Gå til innhold

Feiring av Kongen på Tv2 - mye rart der?

Anbefalte innlegg

Gjest Gappasa
Skrevet

Titter litt på feiringen av Kongen nå, det er vel i Rådhuset i Oslo det foregår. Alt som kan krype og gå av kongelige og politikere og mektige mennesker er samlet der nå.

Forstår det sånn at de har ønsket et folkelig show, blant annet med barneopptreden og så videre.

Det virker allikevel litt rart å ha med visesyngende småunger som ikke kan teksten, er helt ufokuserte og synger falskt? For all del, de er søte og flinke til å være fem år gamle, men hvorfor har de ikke lagt litt mer vekt på kvalitet i denne feiringen?:)

Gjest Gappasa
Skrevet

Ser nettopp at det er kommet et liknende innlegg under her. Bortsett fra at personen er helt uenig med meg ;)

For all del, symfoniorkester er kjedelig, men det finnes en mellomting synes nå jeg :)

Skrevet

helt enig... har sittet å tenkt på deg jeg og.

jeg gikk forbi rådhuset på vei hjem fra jobb i sta, og så at det sto 10-15 uniformerte politimenn utenfor, så jeg trodde det var no terrorr på gang jeg! holdt på å ringe nyhetene.. men heldigvis måtte jeg løpe for å rekke kollektiven, så jeg glemte det!

Skrevet

helt enig... har sittet å tenkt på deg jeg og.

jeg gikk forbi rådhuset på vei hjem fra jobb i sta, og så at det sto 10-15 uniformerte politimenn utenfor, så jeg trodde det var no terrorr på gang jeg! holdt på å ringe nyhetene.. men heldigvis måtte jeg løpe for å rekke kollektiven, så jeg glemte det!

Haha, hadde tatt seg ut.

"Hei VG, det foregår noe på rådhuset....".

Skrevet

Haha, hadde tatt seg ut.

"Hei VG, det foregår noe på rådhuset....".

jeg er glad jeg ikke gjorde det... hehe

sende en flokk at pressefolk og ekstra nyhetssending dit, også var det bare lunsj-pausen til de politifolka som skulle passe på de kongelige...

Skrevet

Jeg er helt uenig jeg. Jeg syns det er nettopp de aller minste som gjorde showet i dag! Både de som danset og de som sang! Og så vidt jeg kunne se var det de som fikk mest respons fra de kongelige også.

Ballongene på slutten la an til skikkelig bursdagsstemning og dronninga så ut til å storkose seg med å svinge seg i kretsen :-)

Gjest Gappasa
Skrevet

Jeg er helt uenig jeg. Jeg syns det er nettopp de aller minste som gjorde showet i dag! Både de som danset og de som sang! Og så vidt jeg kunne se var det de som fikk mest respons fra de kongelige også.

Ballongene på slutten la an til skikkelig bursdagsstemning og dronninga så ut til å storkose seg med å svinge seg i kretsen :-)

Det er flott med noe utradisjonelt altså, det skal jeg ikke nekte for :)

Følte bare at det ble litt feil når halvparten av alle som var der ikke hadde noen aning om hvem Kongen er. Men så er jeg veldig patriotisk og får litt gåsehud av magiske, høytidelige kongelige feiringer ;)

Skrevet

Jeg så bare glimt av innslagene, men det så ut til å være et variert og greit festprogram.

men den greia på slutten, med unger som tripper rundt mellom ballonger mellom beina på kongeparet, det ble litt for dumt syns jeg.

Vel skal det være folkelig, men dette var jo rene barnebursdagsopptrinnet. Det med ballongene altså.

Gjest Pontiac
Skrevet

Fikk ikke med meg alt men synes det var et litt anneledes og fint show jeg da :)

Spesiellt falt jeg pladask for den rockegruppen av svært så unge spirer. Han sang bra og de spilte supert, og så var han jo bare såååå sjarmerende den guttungen som sang, med sitt lange bustete hår.

:D

Skrevet

Ser nettopp at det er kommet et liknende innlegg under her. Bortsett fra at personen er helt uenig med meg ;)

For all del, symfoniorkester er kjedelig, men det finnes en mellomting synes nå jeg :)

He, he.

Da er vi ihvertfall enige om at vi er uenige :o)

Gjest kristinna
Skrevet

Jeg så bare glimt av innslagene, men det så ut til å være et variert og greit festprogram.

men den greia på slutten, med unger som tripper rundt mellom ballonger mellom beina på kongeparet, det ble litt for dumt syns jeg.

Vel skal det være folkelig, men dette var jo rene barnebursdagsopptrinnet. Det med ballongene altså.

Det tenkte jeg også!

Skrevet

Jeg synes det var nydelig. Dette var alle fylkenes gave til kongeparet, og de hadde tydeligvis samkjørt sitt opplegg slik at resultatet ble en fin spennvidde.

Alle som opptrådte var under 18 år, det var den røde tråden i forestillingen. Og opplegget var altså at hvert fylke bidro med et innslag. Og barnehageinnslaget scoret høyt på sjarm. Hvis man skal gi Kongen et tverrsnitt av "det unge kultur-Norge" er det helt riktig å vise både små barn og nærmest proffe 17-åringer.

Velsignet også med en opptreden uten konkurranse, uten avstemning og kåring og uten kommersielt preg.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg synes det var nydelig. Dette var alle fylkenes gave til kongeparet, og de hadde tydeligvis samkjørt sitt opplegg slik at resultatet ble en fin spennvidde.

Alle som opptrådte var under 18 år, det var den røde tråden i forestillingen. Og opplegget var altså at hvert fylke bidro med et innslag. Og barnehageinnslaget scoret høyt på sjarm. Hvis man skal gi Kongen et tverrsnitt av "det unge kultur-Norge" er det helt riktig å vise både små barn og nærmest proffe 17-åringer.

Velsignet også med en opptreden uten konkurranse, uten avstemning og kåring og uten kommersielt preg.

Helt enig med deg! En fantastisk forestilling.

Og siden kongeparet selv er besteforeldre, vil jeg tro de virkelig koste seg med å se på alle barna...

Kong Carl Gustav lo jo så tårnene rant, og forsøkte å skjule seg bak et hefte...

Skrevet

Det var jo bare fantastisk bra. Alt sammen. Og særlig de tre som kvedet (kvad, kveet, kvodet?) og han fra Dansefeber som breaka. Hurra for at Kongehuset kan forandre seg, da vil de bestå!

Kong Gustav var jo skjønn, noe man ikke kan si om Albert fra Monaco. Trøtt type.

Gjest sola mi
Skrevet

Jeg synes at det var helt flott! Hele familien satt her hjemme og koset seg stort. Endelig noe som ikke skal være så prangende og fint og flott og korekt!!

Og jeg likte den svært personlige talen til marta louise også når hun nesten begynte å grine. Dette var nært og folkekjært og gripende på en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...