Gå til innhold

Middagsporsjoner

Anbefalte innlegg

Gjest Glad i mat:)
Skrevet

Jeg lurer litt på dette med mengde på middag.

Jeg er aktiv, trener ca 4 - 5 dager pr uke. Enten en time på spinningtime, eller 1,5 - 2 time på ski (langrenn). Om sommeren ca 2 timers sykkelturer ute.

Jeg jeg synes jeg spiser så mye til å være jente.

Jeg er ganske normalvektig, men er nok noen kg for mye. (Kanskje 5?)

Jeg spiser alltid 2 ganske store porsjoner til middag. Feks tilsammen: 4 poteter, 2 koteletter, eller 2 porsjoner med spagghetti (bruke karbonadedeig og hakkede tomater til) e.l.

Spiser like mye som saboeren min...

Det er vel egentlig ikke noe stort problem, synes bare det er så flaut å spise så mye mer enn omtrent alle andre damer jeg møter;) Synes lissom alltid andre damer spiser så mye mindre enn meg...

Kan også spise opp til 4 brødskiver på de frokostene jeg har god tid.

Er jeg sær, eller kan dette være fordi jeg trener en del...

Skrevet

God appetitt får i allefall jeg de dagene jeg er ekstra aktiv ute i frisk luft.

Jeg synes ikke du skal endre noe så lenge du trives med deg selv :) Men du spiser mer enn det dobbelte av meg... Men kos deg videre du!

Skrevet

Jeg spiser også mye, like mye som de fleste menn - i alle fall når det er festmiddag, vi spiser ute eller andre spesielle arrangementer. Til vanlig holder jeg litt igjen, og prøver å stoppe før jeg er stappmett. Legger på meg hvis det er mange sånne tunge store middager tett etterhverandre, men ikke når det bare er en innnimellom.

Kan også spise 3-4 skiver hvis jeg har god tid. Som regel blir det bare 2 skiver til frokost, men gjerne 3-4 på jobb.

Gjest amparro...
Skrevet

Jeg er også veldig glad i mat og kan spise MYE! Jeg kan fint få ned fire brødskiver når jeg har god tid, ferskt brød og godt pålegg :-) Fire poteter hadde jeg hatt problemer med, men jeg kan spise som en mann. Er det noe å være flau for da? Du trener jo mye og har god matlyst. Helt supert :-)

Skrevet

Jeg kunne godt spist så mye, men velger ikke å gjøre det for da hadde jeg garantert lagt på meg og det er jeg ikke interessert i. :o)

Jeg spiser minst like mye som kjæresten min, men han må være småspist til mannfolk å være, selv om han selv påstår han spiser myyye.

Gjest Pontiac
Skrevet

Sær er vel et upassende ord her.

Du har helt enkelt god matlyst.

Problemene starter jo ikke før en føler seg overvektig, og man kanskje også går videre oppover.

Da burde man vel la det være med en porsjon. Veldig ofte så spiser vi jo mer enn vi trenger fordi det er godt og vi føler vi har plass til mer.

Jeg kan spise som en fugl men kan også gafle i meg så jeg er på høyde med mannen min, som er en grei størrelse mann ;)

Synes også det er rart at jeg kan få plass til så mye, spesiellt siden det slettes ikke er hver gang jeg spiser såpass.

Men er det godt så trykker en liksom ned ekstra bare for nytelsens skyld :)

Skrevet

Selvfølgelig spiser du endel fordi du er såpass aktiv som du er. Du forbrenner mye med aktivitetene du driver med. Bare pass på å spis mange (litt mindre) måltider om dagen, så tror jeg appettiten din vil regulere seg, husk mellommåltider! Nøtter (spesielt mandler) er veldig bra, prøv å spis 10-20 stk før middag.

Skrevet

Selvfølgelig spiser du endel fordi du er såpass aktiv som du er. Du forbrenner mye med aktivitetene du driver med. Bare pass på å spis mange (litt mindre) måltider om dagen, så tror jeg appettiten din vil regulere seg, husk mellommåltider! Nøtter (spesielt mandler) er veldig bra, prøv å spis 10-20 stk før middag.

Ja, jeg har faktisk prøvd det i det siste, og merker det er bedre mht treningsutbytte også:)

Nå er det jo ikke slik at jeg alltid spiser 4 brødskiver, men når jeg har god tid som sagt:)

Skrevet

Sær er vel et upassende ord her.

