Gå til innhold

Tupperware

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noe Tupperware å anbefale? Noe du er svært fornøyd med? Jeg synes slikkepotten er meget bra.

Kan ikke komme på noe jeg har vært direkte misfornøyd med.

Skrevet

Kaketinene er helt supre! Og potetskrelleren.

Skrevet

Jeg var TW-dame for noen år siden, og var min egen beste kunde. ;) Det som er mest i bruk nå, 7 år senere, er slikkepotten, brødkniven, melboksene (de gjennomsiktige med rødt el. blått to-delt lokk), boksåpneren, frukt-og-grønt beholderne (slike med to lufteventiler), noen runde dyptallerken-lignende beholdere (brukes til middagsrester), og påleggeeskene (slike som kan stables).

Mindre benyttet, men veldig bra allikevel, er ulike bakeformer (den mattgrønne typen) og kaketinene.

Det som blir minst benyttet, og som faktisk er på vei ut herfra med neste ryddelass, er typiske seosng-/lokkevarer, som olje-/eddikholder, og vaffelfat med syltetøybeholder.

Skrevet

Kaketinene er helt supre! Og potetskrelleren.

Jeg har aldri noensinne vært på et Tuppperwareparty og trodde alt med dette var bare tull. Jeg mener jo fortsatt at det fins like bra plast i butikken. Men jeg fikk en potetskreller i gave, og jeg kan bare underskrive på at den er det beste som fins til å skrelle både poteter og andre grønnsaker. Til og med jeg med leddgiktfingre greier å skrelle poteter nå! :)

Skrevet

Jeg har aldri noensinne vært på et Tuppperwareparty og trodde alt med dette var bare tull. Jeg mener jo fortsatt at det fins like bra plast i butikken. Men jeg fikk en potetskreller i gave, og jeg kan bare underskrive på at den er det beste som fins til å skrelle både poteter og andre grønnsaker. Til og med jeg med leddgiktfingre greier å skrelle poteter nå! :)

Tupperware er genialt. Jeg har heller ikke vært på party, men noen forhandlere holder "stand" på kjøpesentre rundt omkring, fra tid til annen. Jeg kjøper direkte fra forhandler noen ganger, får det levert fraktfritt på døra..

Skrevet

Boksåpneren - helt genial fordi du slipper å dyppe det møkkete lokket nedi innholdet i boksen når den er åpnet, pluss at i disse blekkulftider hvor vi sorterer metallavfall er det kjekt å slippe skarpe kanter på avskårne lokk.

Dessuten bruker jeg en sånn hakkemaskin fra tupperware svært ofte til oppkutting av løk, salsa, sauser, dressinger etc. (bolle med knivinnsats)

Kaketina er også fin - men jeg lager ikke så ofte kaker. Irriterer meg over at den tar opp stor plass i skapet;-)

Bokser til frysing + micromat, de som kan tas rett fra frysen og settes i microen. De er geniale.

Jada jada. Jeg er en skikkelig kjerring - hehe. Skapet fullt:-)

Hva som er minst i bruk og som jeg overhodet ikke trengte; boks med rivjern til f.eks ost, rivjern til grønnsaksstrimler/potetskiver, boks til å ha grønnsaker i kjøleskapet.

Skrevet

Boksåpneren - helt genial fordi du slipper å dyppe det møkkete lokket nedi innholdet i boksen når den er åpnet, pluss at i disse blekkulftider hvor vi sorterer metallavfall er det kjekt å slippe skarpe kanter på avskårne lokk.

Dessuten bruker jeg en sånn hakkemaskin fra tupperware svært ofte til oppkutting av løk, salsa, sauser, dressinger etc. (bolle med knivinnsats)

Kaketina er også fin - men jeg lager ikke så ofte kaker. Irriterer meg over at den tar opp stor plass i skapet;-)

Bokser til frysing + micromat, de som kan tas rett fra frysen og settes i microen. De er geniale.

Jada jada. Jeg er en skikkelig kjerring - hehe. Skapet fullt:-)

Hva som er minst i bruk og som jeg overhodet ikke trengte; boks med rivjern til f.eks ost, rivjern til grønnsaksstrimler/potetskiver, boks til å ha grønnsaker i kjøleskapet.

