Gå til innhold

28 år gammel kvinne og på jakt etter jobb - håpløst?

Anbefalte innlegg

Gjest 28 år gammel og på jakt etter jobb - håpløst?
Skrevet

Skal søke jobber nå. Ser for meg noe fast etterhvert. Problemet er at jeg er kvinne og 28 år. Er ikke det nok grunn til at ingen vil ansette meg? Med tanke på at jeg sikkert kommer til å stifte familie etterhvert osv. Har på følelsen at ingen bedrifter vil ansette kvinner i "fødealder". Stemmer dette? Isåfall er det utrolig kjipt.

Skrevet

Det stemte ikke for meg i alle fall. Jeg fikk fast jobb som 27-åring og sjefen kommenterte til og med hvilke ordninger de har ifm barselspermisjon ettersom jeg "jo var i den alderen at jeg sikkert skulle ha små etterhvert".

Skrevet

For meg stemmer det ikke i det hele tatt. Jeg driver og ansetter 2 personer nå og ansetter faktisk 2 kvinner i rette "fødealder". Det er fordi de er de best kvalifiserte og passer best til jobben. At jeg kan miste de for en periode i fremtiden mht. barn og slikt er noe man som sjef og leder må ta med i beregningen når man driver ett firma.

Men på den annen side, kvinner som søker jobb mens de er gravide eller forsøker å bli det og ikke opplyser om det har jeg ikke noe til overs for. De som søker fast jobb bare for å få permisjonspengene altså, da er det mye mer fair å evnt. ta ett vikariat...

Men som sagt - at du er i "fødealder" ville ikke hatt noe særlig å si for meg hvis du var den rette!

Gjest tall eller artikkel
Skrevet

For meg stemmer det ikke i det hele tatt. Jeg driver og ansetter 2 personer nå og ansetter faktisk 2 kvinner i rette "fødealder". Det er fordi de er de best kvalifiserte og passer best til jobben. At jeg kan miste de for en periode i fremtiden mht. barn og slikt er noe man som sjef og leder må ta med i beregningen når man driver ett firma.

Men på den annen side, kvinner som søker jobb mens de er gravide eller forsøker å bli det og ikke opplyser om det har jeg ikke noe til overs for. De som søker fast jobb bare for å få permisjonspengene altså, da er det mye mer fair å evnt. ta ett vikariat...

Men som sagt - at du er i "fødealder" ville ikke hatt noe særlig å si for meg hvis du var den rette!

Si meg, du som driver firma og allslags... Vet du forskjell på et firma og ett firma?

Ganske stor forskjell ser du, på artikler og tall....

;-)

Ørkenvandreren
Skrevet

Det kan være et problem det du peker på.

Men i all hovedsak tror jeg man får jobben hvis arbeidsgiver vurderer deg som best kvalifisert,

Caloni Makaroni
Skrevet

Si meg, du som driver firma og allslags... Vet du forskjell på et firma og ett firma?

Ganske stor forskjell ser du, på artikler og tall....

;-)

Jeg synes at man kan undertegne med et fast nick når man kommer med slike bemerkninger.

Jeg kan også irritere meg over skrivefeil, men jeg skriver ikke under falskt nick fordet.

Skrevet

Husk at omtrent alle nyutdannede kvinner med høyere utdannelse som kommer ut i arbeidsmarkedet er nettopp rundt din alder eller et par år yngre. De aller fleste får jobb!

Skrevet

Jeg kan jo si det samme som en hodejeger sa til meg en gang: "Nå for tiden er fødealder alt mellom 20 og 40, og om vi skulle skygget unna hele den gruppen, ville det blitt glissent på arbeidsplassene"

Skrevet

Det burde ikke være noe problem. Men det kreves litt forberedelser.

Jeg har masse tips som kan gjøre for å forberede seg på å skaffe seg jobb, også til intervjuer.

Skrevet

Det burde ikke være noe problem. Men det kreves litt forberedelser.

Jeg har masse tips som kan gjøre for å forberede seg på å skaffe seg jobb, også til intervjuer.

Javel? Hva slags tips da? Tenker du på spesifikke tips i forhold til at jeg er i "feil" alder?

Skrevet

Javel? Hva slags tips da? Tenker du på spesifikke tips i forhold til at jeg er i "feil" alder?

Ikke i forhold til alderen din, men gode tips ellers, for hvordan du kan gå frem. Mange knep kan brukes,med det kreves litt av deg selv.

Skrevet

Ikke i forhold til alderen din, men gode tips ellers, for hvordan du kan gå frem. Mange knep kan brukes,med det kreves litt av deg selv.

Jeg sier ikke nei takk til tips altså.

Skrevet

Jeg sier ikke nei takk til tips altså.

Kan gjerne gi deg tips, men som sagt det kreves endel av deg selv og det er endel arbeid. Har gitt tips til et par andre her inne også, men da må vi mailes i tilfelle.

Skrevet

Kan gjerne gi deg tips, men som sagt det kreves endel av deg selv og det er endel arbeid. Har gitt tips til et par andre her inne også, men da må vi mailes i tilfelle.

OK du kan jo gjerne sammenfatte tipsene dine i en mail til meg om du gidder.

[email protected]

Skrevet

I småbedrifter er det nok dessverre sant. Det er fryktelig dyrt å lære opp folk, og fryktelig dyrt når de er borte fra jobben. De føler ikke noe ansvar for å være snille og betale seg fra gård og grunn for å være hyggelige mot kvinner som vil ha barn.

Hvis det er en jobb hvor opplæringen tar lang tid og koster penger, så må du regne med at de vurderer alt som kan torpedere det.

Men er det en jobb hvor oppgavene er enkle, så skal ikke graviditet være noe problem. Problemet er ofte at slike jobber er dårligere betalt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...