Gå til innhold

FU: Er dere redde for å legge på dere?

Anbefalte innlegg

Gjest god helg
Skrevet

Jeg legger ikke på meg nå, og jeg prøver å ta av noen kilo. Jeg er ikke redd for å legge på meg, nei.

Om jeg har det travelt passer jeg på å spise frokost, og ellers hopper jeg ikke over noen måltider.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Lillemus

5

• willow

4

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg er glad i mat og godiser, men eier ikke matlyst tidlig på dagen. Etter at jeg ble gravid har jeg blitt flinkere til å spise jevnlig og sunnere, vekta er jeg ikke så bekymret for nå. (men til vanlig er jeg redd for å legge på meg)

En vanlig dag spiser jeg: en brødskive til frokost og melk el. juice, formiddag: youghurt med kornblanding eller brødskive/rundstykker med pålegg, litt frukt (banan, eple) i 4 tiden, middag i 6-halv 7 tiden, sjeldent kveldsmat

Skrevet

Jeg er nøye med å ikke gå opp i vekt. Synes ikke det er vanskelig å ikke gå opp, men det ER vanskelig å gå ned.

Jeg spiser nok ganske mye.

I går spiste jeg en liten posjon musli med youghurt og melk. En skive med en omelett.

Til lunsj var på på en Thai-resaurant som har buffet. Spise da 3 små tallerkner med div.

Til middag var det biffgryte med potetstappe og salat. Spiste da bare en stor tallerken.

Til dessert spiste jeg 3 muffins.

I tillegg ble det vel ca. 5 små godterier.

Vil tro dette er en ganske vanlig dag for meg.

Fram til nå har jeg spist en stor youghurt + to brødskiver.

Skrevet

For tiden så spiser jeg følgende på en vanlig arbeidsdag:

Kl. 7: 2 brødskiver med hjemmelagd syltetøy, omega3 + c-vitaminer, vann

Kl. 9:30: en frukt

Kl. 12:30: Et maisbrød med lett eplesyltetøy, et eple (eller annen frukt), vann

Kl. 17: Middag, spiser meg mett, men ikke sprekkmett, vanligvis vann til

Kvelds: 2 knekkebrød (hvete fullkorn) med lett smøreost og epleskiver eller et tynt lag syltetøy.

Men jeg blir overhode ikke hysterisk eller bekymret om jeg spiser mer nei. :o)

Skrevet

Jeg prøver å ta av noen kilo og forstår det. ;-)

Og jeg spiser som vanlig egentlig, men passer på å spise regelmessig og sunt.

Det er det som er hele poenget også. Spise sunt og ofte og ikke minst bevege seg endel:-)

Skrevet

For tiden så spiser jeg følgende på en vanlig arbeidsdag:

Kl. 7: 2 brødskiver med hjemmelagd syltetøy, omega3 + c-vitaminer, vann

Kl. 9:30: en frukt

Kl. 12:30: Et maisbrød med lett eplesyltetøy, et eple (eller annen frukt), vann

Kl. 17: Middag, spiser meg mett, men ikke sprekkmett, vanligvis vann til

Kvelds: 2 knekkebrød (hvete fullkorn) med lett smøreost og epleskiver eller et tynt lag syltetøy.

Men jeg blir overhode ikke hysterisk eller bekymret om jeg spiser mer nei. :o)

Oi, det var jammen meg lite mellom frokost og middag! Blir du ikke helt hol da?

Gjest god helg
Skrevet

Det er det som er hele poenget også. Spise sunt og ofte og ikke minst bevege seg endel:-)

Og det er da en enklere oppskrift enn nutrilett som gir jojo-slanking.

Skrevet

Oi, det var jammen meg lite mellom frokost og middag! Blir du ikke helt hol da?

Et maisbrød er stort! :o) Jeg mener et sånt triangel, de er ofte store i flate og høye også, og de metter veldig. Og er sikkert ikke sunne. :o)

I dag blir det 2-3 skiver med havrebrød istedet.

Skrevet

Joda, normalt å ha litt mage, men ikke vanlig å se at den blir større av et måltid vel?

Kan jeg være allergisk mot magen jeg spiser, ha spist for fort, eller "bare" fått masse luft i magen av det? Det finnes ganske mange som sier de må løse på knappen på buksa etter et måltid. Så ille er det ikke her, men jeg føler at den utvider seg. Vet ikke om det synes dog. Og det varierer veldig med hva slags ting jeg spiser. Det samme skjer om jeg drikker alkohol.

Skrevet

Akkurat, det er det de fleste som skal slanke seg ikke forstår.

