Gå til innhold

Mistet jobben idag - buhuuu

Anbefalte innlegg

Gjest lei meg idag
Skrevet

Er så lei meg. Mistet jobben idag. Min første relevante jobb siden jeg gikk ut fra skolen i 2003. Startet for 3 uker siden, men ble forespeilet langvarig med mulighet for fast. Men så ble det ikke forlengelse. Hadde ikke noe med meg å gjøre etter det jeg forsto (for jeg har stått på som bare det), men med dårlig planlegging. Men fikk litt sjokk likevel, for trodde det skulle bli mer.

Føler meg så mislykka. Da jeg gikk ut fra skolen var det umulig å få relevant jobb (var på 4 intervjuer uten hell) og etter det har jeg følt meg som en kastball mellom div. vikarbyråer. Og nå når jeg endelig finner en jobb jeg liker vil de ikke ha meg. Nei, kan ikke si jeg ser så lyst på livet idag. Gruer meg til å begynne å søke på jobber igjen. Føler meg uønsket alle steder.

Gjest Marinaa
Skrevet

Uff, dette høres ikke noe særlig ut. Men du må ikke miste håpet! At du ikke var rett for denne jobben, betyr ikke at det ikke finnes noen andre jobber der ute som passer for deg.

Send ut masse søknader, oppgrader cv og stå på! Og å gå på fire intervjuer for å få jobb er slett ikke uvanlig. Kjenner mange med høy utdanning og kjempegode karakterer og fin personlighet som har gått på flere titalls intervjuer. Nå, etter en god stund, har de fått seg godt betalt og utfordrende jobber som de er veldig fornøyde med.

Si til deg selv at du nå har fått en sjanse til å finne drømmejobben :-)

Skrevet

Så dumt at du mistet jobben da!

Men nå er det heldigvis mye ledige jobber rundtforbi, så det skulle ikke være så fryktelig vanskelig å finne en annen.

Men - 4 intervjuer er ikke mye, det er ingen grunn til å gi opp etter det. Dessuten er det god trening, selv om man ikke får jobben.

Gjest lei meg idag
Skrevet

Så dumt at du mistet jobben da!

Men nå er det heldigvis mye ledige jobber rundtforbi, så det skulle ikke være så fryktelig vanskelig å finne en annen.

Men - 4 intervjuer er ikke mye, det er ingen grunn til å gi opp etter det. Dessuten er det god trening, selv om man ikke får jobben.

Nei 4 intervjuer er ikke så mye. Det kjipe med de intervjuene var at jeg hadde bekjente i 3 av firmaene, og 2 av dem skulle iallefall legge inn et godt ord for meg. Hun siste var mer en gammel bekjent. Men men, det er vel ingen garanti at man kjenner noen i et firma.

Gjest lei meg idag
Skrevet

Uff, dette høres ikke noe særlig ut. Men du må ikke miste håpet! At du ikke var rett for denne jobben, betyr ikke at det ikke finnes noen andre jobber der ute som passer for deg.

Send ut masse søknader, oppgrader cv og stå på! Og å gå på fire intervjuer for å få jobb er slett ikke uvanlig. Kjenner mange med høy utdanning og kjempegode karakterer og fin personlighet som har gått på flere titalls intervjuer. Nå, etter en god stund, har de fått seg godt betalt og utfordrende jobber som de er veldig fornøyde med.

Si til deg selv at du nå har fått en sjanse til å finne drømmejobben :-)

Bare for å påpeke det, så var det ikke pga. meg at jeg ikke fikk fortsette. De sa ifra hvordan ståa var. Og det var visst pga. at de hadde overbemannet jobben. I tillegg skulle de visst sette bort en del av jobbene til et eksternt firma. Da er det jo vanlig at de siste inn er de første ut. Kjipt, men sånn er det.

Gjest kvitsymra
Skrevet

Det eg tenkte på.

Du har litt å skrive på CVen. Og de kan kanskje være referanse for deg på din neste jobb.

Mye bedre enn ingenting?

Du viste at du mestret å arbeide disse 3 ukene. Ergo så mestrer du også neste jobb som dukker opp. Opp med humøret, ikke gi deg!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...