Gå til innhold

hodet festet - snart fødsel?

Anbefalte innlegg

Gjest nustabusta

Hei!

Jeg er i uke 35+4 i flg UL. På legekontroll i dag viste det seg at hodet hadde festet seg. Dette er mitt andre svangerskap. Blodtrykket har vært fint hele sv.skapet, men nå var det veldig høyt, 160/100. Har også fått mye vann i kroppen de siste 14 dagene, lagt på meg 2 kg på de to ukene.Får ikke på meg sko, greier ikke å knytte nevene.Urinen var fin. Legen hadde det travelt, så jeg rakk ikke å spørre om alt deyye kunne bety at fødselen kan være rett rundt hjørnet? Er det vanlig at hodet fester seg såpass tidlig i senere sv.skap?

(første fødsel startet med vannavgang 5 dager før termin, og jeg fødte en jente på 4,5 kg knappe fire timer senere) Ved en evt vannavgang hjemme nå er det vel bare å vende nesa mot sykehuset da vel...

vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/26786-hodet-festet-snart-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Blodtrykket er ingen indikasjon på at fødselen er nært forestående, men heller et signal om at det bør følges nøye opp. Du har et høyt trykk, som kan være et tegn på at du er i ferd med å utvikle svangerskapsforgiftning. Jeg vil anbefale deg å få sjekket trykket igjen en av de nærmeste dagene. Selv om urinen var fin, kan det fort skje endringer her. Jeg sier ikke dette for å skremme deg, men hvis din lege hadde det travelt, kan det tenkes at du ikke fikk all den informasjon du kunne ha behov for.

At hodet har festet seg, er normalt og sier heller ingen ting om at du kommer til å føde snart. Jeg synes du bør belage deg på å gå enda noen uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...