To av dine tre ikke-ting er i ukentlig bruk her i huset, den osteriveren er jo topp! ;)

Gjest salatslyngen
Skrevet

Salatslyngen - den fungerer veldig fint, akkurat som en sentrifuge til å få salaten tørr igjen etter skylling.

Skrevet

Kjevla! Ingen over, ingen ved siden! Finnes ikke bedre kjevle. Selv eksen min, som aldri skjønte poenget med tuppis, var overbegeistret for den kjevla. :o)

Gjest mye kjekt å ha
Skrevet

To av dine tre ikke-ting er i ukentlig bruk her i huset, den osteriveren er jo topp! ;)

Osteriver`n er i bruk her minst èn gang i uken.

Boksen til å ha grønnsaker i er i bruk hver dag, kjøper jeg inn grønnsaker, så tar jeg de alltid ut av posene og legger det oppi den, de holder seg jo sååååå lenge :).

Servofix`n (mener den heter det) er også helt uunnværlig her, brukes nesten hver dag. Både når vi steker pannekaker, vafler, kokte pølser holdes varme i den, holder grønnsaker varme, osv osv.

Elisabeth1365380359
Skrevet

quick chef er en fantastisk oppfinnelse!

Gjest ChiengMai
Skrevet

De tingene jeg bruker mest er boksåpneren, shakebegeret og den firkanta boksen med rist inni til å holde f.eks pannekaker varme (servelett?). Og osteklokka er jo brukt daglig. Pluss den grønnsakboksen som er så bra for gulerøttene. Fikk et par sånne i takkegave nylig, de er helt topp. Ja, og så salatslynga, da, men den er ny for meg så den har jeg ikke prøvd så ofte.

Det mest oppskrytte produktet deres er den lille blå med kniver i til å hakke løk eller nøtter med. Snakk om sjit!

Gjest ChiengMai
Skrevet

quick chef er en fantastisk oppfinnelse!

Men quick chef mini (løkhakkeren) er noe j*vla sjit.

Skrevet

De tingene jeg bruker mest er boksåpneren, shakebegeret og den firkanta boksen med rist inni til å holde f.eks pannekaker varme (servelett?). Og osteklokka er jo brukt daglig. Pluss den grønnsakboksen som er så bra for gulerøttene. Fikk et par sånne i takkegave nylig, de er helt topp. Ja, og så salatslynga, da, men den er ny for meg så den har jeg ikke prøvd så ofte.

Det mest oppskrytte produktet deres er den lille blå med kniver i til å hakke løk eller nøtter med. Snakk om sjit!

Ja, shakebegeret hadde jeg nesten glemt, det bruker jeg jo også nesten daglig (til jevninger, tomatsaus, eggemat etc).

Skrevet

Jeg eier ikke en tupperware ting, og nekter å gå på homeparty! Men jeg ønsker meg en slik bolle med rist i bunnen til å oppbevare salat i. Har prøvd å få en ansatt i barnehagen til unga til å få kjøpt en til meg. Hun er den eneste jeg vet om som har vært på tupperwareparty noen gang.

Skrevet

Potetskrelleren, uten tvil. Den er super! Selv med mine vonde fingre går potetskrellingen som en lek :)

Gjest mye kjekt å ha
Skrevet

Potetskrelleren, uten tvil. Den er super! Selv med mine vonde fingre går potetskrellingen som en lek :)

det sier flere i min slekt også, de er ille plaget av leddgikt, og finner ingen potetskreller som denne :) ... bortsett fra at noen av de har måtte bytte den inn igjen pga at den ruster, dette er det jo garanti på, de har derfor to stk. slik at de ikke er uten skreller mens den andre er levert inn igjen.

Skrevet

Jeg eier ikke en tupperware ting, og nekter å gå på homeparty! Men jeg ønsker meg en slik bolle med rist i bunnen til å oppbevare salat i. Har prøvd å få en ansatt i barnehagen til unga til å få kjøpt en til meg. Hun er den eneste jeg vet om som har vært på tupperwareparty noen gang.

Den bollen med rist er en velbrukt sak her i huset, ja.

Her kan du muligens finne ut nærmeste forhandler, og bestille direkte, det du ønsker.

http://www.tupperware.dk/Norway/30.html

Skrevet

Boksåpneren og vinåpneren.

Boksåpneren har jeg, ja - ikke Tupperware, men den samme patenten, som senere ble solgt til Tupperware. Min ble kjøpt i Tyskland. Den er god!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...