Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Lyst å prøve noe helt nytt og spennede til middag igjen, men er så usikker hva jeg skal ha. Jeg trenger tips til forskjellig spennede mat:) 0 Siter
pekkaline Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Du spiser kjøtt? Løvbiff er jo digg, eller biffsnadder. 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Du spiser kjøtt? Løvbiff er jo digg, eller biffsnadder. Ja, jeg spiser kjøtt. Men kun noen ganger, prøvd nå å kutte litt ut, men jeg liker det. Jeg har løvbiff oppi nå om dagene, jeg så du anbefalte det til noen her engang! Men lyst å prøve noe annet også Hvordan biffsnadder tenker du på? Finnes det noe super godt? 0 Siter
sunnie1365380407 Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Noe jeg synes er kjempegodt i pitabrød er kalde, rå grønnsaker med en liten dæsj majones eller remulade oppi. Kanskje mer egnet til lunsj enn middag, men verdt å prøve 0 Siter
Gjest blame Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 I pitabrød pleier jeg å ha stekt kjøttdeig, ost, mais, salat, tomat og agurk.. sånn ca. Eller ost og skinke + grønnsaker. Dressing eller lettrømme til. Hvis du kjøper en pose med amerikansk gryterett, så står det oppskrift bakpå (gjorde det før iallfall), om hva ekstra du kan ha i gryteretten og så ha den i pitabrød. Ganske godt 0 Siter
thuva1365380402 Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Vi bruker kjøttpølse som vi deler opp i biter og steker de i steikepanna. Dette har vi inne pitabrød sammen med salat, dressing og ost. Kjempegodt. 0 Siter
Gjest Jente31 Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Kylling med tomat og ketchup synes jeg er godt i pitabrød:-) Det fikk jeg helt dilla på da jeg var i Bulgaria, hvor vi spiste dette. 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Ja, jeg spiser kjøtt. Men kun noen ganger, prøvd nå å kutte litt ut, men jeg liker det. Jeg har løvbiff oppi nå om dagene, jeg så du anbefalte det til noen her engang! Men lyst å prøve noe annet også Hvordan biffsnadder tenker du på? Finnes det noe super godt? Stek kyllingbiter gyllenbrune ha i 2ss tikka-mazalasaus, 3 ss tomatpurré, halv dl vann og halv teskje chilikrydder. La dette surre ca 10-15 min på svak varme. Ta ut kjøttet og hell en boks rømme eller creme fraiche i stekepanna. Obs! Ikke vask panna i mellom, det er meningen at rømmen skal ta opp kryddersmaken. Ha i pitabrød sammen med isbergsalat eller kinakål, tomat og agurk. --------- Kjøp pose med ferdig marinering til kylling. Mariner og stek kyllingen. Lag rømmedressing: 1 beger rømme, 1 ts sitronkonsentrat og ca 1,5 ss sukker. Ha i pitabrød sammen med isbergsalat eller kinakål, tomat, agurk og norvegia skåret i terninger. 0 Siter
Lurveline Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Ja, jeg spiser kjøtt. Men kun noen ganger, prøvd nå å kutte litt ut, men jeg liker det. Jeg har løvbiff oppi nå om dagene, jeg så du anbefalte det til noen her engang! Men lyst å prøve noe annet også Hvordan biffsnadder tenker du på? Finnes det noe super godt? Den kom vel på feil sted men til riktig person:o) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Stek kyllingbiter gyllenbrune ha i 2ss tikka-mazalasaus, 3 ss tomatpurré, halv dl vann og halv teskje chilikrydder. La dette surre ca 10-15 min på svak varme. Ta ut kjøttet og hell en boks rømme eller creme fraiche i stekepanna. Obs! Ikke vask panna i mellom, det er meningen at rømmen skal ta opp kryddersmaken. Ha i pitabrød sammen med isbergsalat eller kinakål, tomat og agurk. --------- Kjøp pose med ferdig marinering til kylling. Mariner og stek kyllingen. Lag rømmedressing: 1 beger rømme, 1 ts sitronkonsentrat og ca 1,5 ss sukker. Ha i pitabrød sammen med isbergsalat eller kinakål, tomat, agurk og norvegia skåret i terninger. Tusen takk for oppskrift og bra forklaring:) Da skal du se at det blir middag på meg også 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Du kan ha tacomix oppi Bare tacomix? Blir ikke det litt kjedlig;) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Noe jeg synes er kjempegodt i pitabrød er kalde, rå grønnsaker med en liten dæsj majones eller remulade oppi. Kanskje mer egnet til lunsj enn middag, men verdt å prøve Jeg har før prøvd uten kjøtt, men det blir ikke sikkelig til middag! Så ja, det du skrev passer best til lunch:) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Kylling med tomat og ketchup synes jeg er godt i pitabrød:-) Det fikk jeg helt dilla på da jeg var i Bulgaria, hvor vi spiste dette. Jeg kan ikke fordra tomat, så tviler jeg tar det oppi. Men er kylling og ketchup noe godt da, hørtes nemlig ikke noe godt ut. Men jeg har heller ikke prøvd. Når jeg var et barn spiste jeg mye rart;) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Vi bruker kjøttpølse som vi deler opp i biter og steker de i steikepanna. Dette har vi inne pitabrød sammen med salat, dressing og ost. Kjempegodt. Det må jeg prøve! 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 I pitabrød pleier jeg å ha stekt kjøttdeig, ost, mais, salat, tomat og agurk.. sånn ca. Eller ost og skinke + grønnsaker. Dressing eller lettrømme til. Hvis du kjøper en pose med amerikansk gryterett, så står det oppskrift bakpå (gjorde det før iallfall), om hva ekstra du kan ha i gryteretten og så ha den i pitabrød. Ganske godt Det var mange gode forslag, må teste det ut! Godt at andre har testet litt før meg, er ei som ikke tester så mye lenger! 0 Siter
Gjest det du liker Skrevet 23. februar 2007 Skrevet 23. februar 2007 Ost og skinke, salat, kyllingfilet, fiskekake, karbonade, kjøttdeig og salat/ost, gryterett, pølsebiter, pepperoni, fiskepinner. 0 Siter
pekkaline Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Ja, jeg spiser kjøtt. Men kun noen ganger, prøvd nå å kutte litt ut, men jeg liker det. Jeg har løvbiff oppi nå om dagene, jeg så du anbefalte det til noen her engang! Men lyst å prøve noe annet også Hvordan biffsnadder tenker du på? Finnes det noe super godt? Strimlet godt krydret kjøtt (oksekjøtt) 0 Siter
Gjest Tacomix Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Ost og skinke, salat, kyllingfilet, fiskekake, karbonade, kjøttdeig og salat/ost, gryterett, pølsebiter, pepperoni, fiskepinner. Tusen takk for dine forslag. Det er godt å få bekrefta at ting går ann å ha i pitabrød! 0 Siter
Lucretia Skrevet 24. februar 2007 Skrevet 24. februar 2007 Godt pitabrødtips: Tzatziki, falafel, og ellers vanlig salat, agurk, tomat, mais... Masse tzatziki! Kan også f.eks. smøre innsiden av brødet med hummus før du har tingene oppi. Kjempegodt! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.