Gå til innhold

Tannverk enda etter å ha vært hos tannlegen

Anbefalte innlegg

Skrevet

På onsdag var jeg der og fikk fikset en tann. Tannlegen sa det bare var et bittelite hull og skjønte ikke helt at det skulle gjøre så vondt. Men jeg valgte å reparere det for sikkerhetsskyld. Jeg har dritvondt i den tanna enda. Spurte hun også om jeg ville måtte trenge å rotfylle og hun sa nei.. Det gir meg til å med hodepine.

noen tips om hva det kan være?

når jeg kjenner på tannkjøttet på innnsiden over den tann gjør det ekstra vondt når jeg trykker der.

Skrevet

En gang jeg var liten og skulle borre (i melketann), så borret tannlegen for langt... ned i nervene. Sinnsykt vondt. "det går snart over" sa både tannlege og moren min. Dagene gikk og det var fortsatt vondt. Derfor dro vi tilbake, og det var først da tannlegen oppdaget at han hadde borret for dypt. Da var tanna mi blitt blå... så vi trakk den.

Skrevet

Fikk du bedøvelse?

ja , i tillegg har jeg blottlagt tannhals der sånn at det iser. Men da skulle jeg vil ikke ha direkte sterkt verk sånn når jeg ligger i senga og bare. Altså at smertene også kommer uten påkjenninger

Skrevet

ja , i tillegg har jeg blottlagt tannhals der sånn at det iser. Men da skulle jeg vil ikke ha direkte sterkt verk sånn når jeg ligger i senga og bare. Altså at smertene også kommer uten påkjenninger

Kan hende at du har reagert på bedøvelsen?

Skrevet

Nettopp hatt noen runder hos tannlegen selv, og jeg har også vondt.

det med tannkjøttet som gjør vondt kan være at det er hovent etter at tannlegen har prika/gravd el hva det nå var. man kan bli sånn av tanntråd også. jeg spurte når jeg var der sist.

jeg har vondt når jeg tygger harde ting, så jeg tror fyllingene mine er for høye, skal tilbake til tannlegen å få en krone, så da skal jeg be hun pusse litt på fyllingene.

kan det være det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...