Du har helt enkelt god matlyst.

Problemene starter jo ikke før en føler seg overvektig, og man kanskje også går videre oppover.

Da burde man vel la det være med en porsjon. Veldig ofte så spiser vi jo mer enn vi trenger fordi det er godt og vi føler vi har plass til mer.

Jeg kan spise som en fugl men kan også gafle i meg så jeg er på høyde med mannen min, som er en grei størrelse mann ;)

Synes også det er rart at jeg kan få plass til så mye, spesiellt siden det slettes ikke er hver gang jeg spiser såpass.

Men er det godt så trykker en liksom ned ekstra bare for nytelsens skyld :)

Ja, jeg spiser nok sikkert mye for nytelsens skyld også:) Særlig når det er pizza og sånn i helgene.

Men det er nok de dagene jeg er veldig aktiv, jeg spiser såpass mye.

jeg trøster meg med at det er sunn mat jeg spiser de fleste dagene da:)

Skrevet

Jeg kunne godt spist så mye, men velger ikke å gjøre det for da hadde jeg garantert lagt på meg og det er jeg ikke interessert i. :o)

Jeg spiser minst like mye som kjæresten min, men han må være småspist til mannfolk å være, selv om han selv påstår han spiser myyye.

:) Ja, de er ikke alle gutta som spiser like mye.

Det er mestpå aktive dager jeg spiser såpass mye, og trøster meg med at det er stort sett sunn mat jeg spiser...

Skrevet

Om du er overvektig selv om du er såpass aktiv, spiser du for mye i forhold til det du trener bort.

Jeg trener omtrengt like mye som deg, men spiser ca. halvparten. Men skeier ut i helgene med både smågodt og kaker, så jeg er så absolutt ikke for tynn.

Men så lenge du trives med både kroppen din og matinntaket, er det vel ingen grunn til å forandre noe? :-)

Skrevet

Jeg er også veldig glad i mat og kan spise MYE! Jeg kan fint få ned fire brødskiver når jeg har god tid, ferskt brød og godt pålegg :-) Fire poteter hadde jeg hatt problemer med, men jeg kan spise som en mann. Er det noe å være flau for da? Du trener jo mye og har god matlyst. Helt supert :-)

Takk:)

Jeg også spiser kun 4 brødskiver når jeg har god tid... Vanligemorgene blir det 1-2. Det er jo mest på aktive dager jeg spiser mye. Men som sagt, føte meg så unormal som spiser like lenge som gutta, hehe;)

Men trøster meg med at det er stort sett sunn mat jeg spiser...

Skrevet

Jeg spiser også mye, like mye som de fleste menn - i alle fall når det er festmiddag, vi spiser ute eller andre spesielle arrangementer. Til vanlig holder jeg litt igjen, og prøver å stoppe før jeg er stappmett. Legger på meg hvis det er mange sånne tunge store middager tett etterhverandre, men ikke når det bare er en innnimellom.

Kan også spise 3-4 skiver hvis jeg har god tid. Som regel blir det bare 2 skiver til frokost, men gjerne 3-4 på jobb.

Jeg liker ikke å spise så tunge måltider mange dager på rad jeg heller...

Spiser for det meste sunn mat, og en del fisk:)

Skrevet

God appetitt får i allefall jeg de dagene jeg er ekstra aktiv ute i frisk luft.

Jeg synes ikke du skal endre noe så lenge du trives med deg selv :) Men du spiser mer enn det dobbelte av meg... Men kos deg videre du!

:)

Ja, det er mest de dagene jeg trener jeg spiser såpass mye. Og trøster meg med at jeg stort sett siser sunn mat..

Men helgene blir det ekstra god mat osv:)

Skrevet

Om du er overvektig selv om du er såpass aktiv, spiser du for mye i forhold til det du trener bort.

Jeg trener omtrengt like mye som deg, men spiser ca. halvparten. Men skeier ut i helgene med både smågodt og kaker, så jeg er så absolutt ikke for tynn.

Men så lenge du trives med både kroppen din og matinntaket, er det vel ingen grunn til å forandre noe? :-)

Jeg er nok ikke så veldig overvektig tror jeg. Maks 5 kg for mye. Men er litt usikker på slike mål osv:)

Men maten jeg spiser er stort sett sunn da. Går mye i fisk osv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...