Gå til innhold

Jeg trenger ny internettleverandør

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kan noen hjelpe meg å velge?

Jeg har hatt nextgentel i alle år, men nå gidder jeg ikke mer. Etter at jeg flyttet har det bare vært surr. Jeg vil ikke ha Telenor.

Jeg trenger en linje som er kjapp nok til å se web-tv med, i tillegg til at den er stabil.

Jeg trenger IP-telefoni hvor man ringer gratis til fasttelefoner.

Jeg trenger trådløst nett.

Jeg trenger noen som ikke bruker lang tid på å få meg på nett og som har en kundeservice som er til å leve med.

Aller helst skulle jeg beholdt mailadressene mine også, men det er det vel ingen som får til??

(Prisen bør ligge på ca kr. 3-400 pr. måned, evt. en hundrelapp mer hvis det inkluderer IP-telefoni). Alle andre forslag mottas med takk, jeg har blitt foreslått Skype, men det er så mye å velge mellom at jeg går helt i surr.

Skrevet

Sjekk på telepriser.no - der er det oversikt over priser, vilkår og hastighet osv.

Skrevet

Sjekk på telepriser.no - der er det oversikt over priser, vilkår og hastighet osv.

Tusen takk :-)

Jeg har tittet der nå, men finner ikke noen som kan beregne en pris som inkluderer telefoni... Vet du om noen bedre på IP-telefon, enn Telio?

Nextgentel skryter av 6 ukers leveringstid, men har aldri brukt under 8 uker. Hehe. Det er ikke lett det her.

En ting er hva som står på en oversikt, noe annet er hva folk erfarer...

Skrevet

Hei, jeg er i akkurat samme situasjon som deg - så jeg kommer til å følge med på denne tråden for å få noen tips! :-)

Hadde først bare tenkt på IP telefoni fra Telenor, siden det er der jeg nå har bredbånd, men etter å ha prøvd å bestille og få dette siden november(!) har jeg nå gitt opp. Pga. dårlig service i den forbindelse, så vil jeg bytte bredbåndet også, og velge en annen leverandør for IP telefoni.

Jeg lurer også veldig på dette om det da er mulig å beholde online.no mailadressen, da den er godt innarbeidet gjennom mange år - så hvis noen vet???

mvh.

Skrevet

Jeg har tittet der nå, men finner ikke noen som kan beregne en pris som inkluderer telefoni... Vet du om noen bedre på IP-telefon, enn Telio?

Nextgentel skryter av 6 ukers leveringstid, men har aldri brukt under 8 uker. Hehe. Det er ikke lett det her.

Telepriser har også oversikt over ip-telefoni-leverandører.

Men - jeg har ingen råd å gi, vi har NextGenTel (både bredbånd og ip-telefoni) og er fornøyd... :)

Skrevet

NextGenTel gir mye for pengene men de har tapt seg mye på service og oppfølging av kundene etter hvert som de har blitt større.

Det som er fremtiden innen bredbånd er fiber. Du sier ingenting om hvor du befinner deg, men på vestlandet er det Lyse som leverer veldig rask og stabil bredbånd gjennom fiber og der får du også ip-telefoni.

Dersom du bor i Oslo området, så er det mest sannsynlig ADSL som er mest tilgjengelig. Gjør et søk på Bredbåndsguiden for å se hva som er tilgjengelig der du bor ->

http://www.bredbandsguiden.no/?gclid=CMzno8mbx4oCFSYSQgodixBXgw

De fleste ADSL leverandører har også ip-telefoni med gratis fasttelefoni del. Lykke til!

Skrevet

Au da, og jeg som nettopp har installert bredbånd fra NextGenTel.

Mine erfaringer så langt er:

Tiden fra bestilling til installajon var 13 dager.

De har svart temmelig omgående på e-post.

Dette bare som en opplysning, uten at det beviser eller motbeviser noe som helst, naturligvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...