Gå til innhold

Dette er nesten litt skummelt

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag må vi holde ungene inne ja, de vil foresten ikke ut, så det er ingen problem. De kommer seg ikke frem en plass. Vi har samme snømengden ser det ut til......

Nå stengte sørlandssenteret og bussene i kr.sand har gitt opp!

Bensinstasjonene går tomme for bensin, så hva blir det neste???

Vi har strøm, den har riktignok blinket masse, men holder foreløpig. (bank i bordet!)

Ta vare på deg og dine :)

sorry alle innlegg

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1172323446' post='3545246]

*jezez*

Du er jo sysselsatt i lengre tid om du skal fjerne all den snøen...!

Med så mye snø, så er det dritskummelt for ungene å bevege seg ute, de synes jo ikke i det hele tatt rundt en snøfonn. Tenker på evt biler og brøytemaskiner.

Det er jo håpløst med snøfreser også - men det kryr sikkert ikke av sånne innretninger i din landsdel..?

Dette er helt vilt! Du får håpe at sommer'n kommer snart...!

Her har det vært sterk vind i en uke, så snøen i gatene er blåst bort, og føret er polert.

Hovedproblemet er vel at det inntil i går blåste så mye at det fokket igjen på veiene nesten med en gang plogen hadde vært der. Derfor må de kjøre den samme ruta om og om igjen og konsentrere seg om å holde hovedveiene åpne. Jeg tror ellers ikke at det egentlig er noe mangel på redskap; vi har i alle fall fått brøytet selve veien inn til husene i samme "frekvens" som under en vanlig vinter (ca. et par ganger i døgnet).

Det er ellers en interessant øvelse i menneskers evne til å tenke på andre, dette - en av naboene har kontakter med traktor og sørger for å holde sin egen innkjørsel åpen, men bryr seg ikke med å brøyte den delen av gata vår som ikke omfattes av kommunalt ansvar (tre av husene får ikke brøytet de siste 100 meterne inn til tomtene sine). En annen av naboene tro som nevnt tidligere til litt senere på dagen, med en mye simplere traktor men i det minste med omtanke for andre enn bare seg selv.

Skrevet

Hovedproblemet er vel at det inntil i går blåste så mye at det fokket igjen på veiene nesten med en gang plogen hadde vært der. Derfor må de kjøre den samme ruta om og om igjen og konsentrere seg om å holde hovedveiene åpne. Jeg tror ellers ikke at det egentlig er noe mangel på redskap; vi har i alle fall fått brøytet selve veien inn til husene i samme "frekvens" som under en vanlig vinter (ca. et par ganger i døgnet).

Det er ellers en interessant øvelse i menneskers evne til å tenke på andre, dette - en av naboene har kontakter med traktor og sørger for å holde sin egen innkjørsel åpen, men bryr seg ikke med å brøyte den delen av gata vår som ikke omfattes av kommunalt ansvar (tre av husene får ikke brøytet de siste 100 meterne inn til tomtene sine). En annen av naboene tro som nevnt tidligere til litt senere på dagen, med en mye simplere traktor men i det minste med omtanke for andre enn bare seg selv.

Rart hvor egoistiske enkelte kan oppføre seg..! Han kunne brukt 5 min av sin tid, og livet hadde vært _så_ mye enklere for mange andre.

Skrevet

I dag må vi holde ungene inne ja, de vil foresten ikke ut, så det er ingen problem. De kommer seg ikke frem en plass. Vi har samme snømengden ser det ut til......

Nå stengte sørlandssenteret og bussene i kr.sand har gitt opp!

Bensinstasjonene går tomme for bensin, så hva blir det neste???

Vi har strøm, den har riktignok blinket masse, men holder foreløpig. (bank i bordet!)

Ta vare på deg og dine :)

Her ble det baking i nabohuset i stedet for uteliv.

Krysser alt jeg har av fingre og tær for at ikke strømmen skal ryke her, for da sliter vi, siden vi ikke har andre fyringsalternativer.

Vi kan jo sånn sett alltids holde varmen med å måke snø.. :P

hidi, the scorpion
Skrevet

Utrolig at folk kan være så egoistiske!

Jeg har gått tom for ved og har 11,4 grader inne, men henter snart en dyne og koser meg under den. Får mer ved til mandag...

På verandaen som er et typisk fokkested møter snøen nede, snøen fra taket så jeg kan ikke se særlig dagslys derifra..

Gjest Tacomix
Skrevet

Det snør hele tida, men det blåser ikke lenger og snøen er mye tyngre/fuktigere - det var nesten bedre med den lette snøen selv om det jo var voldsomme mengder av den. Om det kommer regn, som det er spådd, oppå dette blir det virkelig festlig.

