Gå til innhold

Er det farlig å ikke drikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bare en liten opplysning - det går faktisk ann å drikke selv om du ikke er tørst....

På den annen siden - dette må være en troll-tråd, for så dumme mennesker klarer ikke å logge seg på en PC....

"På den annen siden - dette må være en troll-tråd, for så dumme mennesker klarer ikke å logge seg på en PC.... "

hehe der sa du det. :-)

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• ShitDiddelyDo

5

• Debra-irl

3

• Goliath

2

• kaffepiken

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Hvis du ikke klarer å innta væske bør du gå til legen, for da er det noe galt med deg.

Hvis du er for lat til å drikke fordi du ikke er tørst bør du gå til psykolog, for da er det også noe riv, ruskende galt et eller annet sted.

Men jeg heller mot Goliaths teori, for med mindre du er fysisk syk høres dette for dumt ut til å være sant.

Var denne til meg da?

Jeg sitter jo her og drikker cola fordi det endelig er helg og vinterferie, jeg skal kanskje ta en liten dram snart også jo :)

ShitDiddelyDo
Skrevet

Var denne til meg da?

Jeg sitter jo her og drikker cola fordi det endelig er helg og vinterferie, jeg skal kanskje ta en liten dram snart også jo :)

Sorry. Jeg trodde jeg svarte trådstarterdama.

Skrevet

Sorry. Jeg trodde jeg svarte trådstarterdama.

hehe du er tilgitt ;)

Gjest enda ikke en dråpe!
Skrevet

Det med å ikke føle tørst kommer av at du drikker for lite. Du bør ha i deg et par liter vann om dagen.

Hadde du fått i deg det en periode, ville du følt tørste etterhvert.

Hvis du ikke drikker, blir natrium/kaliumbalansen i kroppen ute av lage og det kan føre til hjerte og nyresvikt. Da dør man til slutt...

Du kan se på urinen om den er mørk, eller lukter sterkt. Hvis den er det, har du alt for lite væske i kroppen. Man kan også måle hos legen ved å ta bl.a. blodprosent og urinprøve.

Lite væske på sikt, fører til væskeopphopninger i kroppen og annen sykdom.

Da er vel valget enkelt?

Du

ga

et

sikkelig

godt

svar!

Godt

å

vite

slike

ting.

Skal

heretter

prøve

å

drikke

mye!

Har

drikket

3

passe

store

glass

med

vann

i

efta/kveld,

det

begynner

å

hjelpe

igjen!

Skrevet

Du kan bli dehydrert. Jeg ble det en gang (ikke med vitende og vilje), svimte av og gikk i bakken så det sang, og vips - tur på sykehuset og få intravenøs væsketilførsel. Spar deg selv for den moroa. :)

Skal

prøve

det:)!

Trenger

kanskje

seriøs

hjelp

med

å

i

meg

drikke!

Skrevet

Merkelig fenomen som jeg aldri har hørt om før.

Men

da

har

du

hørt

om

det

fenomene

Skrevet

Hvis du ikke klarer å innta væske bør du gå til legen, for da er det noe galt med deg.

Hvis du er for lat til å drikke fordi du ikke er tørst bør du gå til psykolog, for da er det også noe riv, ruskende galt et eller annet sted.

Men jeg heller mot Goliaths teori, for med mindre du er fysisk syk høres dette for dumt ut til å være sant.

Kanskje

jeg

bør

til

legen

ja.

Noe

galt

kan

det

jo

være!

Skrevet

Du trenger ikke drikke fordi du vil eller har lyst på, men fordi du må.

Kan du spise deg en saftis eller no?

Ja,

det

kunne

jeg

jo

kanskje

spise!

Da

får

jeg

hvertfall

i

meg

væske

Skrevet

Ta deg en brigg du;o)

Hva

er

brigg?

Gjest Shira12
Skrevet

Du bør drikke ja, eller du bør ikke, du må.

Se på urinen, er den konsentrert, mørk og stram lukt på, da drikker du for lite. Den skal være blank.

1-2 liter væske bør du få i deg per dag. Og tro meg, dette kan jeg, så mye jeg "henger" på uroavd, og der blir vi passet veldig godt på, at vi drikker nok.

Ha til vane at du finner deg ett stort glass vann sammen med maten din.

Skrevet

Bare en liten opplysning - det går faktisk ann å drikke selv om du ikke er tørst....

På den annen siden - dette må være en troll-tråd, for så dumme mennesker klarer ikke å logge seg på en PC....

Noe

sant

er

det

i

tråden,

men

kanskje

jeg

er

et

lite

troll

idag

også!

Hvem

vet?

Skrevet

Hva er det som hindrer deg i å drikke? Kan du ikke bare bestemme deg for å drikke et par glass vann selv om du ikke er tørst?

Skrevet

Ja, det er farlig å ikke få i seg væske. Kroppen din består av ca. 70% vann. Og du forbruker en god del vann hver eneste dag selv om du ikke er i særlig aktivitet.

Noe væske får du i deg via maten, men ikke nok til å holde det hydrert.

Så finn frem vannglasset, fyll det opp og drikk!

Skrevet

Men

da

har

du

hørt

om

det

fenomene

Jaja du får si ifra når du har drukket noe da...

Skrevet

Ja,

det

kunne

jeg

jo

kanskje

spise!

Da

får

jeg

hvertfall

i

meg

væske

Håper du får i deg noe. Og ikke tenk at du skal ha i deg en liter hvis det er uoverkommelig. Begynn i det små, ta en spiseskje av gangen eller no, men det er viktig at du gjør det snarlig. Bare saftis holder ikke lenge.

Skrevet

Skal

prøve

det:)!

Trenger

kanskje

seriøs

hjelp

med

å

i

meg

drikke!

Jeg har vært leder på leir, da det var hetebølge, og væske var derfor viktig å få i barna. trikset vi innførte var at hver gang man så at noen drakk, skulle man ta en slurk selv.. dermed får man i seg en god del etterhvert.

du kan jo prøve det?

men HVORFOR har du ikke drukket?

Skrevet

Hvis du mener alkohol så er svaret nei, hvis du mener all slags væske, så er svaret JA, det kan du faktisk fort DØ av. Og det er ikke en spøk!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Hvis du mener alkohol så er svaret nei, hvis du mener all slags væske, så er svaret JA, det kan du faktisk fort DØ av. Og det er ikke en spøk!

"så er svaret JA, det kan du faktisk fort DØ av. Og det er ikke en spøk!"

Vel talt!

Det er ingen spøk å dø. :)

Skrevet

"så er svaret JA, det kan du faktisk fort DØ av. Og det er ikke en spøk!"

Vel talt!

Det er ingen spøk å dø. :)

Det hørtes skummelt ut...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...