Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sjeler litt til mitt forrige innlegg....

Er man hundre prosent trygg på se sjøl, så trenger en heller aldri å irritere seg over noe. Aldri behøve å hevne seg. Aldri ta seg nær av ting. Fordi en er så trygg i seg sjøl at hva andre gjør og sier ikke spiller noen rolle. Hva andre sier og gjør rokker ikke ved hvem JEG er. Tenk å ha det sånn da! ;-) Hehe... Høres kjedelig ut, egentlig.

Men med andre ord, oss dødelige som stadig tar seg nær av ting, som stadig blir forbanna, jo sterkere vi lar ting gå innpå oss, jo større uttrykk er det for at vi egentlig er ganske så utrygge og usikre på oss sjøl.

Sånn er det nok.

Skrevet

Mine mest forbanna stunder har jeg når jeg i en krangel holder på å gå fra forstanden fordi jeg ikke klarer å få motstanderen til å forstå hvor latterlig dum han/hun er.

Jeg er da ikke usikker, men fullstendig overbevist om at vedkommende motpart er en idiot, og enda værre - ikke er i stand til å se det selv.

Hehe, her tar man sjelden feil selv ser jeg...!

Skrevet

Man skal være forsiktige med å tro altfor hardnakket på ting. Fordi ting oppfattes ulikt. Alle er vi vokst opp med forskjellige input, opplevelser mm. Så det å ha respekt for hverandre må til. Noe som er sannhet for en part, er ikke det for den andre.

Men tro på oss selv må vi ha, med en viss åpenhet for andres syn av ens person.

Her har du en test du kan gjøre:

Sett deg å skriv ned navnet på ti av dine venner/bekjente, skriv så et stikkord for hver person om hvordan du oppfatter personen. Eks Tore-morsom, Kari-frekk

Vil du gi meg de stikkordene når du har gjort det??

Skrevet

Man skal være forsiktige med å tro altfor hardnakket på ting. Fordi ting oppfattes ulikt. Alle er vi vokst opp med forskjellige input, opplevelser mm. Så det å ha respekt for hverandre må til. Noe som er sannhet for en part, er ikke det for den andre.

Men tro på oss selv må vi ha, med en viss åpenhet for andres syn av ens person.

Her har du en test du kan gjøre:

Sett deg å skriv ned navnet på ti av dine venner/bekjente, skriv så et stikkord for hver person om hvordan du oppfatter personen. Eks Tore-morsom, Kari-frekk

Vil du gi meg de stikkordene når du har gjort det??

Finn - arrogant

Pål - tolerant

Per - sær

Tor - morsom

Bernt - bedreviter

Turid - følsom

Beate - from

Sølvi - klok

Mette - sjølhøytidelig

Ågot - åndelig

Skrevet

Finn - arrogant

Pål - tolerant

Per - sær

Tor - morsom

Bernt - bedreviter

Turid - følsom

Beate - from

Sølvi - klok

Mette - sjølhøytidelig

Ågot - åndelig

Disse ordene er deg selv. Dette er spennende. For meg betydde det selvransakelse. Vi har mange varianter av oss, spørs bare hvordan vi blir påvirket....

Skrevet

Disse ordene er deg selv. Dette er spennende. For meg betydde det selvransakelse. Vi har mange varianter av oss, spørs bare hvordan vi blir påvirket....

Den var litt vel svevende... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...