jobb eller ikke): 2 skiver med smør og pålegg, et glass melk, ofte et glass jucie også.

Kaffe

Formidagsmat: (11-13) 3 skiver med smør og pålegg, vann/melk + kaffe.

Mellom-måltid (15-16 tida): Frukt

Middag (ca 17): Ganske stor porsjon med middag - sikkert litt mye... 2-3 poteter eller ganske mye ris, litt saus, fisk/kjøtt + noe grønnsaker.

Kveld: Ikke alltid jeg spiser noe, men av og til 1-2 skiver brød eller frukt, eller pop-corn eller et glass vin :-)

Mine matvaner er som dine, omtrent! Nå ble jeg forresten sulten...

Skrevet

Mine matvaner er som dine, omtrent! Nå ble jeg forresten sulten...

Spiste nettopp ei pære :-)

Og nå er det kaffe på gang her på jobben :-)

Skrevet

Jeg har alltid litt angst for å veie for mye. Jeg prøver å ikke spise for mye, og spise sånn noenlunde sunt, men noen ganger føler jeg at presset for å spise fem om dagen, flere ganger dagen, små måltider blir en jakt på en perfeksjonisme som blir altfor hard. I det siste har jeg hatt dårlig matlyst, noe som "heldigvis" er på vei opp igjen i går. Jeg er veldig var på om folk oppfatter meg som gravid/stor mage, fordi folk har tidvis spurt etter det. Alltid rett etter jeg har spist (fordi da blir jo magen min faktisk litt større). Så jeg prøver å spise ting som ikke gjør magen stor/ikke for mye. Synes presset er litt stort egentlig....Lever uten vekt, men ikke uten speil og media.

Hvis magen din blir vesentlig større etter at du spiser, spiser du enten alt for mye, eller har veldig dårlige magemuskler.

Skrevet

Spiste nettopp ei pære :-)

Og nå er det kaffe på gang her på jobben :-)

Jeg tror jeg går og henter meg en kaffe nå!

Skrevet

Spiser du noe godt på lørdagen da?

Åjada, det gjør jeg:-) Kan spise noe småtterier ellers også, selv om ejg ikke spiser store mengder godterier.

Det er ingen fare med å spise godterier ved spesielle anledninger. Det dummeste jeg opplever er når noen skal holde slankeprogrammet på julekvelden og i påsketider.

Det er i det dagelige man skal passe seg og heller skeie ut og kose seg litt ved spesielle anledninger.

Gjest god helg
Skrevet

Åjada, det gjør jeg:-) Kan spise noe småtterier ellers også, selv om ejg ikke spiser store mengder godterier.

Det er ingen fare med å spise godterier ved spesielle anledninger. Det dummeste jeg opplever er når noen skal holde slankeprogrammet på julekvelden og i påsketider.

Det er i det dagelige man skal passe seg og heller skeie ut og kose seg litt ved spesielle anledninger.

Det er slik jeg tenker også, for jeg legger ikke på meg av å spise en sjokolade lørdagen.

Skrevet

Hvis magen din blir vesentlig større etter at du spiser, spiser du enten alt for mye, eller har veldig dårlige magemuskler.

Definer veldig dårlig? Jeg har alltid hatt slik. Jeg "blåser" lett opp når jeg spiser visse typer mat, eksempelvis ris, og brød. Nå skal det sies at jeg alltid har hatt litt ekstra mage, samme hvor mye jeg har trent. Om jeg vil ha helt flat, må jeg operere bort. Alle kvinnene i min familie har alltid hatt noe ekstra.

Gjest buzzzzi
Skrevet

Jeg har normalvekt som du...

Spiser jeg en pakke marsmellow... så gjør jeg det...

Står det litt potetgull framme...så spiser jeg det...

Men jeg er også i go` aktivitet...

Hvis jeg føler meg litt "satt" av at jeg har spist noe...så tar jeg å går meg en tur...danser...eller noe sånt...

Så jeg orker ikke å følge med vekta...jeg bare kjenner på kroppen når den trenger litt bevegelse....

Skrevet

Det er slik jeg tenker også, for jeg legger ikke på meg av å spise en sjokolade lørdagen.

Akkurat, det er det de fleste som skal slanke seg ikke forstår.

Jeg jobbet en gang med ei som veide ca. 130 kg. I den ene skuffen lå det mengder med Nutrilet, i vinduskarmen sto det "tusen" flasker med lett Cola.

Det hadde kanskje vært en ide og kutte ut Colaen først.

Gjest Pontiac
Skrevet

Jeg er såpass opp og ned i matvegen og vekta forøvrig til tider at dette ikke bekymrer meg nevneverdig.

Jeg kan til tider spise som en hest og andre ganger spiser jeg lite. Pleier å gå opp og ned raskt et par kilo.

Er slank til vanlig så de kiloene er ikke farlige for å si det sånn, noe negativt når det er ned.

Hvis jeg stresser en del så har jeg lett for å miste matlysta, mat byr meg gjerne i mot og kiloene leer fort på seg.

Bare pga. bilkjøp nå og tilhørende stressperiode på noen dager har jeg gått ned to kilo.

Så jeg har til vane å spise hva jeg vil når jeg vil.

Skrevet

Definer veldig dårlig? Jeg har alltid hatt slik. Jeg "blåser" lett opp når jeg spiser visse typer mat, eksempelvis ris, og brød. Nå skal det sies at jeg alltid har hatt litt ekstra mage, samme hvor mye jeg har trent. Om jeg vil ha helt flat, må jeg operere bort. Alle kvinnene i min familie har alltid hatt noe ekstra.

Joda, normalt å ha litt mage, men ikke vanlig å se at den blir større av et måltid vel?

Skrevet

Blir ikke bekymret om jeg har spist mye en dag, men hvis jeg kjenner at det går flere dager hvor jeg er litt "slepphendt", så tar jeg meg sammen. Passer vekta ganske nøye, veier meg en gang i uka, og trener 2-3 ganger. Får dårlig samvittighet hvis jeg slurver, for jeg liker ikke å legge på meg.

Skrevet

Før kunne jeg spise akurat hva jeg ville uten å legge på meg, og til tider syntes jeg det var vanskeligere å holde vekta oppe enn nede.

Dette har endret seg noe med årene, men jeg spiser meg alltid mett og unner meg mye god mat og drikke i helgene.

Søtt godteri frister lite. Jeg vil heller ha pils og peanøtter.

Vekta svinger mellom 60 og 62. Da er jeg akkurat passe. Ønsker ikke å være for tynn, og ble lei av å høre at jeg var altfor tynn i alle år.

Skulle vekta bikke opp i 63, hvilket den gjorde etter to late uker i Syden i fjor høst, settes det inn tiltak. Og jeg har ganske god selvdisiplin, så det går greit.

Gjest god helg
Skrevet

Akkurat, det er det de fleste som skal slanke seg ikke forstår.

Jeg jobbet en gang med ei som veide ca. 130 kg. I den ene skuffen lå det mengder med Nutrilet, i vinduskarmen sto det "tusen" flasker med lett Cola.

Det hadde kanskje vært en ide og kutte ut Colaen først.

Jeg prøver å ta av noen kilo og forstår det. ;-)

Og jeg spiser som vanlig egentlig, men passer på å spise regelmessig og sunt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...