Gå til innhold

Oprah i går kveld - moren som drepte barnet sitt

Anbefalte innlegg

Gjest Kristhina
Skrevet

Jeg er overhodet ikke fan av Oprah av diverse grunner, men så allikevel på en episode i går. Kvinnen der ffikk en (antakelig) dødfødt baby og knivstakk og dumpet det.

Dette er selvfølgelig en forbrytelse, men det ligger også en tragedie bak det - jenta var 15 år, hadde anoreksia og bulimi og var tydeligvis veldig forvirret og redd.

Hvorfor gikk hele denne episoden ut på å "kjefte" på denne jenta? Oprah satt og var spydig og viste tydelig hva hun mente om dette. Selvfølgelig er det helt forferdelig, men det er tydelig at jenta har psykiske problemer.

Ble bare litt sint da jeg så det... :) noen andre som tenkte det samme?

Gjest hvajegtenkeromsaken
Skrevet

ja, oprah gikk rett på sak og sa det hun mente rett ut. Hun sa vel bare det alle andre tenker, og lot jenta svare for seg. F.eks der hun sa at det høres rart ut å stikke en kniv i en baby hvis man tror den allerede er død. Selvfølgelig høres det rart ut. Jeg er enig i at det var et merkelig intervju, man kunne ikke gå utifra at jenta hadde handlet rasjonelt og kunne forklare alt hun hadde gjort og hvorfor, hun var jo syk.

Skrevet

Nei. jeg var enig med Oprah jeg da.. Synes jenta så helt blåst ut, og hun satt og grein uten tårer. Lite sympati å hente fra meg i hvert fall.. INGEN unnskyldninger i verden kan dekke over hva hun gjorde mot sitt eget barn. Om det var dødfødt kunne hun heller ikke vite. hun falt jo oppå barnet, og når hun våkner gikk hun å spiste middag.. Hun sa først hun prøvde å fjerne slim fra munnen osv. så går hun til middag??? Så stikker huhn barnet med kniv i brystet etterpå? Nei, denne jenta var gal - og de hadde jo planlagt å ta livet av barnet fra de fikk vite hun var gravid.

Selv om kjæresten spilte en viktig rolle her, burde hun skjønne at dette var riv uskende galt - til og med en 15åring burde ha vett nok til å skjønne det. Ble bare provosert og sint av å se det stakkarslige trynet hennes... Blir kvalm av å tenke på det. Hun fortjener livsstraff.

Gjest Kristhina
Skrevet

Nei. jeg var enig med Oprah jeg da.. Synes jenta så helt blåst ut, og hun satt og grein uten tårer. Lite sympati å hente fra meg i hvert fall.. INGEN unnskyldninger i verden kan dekke over hva hun gjorde mot sitt eget barn. Om det var dødfødt kunne hun heller ikke vite. hun falt jo oppå barnet, og når hun våkner gikk hun å spiste middag.. Hun sa først hun prøvde å fjerne slim fra munnen osv. så går hun til middag??? Så stikker huhn barnet med kniv i brystet etterpå? Nei, denne jenta var gal - og de hadde jo planlagt å ta livet av barnet fra de fikk vite hun var gravid.

Selv om kjæresten spilte en viktig rolle her, burde hun skjønne at dette var riv uskende galt - til og med en 15åring burde ha vett nok til å skjønne det. Ble bare provosert og sint av å se det stakkarslige trynet hennes... Blir kvalm av å tenke på det. Hun fortjener livsstraff.

Jenta var gal ja - i den forstand at hun hadde såpass store psykiske problemer at hun neppe forsto hva hun gjorde der og da. 15 år og helt alene med alle tanker og bekymringer rundt graviditeten!

Tviler sterkt på at hun ville gjort det samme dersom babyen hadde skreket og rørt på seg.

Gjest Kristhina
Skrevet

Jenta var gal ja - i den forstand at hun hadde såpass store psykiske problemer at hun neppe forsto hva hun gjorde der og da. 15 år og helt alene med alle tanker og bekymringer rundt graviditeten!

Tviler sterkt på at hun ville gjort det samme dersom babyen hadde skreket og rørt på seg.

Gjest Filifjompen
Skrevet

Hun måtte iallefall være blåst som stilte opp på TV! Hva hadde hun ventet liksom? Hun fikk vel en livs lønn for å ta imot den kjeften tenker jeg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...