Jeg jobbet en gang med ei som veide ca. 130 kg. I den ene skuffen lå det mengder med Nutrilet, i vinduskarmen sto det "tusen" flasker med lett Cola.

Det hadde kanskje vært en ide og kutte ut Colaen først.

Javel.. Hva er rart med det?

Tror du man legger på seg av Cola Light?

Våkn opp a.

Skrevet

Våkn opp a.

Jeg har hørt om flere som var stordrikkere av lett-brus og som var overvektige. Da de klarte å slutte med lettbrusen så randt kiloene av gitt...

Den skaper dessuten et søtsug i kroppen fordi kroppen tror den får noe søtt og dermed spiser man gjerne mer, har jeg hørt.

Skrevet

Jeg har hørt om flere som var stordrikkere av lett-brus og som var overvektige. Da de klarte å slutte med lettbrusen så randt kiloene av gitt...

Den skaper dessuten et søtsug i kroppen fordi kroppen tror den får noe søtt og dermed spiser man gjerne mer, har jeg hørt.

Dette gjelder ett veldig lite flertall. Ting med 0 kalorier legger du ikke på deg av.

Har selv gått ned 30 kilo.

Drikker to liter lettbrus om dagen.

Skrevet

Det har faktisk jeg merket! Drikker ikke så mye pepsi max lengre. Kun til helgene. Har gått ned noen kg.

Spiser mye mindre godis, spiser mer frukt, og føler meg rett og slett mye bedre form.

Skrevet

Jeg merker at jeg legger fortere på meg nå etter jeg fylte 30. Så skal jeg holde vekten må jeg rett og slett spise litt mindre. Spiser godt og regelmessig!

Men jeg er veldig glad i god mat, så noen sprekker der jeg spiser mer enn jeg burde blir det;)

Men jeg er slank, og har aldri vært overvektig på noen måte, så jeg er ikke hysterisk!

Skrevet

Våkn opp a.

Jeg ordla meg kanskje litt feil her, det var ikke bare cola light som sto på den hylla og heller var det ikke akkurat sunn mat heller.

Poenget er at det er inntaket man først må gjøre noe med før man tyr til slankemidler. Det nytter ikke å helle i seg Nutrilett og spise som før og tro at man blir slank.

Skrevet

Dette gjelder ett veldig lite flertall. Ting med 0 kalorier legger du ikke på deg av.

Har selv gått ned 30 kilo.

Drikker to liter lettbrus om dagen.

Hvordan tør du egentlig stappe kroppen din med slike mengder kunstige tilsetningsstoffer?

Jeg er imponert over at du har gått ned 30 kilo da. :o) Veldig!

Skrevet

Hvordan tør du egentlig stappe kroppen din med slike mengder kunstige tilsetningsstoffer?

Jeg er imponert over at du har gått ned 30 kilo da. :o) Veldig!

Da spør jeg heller, hvordan tør folk stappe kroppen sin full av sukker og raske karbohydrater?

Det er 100 ganger farligere.

Har ingen betenkeligheter med lettbrus.

Gjest heidi hårfagre
Skrevet

Kan jeg være allergisk mot magen jeg spiser, ha spist for fort, eller "bare" fått masse luft i magen av det? Det finnes ganske mange som sier de må løse på knappen på buksa etter et måltid. Så ille er det ikke her, men jeg føler at den utvider seg. Vet ikke om det synes dog. Og det varierer veldig med hva slags ting jeg spiser. Det samme skjer om jeg drikker alkohol.

Hvis man må løsne på knappen, så spiser man helt klart alt for mye, eller har for små bukser.

Magen kan sikkert bli oppblåst om det er noe du reagerer på.

Min mage endres ikke om jeg ikke fråtser de lux, da blir den litt større, kanskje.

Skrevet

Jeg ordla meg kanskje litt feil her, det var ikke bare cola light som sto på den hylla og heller var det ikke akkurat sunn mat heller.

Poenget er at det er inntaket man først må gjøre noe med før man tyr til slankemidler. Det nytter ikke å helle i seg Nutrilett og spise som før og tro at man blir slank.

Da har man jo ikke skjønt noenting.

Nutrilett er ISTEDET for mat, ikke i tilegg.

Det er en utbredt oppfatning av pulverkurer at dette bare er tull og tøys.

De fleste ernæringsfysiologer derimot anbefaler dette til overvektige personer for å komme i gang med vekttap.

Selv startet jeg slankekuren min med Nutrilett/Atkinsshaker.

Deretter gikk jeg over til Atkinskosthold og nå lever jeg på lavkarbo.

Niks problem, og ned 30 kilo siden november.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...