Naboens innkjørsel var snøfri inntil i går pga "heldig" vindretning; den snøen her er av det tunge slaget:

http://tinyurl.com/26pste

Noen andre naboer deler innkjørsel, og konsentrerer seg om å måke en luke ytterst til bilene sine. Se hvor høyt det er, mennesket i mørke klær er ca 1.70 høy:

http://tinyurl.com/33o9ej

Min egen innkjørsel nå; den skjulte bilen har ikke vært i bruk på en ukes tid så den er dekket av tre dagers snøfall (se også huskestativet til ungene):

http://tinyurl.com/2l8myz

Har

sett

dine

bilder

nå!

dukket

minne

opp

fra

barndommen

opp!

Nesten

slik

var

jeg

vant

med

hver

vinter

når

jeg

var

liten,

men

er

det

jo

nesten

ikke

noe

snø

lenger!

Var

ikke

fult

mye

snø,

men

ikke

langt

unna!

Skrevet

Har

sett

dine

bilder

nå!

dukket

minne

opp

fra

barndommen

opp!

Nesten

slik

var

jeg

vant

med

hver

vinter

når

jeg

var

liten,

men

er

det

jo

nesten

ikke

noe

snø

lenger!

Var

ikke

fult

mye

snø,

men

ikke

langt

unna!

Ja, jeg er opprinnelig fra innlandet østpå og er også vant med mye snø om vinteren - selv om det ikke er så mye av den nå lenger der som da jeg var liten. Det spesielle her, imidlertid, er jo at alt dette har kommet i løpet av drøye to døgn (da bildene ble tatt).

Gjest Tacomix
Skrevet

Ja, jeg er opprinnelig fra innlandet østpå og er også vant med mye snø om vinteren - selv om det ikke er så mye av den nå lenger der som da jeg var liten. Det spesielle her, imidlertid, er jo at alt dette har kommet i løpet av drøye to døgn (da bildene ble tatt).

Ja,

det

er

mye

snø

som

dere

har

fått

nå!

Sikkelig

ekstrem

vær.

Håper

hvertfall

at

det

om

noen

ukers

tid

er

normalt

igjen:)

Skrevet

Men hva faen er det med dere late sørlendinger som ikke får ræva opp av stolen og går ut og måker?!

Det lurer jeg på.

Skrevet

sorry alle innlegg

Neida, bare hyggelig å lese innlegget ditt fire ganger:-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Men hva faen er det med dere late sørlendinger som ikke får ræva opp av stolen og går ut og måker?!

Det lurer jeg på.

Kom til meg du! Jeg har tre meter med snø på verandaen! Og jeg er bevegelseshemmet...

Det er ikke mange sørlendinger som klager, vi bare konstanterer.

Så kom ikke her med dine sure toner!

Skrevet

Kom til meg du! Jeg har tre meter med snø på verandaen! Og jeg er bevegelseshemmet...

Det er ikke mange sørlendinger som klager, vi bare konstanterer.

Så kom ikke her med dine sure toner!

Vel. Da er du unnskyldt.

Mye snø her ifjor også, men jeg klarte da å holde gårdsplassen fri for snø for det. Hvor vanskelig kan det egentlig være?

hidi, the scorpion
Skrevet

Vel. Da er du unnskyldt.

Mye snø her ifjor også, men jeg klarte da å holde gårdsplassen fri for snø for det. Hvor vanskelig kan det egentlig være?

Når det blåser heftig og snøen fonner seg, så er det nesten umulig å holde tritt.

Min leieboer skuffet snø seks ganger i går, og da han sto opp idag lå det en ny halvmeter og ventet på han!

Brøytebilene kjører dag og natt, men likevel er det mest hovedveiene som blir brøytet.

Er født og oppvokst på sørlandet, men kan enda ikke vende meg til at all snøen kommer på en gang... Før begynte det i oktober, og fortsatte jevnt og trutt hele vinteren!

Skrevet

Utrolig at folk kan være så egoistiske!

Jeg har gått tom for ved og har 11,4 grader inne, men henter snart en dyne og koser meg under den. Får mer ved til mandag...

På verandaen som er et typisk fokkested møter snøen nede, snøen fra taket så jeg kan ikke se særlig dagslys derifra..

Er det sant? Får du ikke mer ved før mandag? hvor i snadn bor du da? Vi bor på østsida....

Gjest abrahamsen
Skrevet

Jeg må le litt av dere jeg. Stengte skoler og barn som ikke får gå ut...

hidi, the scorpion
Skrevet

Er det sant? Får du ikke mer ved før mandag? hvor i snadn bor du da? Vi bor på østsida....

Innlandet!

Alt over dyna er kaldt, men resten er varmt...

Skrevet

Det lurer jeg på.

Vi måker vi, hele dagen faktisk...

Ikke mer enn jeg har måka, så er døra mi sperret igjen :/

God trim er det i allefall :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...