Gå til innhold

FU: Er dere redde for å legge på dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ordla meg kanskje litt feil her, det var ikke bare cola light som sto på den hylla og heller var det ikke akkurat sunn mat heller.

Poenget er at det er inntaket man først må gjøre noe med før man tyr til slankemidler. Det nytter ikke å helle i seg Nutrilett og spise som før og tro at man blir slank.

Da har man jo ikke skjønt noenting.

Nutrilett er ISTEDET for mat, ikke i tilegg.

Det er en utbredt oppfatning av pulverkurer at dette bare er tull og tøys.

De fleste ernæringsfysiologer derimot anbefaler dette til overvektige personer for å komme i gang med vekttap.

Selv startet jeg slankekuren min med Nutrilett/Atkinsshaker.

Deretter gikk jeg over til Atkinskosthold og nå lever jeg på lavkarbo.

Niks problem, og ned 30 kilo siden november.

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• mrxx

6

• Lillemus

5

• willow

4

• Mirabell

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Da har man jo ikke skjønt noenting.

Nutrilett er ISTEDET for mat, ikke i tilegg.

Det er en utbredt oppfatning av pulverkurer at dette bare er tull og tøys.

De fleste ernæringsfysiologer derimot anbefaler dette til overvektige personer for å komme i gang med vekttap.

Selv startet jeg slankekuren min med Nutrilett/Atkinsshaker.

Deretter gikk jeg over til Atkinskosthold og nå lever jeg på lavkarbo.

Niks problem, og ned 30 kilo siden november.

Akkurat det som var poenget mitt. Det er svært mange som bruker det feil og ikke endrer matvanene sine.

Skrevet

Akkurat det som var poenget mitt. Det er svært mange som bruker det feil og ikke endrer matvanene sine.

Hele poenget med en slankekur er å forandre matvaner, ellers er man like langt når man er ferdig.

Skrevet

Hvis man må løsne på knappen, så spiser man helt klart alt for mye, eller har for små bukser.

Magen kan sikkert bli oppblåst om det er noe du reagerer på.

Min mage endres ikke om jeg ikke fråtser de lux, da blir den litt større, kanskje.

Jeg løsner aldri på knappen, men merker at det strammer litt. Får fort luft i magen. Spiser sakte. Men spiser ikke så veldig mye.

Skrevet

Da spør jeg heller, hvordan tør folk stappe kroppen sin full av sukker og raske karbohydrater?

Det er 100 ganger farligere.

Har ingen betenkeligheter med lettbrus.

Vel, jeg drikker ikke 2 liter brus om dagen da. Drikker vel knapt nok 2 liter brus i året og det lille jeg drikker av brus og saft så drikker jeg det med sukker med god samvittighet.

Skrevet

Jeg blir litt satt ut av folk som er så opptatt av å legge på seg, vekt og måltider osv, spesielt mennesker som ikke trenger å bekymre seg for dette. Får et slags anti-forhold til det jeg. Jeg er oppvokst i et hjem med fokus på sunn, ordentlig mat og mange måltider per dag. Vi hadde ikke vekt hjemme og jeg har det heller ikke der jeg bor nå.

Så lenge kroppen min er passe slank er jeg fornøyd. Jeg setter pris på god mat og drikke og synes ærlig talt livet er for kort til å veie seg flere ganger om dagen og bruke masse tid på å ha dårlig samvittighet fordi man spiste en liten sjokolade...

Skrevet

Etter at jeg rundet tretti, har jeg blitt mye slankere enn jeg var før, og må heller passe på å spise nok for ikke å gå for mye ned i vekt.

Men sånn som jeg er nå er jeg veldig fornøyd altså.

Spiser ganske normalt tror jeg, et par brødskiver til frokost, det samme til lunsj, en porsjon middag og litt kveldsmat som et par knekkebrød f eks.

I tillegg blir det litt yoghurt innimellom, og ofte nøtter på kvelden som snacks. Eller en salat med 3%'s dressing.

Men jeg har sjelden lyst på mye av kaker og søtbakst og sånne ting, jeg spiser helst vanlig, sunn mat. Men bruker gjerne H-melk i matlaging, så jeg er ikke noen fanatiker på det med fett.

Gjest Sara Salat
Skrevet

Jeg blir litt satt ut av folk som er så opptatt av å legge på seg, vekt og måltider osv, spesielt mennesker som ikke trenger å bekymre seg for dette. Får et slags anti-forhold til det jeg. Jeg er oppvokst i et hjem med fokus på sunn, ordentlig mat og mange måltider per dag. Vi hadde ikke vekt hjemme og jeg har det heller ikke der jeg bor nå.

Så lenge kroppen min er passe slank er jeg fornøyd. Jeg setter pris på god mat og drikke og synes ærlig talt livet er for kort til å veie seg flere ganger om dagen og bruke masse tid på å ha dårlig samvittighet fordi man spiste en liten sjokolade...

Har du tenkt på at ikke alle har vært like heldige med oppveksten sin som deg?

Noen av oss har opplevd traumatiske forhold rundt mat/kropp/vekt som gjør at vi som voksne sliter med dette.

Gjest milliee
Skrevet

Ikke så veldig bekymra, har vært tjukk før og vet at jeg ikke vil tillate meg å bli det igjen. Er jeg på vei så løper jeg til treningsstudioet og trener av meg fettet. Er null problem.

Gjest milliee
Skrevet

Joda, normalt å ha litt mage, men ikke vanlig å se at den blir større av et måltid vel?

Det er vel normalt? Magen min er fin og slank etter at jeg våkner, men etter å ha spist den dagen blir den myyye større. Så er den liten igjen neste morgen.

Gjest milliee
Skrevet

Det er vel normalt? Magen min er fin og slank etter at jeg våkner, men etter å ha spist den dagen blir den myyye større. Så er den liten igjen neste morgen.

men jeg bruker størrelse 36 i bukser så feit er jeg neppe. Magemusklene mine kan ikke være FOR ille, for den føles sterk når vi tar planken på trening. Men kan godt hende den er svakere enn jeg tror

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...